Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Prémium vagy középkategóriás...

Prémium vagy középkategóriás gumi?

Figyelt kérdés
Tényleg lehet jobb egy középkategóriás, mint egy prémium? Mennyit számít, hogy A vagy B a fékút? Mert az olcsóbb középkategóriásnak A a fékútja.
2020. júl. 4. 18:19
 1/9 anonim ***** válasza:
68%
Nekem középkategóriás nyári gumi volt az előző autón, A fékúttal, semmi gondom nem volt vele. Most az új autón 4 évszakos van, abból prémium kategóriásat vettem.
2020. júl. 4. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Nincs nagy különbség árban közöttük, amit néztem, de a középkategóriás A osztályú fékúttal, míg a prémium B osztályú fékúttal rendelkezik. Nincs ABS az autóban, így fontos a minél jobb gumi.
2020. júl. 4. 18:58
 3/9 grafno ***** válasza:
51%

Papíron nem hiszem. Általában a nagyok már elég sok mindent felvasaroltak és a fejlesztéseket is a nagy cégek viszik. Vaternak volt mar michelen abroncsa azt 3ev után cserélni kellett mert minre kopott. De volt kleber teligumija amit 7evig használt autópályán(kb 40e/ev) télen-nyáron és ott a gumi oregedett el.

En mar vezettem pár autót nekem max annyi tűnt fel, hogy valamelyik nagyon zug. Papíron sokat számít a fekut. Nekem meg soha nem kellett megnéznem a gumik fekutjat azaz még nem kellett allora fekeznem. A kínai olcsóbb gumikat mondta egy német szaki, hogy bekellene tiltani az euban mert életveszélyesek pláne ha vizes az út pl Linglong amit haverom büszkén mesélt 3-4eve hogy milyen nagy vilagmarka. Előtte soha nem hallottam rola. Azt írták, hogy 10-15eves technológiat hasznalnak.

2020. júl. 4. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Fulda gumim van most, 7 éves, de ez is inkább elöregedett, mint kopott. Akkor inkább maradjak a középkategóriásnál? A prémium se lenne sokkal drágább az autómra, régi típus. De így hogy írod, hogy jobban kopnak, lehet a középkategóriásnál maradok.
2020. júl. 4. 19:05
 5/9 anonim ***** válasza:
25%
Ha jól tapadó gumit keresel (mivel azzal lesz rövidebb a féktáv), akkor szerintem a semi-slickek között érdemes nézelődnöd. Azok érezhetően jobb tapadást biztosítanak, mint a normál utcai gumik. Én Yokohama AD08R-at használok utcán, szerintem az egyik legjobb gumi, vizes körülmények között is teljesen jól tapad. Egyedül a nagy hideget nem szereti, 4-5 °C alatt eléggé lecsökken a tapadása, de ez minden ilyen gumira elmondható.
2020. júl. 4. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 grafno ***** válasza:
51%
14"-16"ig nem sok különbség van az árban. Ott célszerűbb venni a kb 1-2eft/db az ismertebb márkát szerintem. A 18"felett vannak már brutal elteresek itt már 30e/db is lehet. De inkább függ a futás/ev/terep triotol. Ha csak város kevés km akkor az olcso is jó. Ha közép-felsőkategorias auto és évi 50ekm autópálya akkor már az lowbudget gumikat kihagynam.
2020. júl. 4. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
36%
200 ló körül prémium, gyengébb autóra bőven elég a középkategória is.
2020. júl. 4. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
51%
Középkategória, ne legyen 6millió éves és akkor bőven elég
2020. júl. 5. 04:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
51%

Nekem eddig csak prémium volt. Úgy vagyok vele, hogy nem kell olyan sűrűn cserélgetni. (Tudom, itt mindenki 2-3 évente kukázza a vadonat újonnan vett gumikat, csak én vagyok ilyen felelőtlen hülye, aki ennél tovább használja.) 25-28e km-t megyek évente. Azt is 95%-ban autópályán, ahol jó az út, sima az aszfalt, egyenletes a tempó, nincsenek gyorsítások, lassítások és éles kanyarok. Városban sokszor látom, hogy kisautókkal is csikorgó kerekekkel indulnak a zöldre váltó lámpánál. Bekanyarodáskor az utolsó pillanatban nyomnak intenzív féket. Nem értem ezek mire jók, én nem így vezetek, próbálok mindig előrelátó lenni. Szerintem a gumit, technikát, fogyasztást is ez kíméli a legjobban. A mostani fékbetét garnitúrámban is már 130.000 km van és szemre még nem is félidős. Az autópályán úgy elgurulok 200 km-eket, hogy hozzá se érek a fékpedálhoz. Téli és nyári gumiszettet is használok. Így 6-7-8 év alatt előbb öregszik el a gumim, mint hogy lekopna. 7 év alatt elmegyek 80-100e km-t egy szettel és még messze nincs kopásjelzőn, mikor ledobom. Inkább a mikrorepedések kezdenek megjelenni a barázdákban. Pedig garázsban tartom az autót, a leszerelt kerekeket sem a napon aszalom.

Na szóval a lényeg: egy prémium szett gumi az autómra olyan 120.000 Ft. Egy középkategóriás meg 100.000. 7 évre 20.000Ft különbség szerintem lófütty kategória.

A tapadásbeli különbségről, használhatóságról nem tudok nyilatkozni. Amiket eddig én használtam:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Michelin Alpin A4

Bridgestone Turanza T001

Continental WinterContact TS860

2020. júl. 5. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!