Audi RS6 mennyire durva egy kezdonek?
Ugy tudom 600 loero felett vannak, 4 literes turbos benzinmotor.
-elmeleti kerdes-
sose értettem az ilyen elméleteket, hogy húúú kezdőnek max 70 lovas gép kell
van ismerős, aki majdnem kinyírta magá egy szakadt f astraval mert verette a pályán friss jogsival, még csak be se kötötte magát
és olyan is van, aki már 15 évesen vezette a fater 500 lovas gépét, de normálisan, szabályokat betartva, később neki rs4-et vettek, párszor ültem mellette, totál normálisan közlekedett, szabályokaz betartotta, üres szakaszokon lépett oda néha neki
Semennyire.
Ez egy nagyon biztonságos autó, tele vezetéstámogató rendszerrel, ha betartja a közlekedési szabályokat, akkor nem nagyon tud hülyeséget csinálni.
Ha már itt tartunk egy huszonéves kéziváltós harmatgyenge kisautó sokkal durvább egy kezdőnek. Kezdjük azzal, hogy elindulni is alig tud vele egy kezdő; nincs semmi elektronika: ha túl nagy gázzal indul kikapar a kerék, ha egy kanyarban megcsúszik, akkor nincs esp, ami visszahozza az autót, nincs abs, így ha besatuzik, akkor irányíthatatlanul csúszik tovább; előzést, besorolást sokkal jobban ki kell számolni, mert nincs tartalék. Végül ha balesetezik, örülhet ha egy darabban ki tudják szedni a tűzoltók.
Melyik RS6? Egy zsír új vagy egy 20 éves? Mert tök nem mindegy.
A zsír új az tök jó első kocsinak is csak fogd vissza a lovakat, a 20 éves pedig pénzügyi öngyilkosság még 10 éves jogsival is.
Alapvetően nem azzal van gond, hogy sok a ló meg a nyomaték meg könnyen elkapja az embert a hév. Ha valaki hülye, megöli magát (és másokat) egy F Astrával is.
A gond akkor lesz, amikor valami hirtelen, váratlan történik. Amikor kiugrik a falevél árnyéka az útra, vagy a semmiből előbukkan egy pocsolya ami megijeszti a kezdő vezetőt. Esetleg egy szembejövő kerül egy kavicsot, amitől megijed a kezdő sofőrke.
Egy nyugis autónál egy hirtelen félrerántott kormány, egy szükségesnél erősebben betaposott fék, akár egy feleslegesen kinyomott kuplung miatt másképp reagáló autó vagy egy véletlen fék helyett gázra lépés nem feltétlen halálos, addig egy sokszáz lóerős vas azonnal ölni fog.
A vezetéstámogató rendszerek sokat számítanak, de alapvetően normális közlekedési körülményekre vannak méretezve, egy kezdő sofőr teljesen rossz reakcióját nem fogják tudni kivédeni - és minél vadabb a verda, annál kevésbé.
A százplusz lóerős motorokat is ezért nem szokás kezdőknek ajánlani: nem akkor van gond, amikor normálisan vezet az ember, hanem amikor váratlan történik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!