Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 100 lóerős autó jóval...

Egy 100 lóerős autó jóval erősebb mint egy 70?

Figyelt kérdés

Mostani autóm 70 lóerős, akarok másik autót venni az 100 lóerős. Érezni lehet a különbséget?

100 kilóval nehezebb az erősebbik autó, benzines mindkettő.


2020. júl. 23. 13:21
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
74%
Lesz különbség, de a 100 lóerőssel sem állnék ki gyorsulni.
2020. júl. 23. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy csak a csúcsteljesítmény értékeket adtad meg.

Normál használatnál, lehet hogy szinte semmi különbség nem lesz. Ez mindig az adott motor karakterisztikájától függ.

Pl. a modern közvetlen befecskendezéses turbómotorok már egészen alacsony (akár 1500-as) fordulatszámtól tudják a max. nyomatékukat, míg egy régi szívó 3 ezernél kezd el éledezni. Emiatt az előbbi sokkal erősebbnek fog érződni, még akkor is, ha a csúcsteljesítményük ugyanannyi.

2020. júl. 23. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 Krómgyűrű ***** válasza:
0%

#9-es Dirtboy:

Pont a motoroknál venni ezt észre. Egy 800-as V2-es chopper 70-80 km/h-ig legyorsul egy 1000-es sportmotort, mert annyi nyomatéka van neki, mint égen a csillag.

A sportmotor csak e sebesség felett tudja lehagyni a lóerő különbség miatt.

2020. júl. 23. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 A kérdező kommentje:

Maximális forgatónyomaték: 70LE 106Nm

100LE 133Nm

2020. júl. 23. 19:46
 15/19 dirtboy ***** válasza:

13 ez jó vicc volt de marhára nem igaz.

Vannak ugyan fent ilyen videók de marhára semmi koze a főtengelyen lévő nyomatékhoz meg erőhoz.

Alapból igaz hogy alacsony fordulaton jóval nagyobb erőt ad egy chopper blokk,de kit izgat,hiszen gyorsulni nem alacsony fordultaról szokás.

Nem tudom jártok e gyorsulási versenyre,én járok. ugyan sosem indultam mert kell még a kuplung máskor is de sok mindent láttam már az évek során.

gyorsulni sport motorral 10-11ezres fordulattal,csúsztatott kuplunggal amit csak bír a motor,a tapadás és első kerék elemelkedést figyelembe véve kell adagolni a kuplungot.

Ha nem így indulnak akkor nem hozzák ki a maxot a motorból.


másik dolog hogy a chopperek teljesen más váltóáttételel rendelkeznek,egy gyorsasági motor vége óra szerint 299. egy chopper meg kb 170.

tehát olyan váltó áttátel van ami miatt a főtengely erejét kevesebb veszteséggel tudja átvinni kerékre.

és itt a keréken mérhető erő a lényeg.

A gyári adatok szinte mindig a főtengely adata.

lehet úgy vadálatot csinálni egy 120lovas 600as gyorsaságiból hogy ugyn úgy 120lóerős marad de előre 1 el kisebb hátra 2-3al nagyobb fogaskereket raksz.

Azzel is azért éred el mint ha rovidebb váltóthasználnál,nagyobb erőt tudsz átvinni kerékre.

Ha egy 1000res gyorsaságira előre raknál egy 14-es fogaskereket egy jó pilótával egyik choppernek sem lenne esélye,pedig a motor ugyan úgy xy nyomatékot tudna csak.


mellékesen a 0ról való gyorsulás inkább marketing,ha elmegyek motorozni szinte sosem gyorsulgatok 0ról,sokkal fontosabb az hogy menetkozben mennyire robbanékony a motor,hogy reagál a gázra,mekkorát bír gyorsulni.

főleg elektromos autók hokiznak most erre a 0-100 dologra.

2020. júl. 23. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

Gyorsulásnál, ahol szinte tiltásig forgatják a motorokat váltás előtt, ott a lóerő számít, azaz pl. azonos tömegnél egy 200le/350nm-es autót egy 250le/250nm-es autó le fog gyorsulni.


Ami szerintem leginkább fontos, az a súly lóerő arány az autóknál, illetve a motor karakterisztikája. Két azonos tömegű és teljesítményű autónál az fog nyerni, amelynek sportosabb a motorkarakterisztikája. Pl. egy 150le-s úgynevezett hétköznapi autó, és egy 150le-s pörgős, sportos motor, amit 8000-ig lehet forgatni között az utóbbi fog nyerni.

2020. júl. 24. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

#9 voltam,


én mondjuk elsősorban autókról beszéltem, nem motorokról, kissé más karakterisztikákról van szó tudtommal, bár a motorokhoz annyira nem értek.

2020. júl. 24. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

#16-os voltam, én autókról beszélek, amikor motort írtam, akkor az autó motorjára gondoltam.


A motorkerékpárok motorjánál egyébként ugyanez a helyzet.

2020. júl. 24. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

Önmagában a csúcsteljesítmény és csúcsnyomaték értéke szinte semmit nem árul el a járműről. Ezek az adatok a katalógusadatok között jól mutatnak, farokméregetésre jó, de másra nem nagyon.

Egy csomó más dolog fontosabb. Pl. tömeg, légellenállás, váltó áttetelek, nyomatékgörbe stb.

2020. júl. 24. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!