Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a turbó és a...

Mi a különbség a turbó és a kompresszor között? Iettve mellyik a jobb?

Figyelt kérdés

2020. júl. 30. 22:38
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Itt jól le van írva:


[link]

2020. júl. 30. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

[link]

Google, első találat. Hogy melyik jobb, az alkalmazásfüggő.

2020. júl. 30. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Rövidre fogva: Turbo, a kipufogógázokkal távozó energiából hasznosít, viszont nehezebb vele jó gázreakciót megvalósítani, kell neki egy kis idő míg felpörög, erre manapság több turbot alkalmaznak, pl egy kissebb ami könnyedebben felpörög, és egy nagyobb ami magasabb motorfordulaton segít be a töltésbe.


A kompresszor ellenben úgymond azonnal kezdi betolni a levegőt, cserébe a motorteljesítményből vesz le, na persze értelemszerűen többet nyernek vele teljesítményt mint amit felvesz, de ettől független egész tetemes is lehet arányaiban amit felvesz. Például komolyabb amerikai autóknál 500-600 körülre fújt motoroknál, akár 50-70 lóerő is lehet az amit a kompresszor felvesz.

2020. júl. 31. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
74%

A turbót a kipufogógáz hajtja meg, a kompresszort a motor.


Olyan, hogy jobb, nincsen, inkább úgy fogalmaznék, hogy más, illetve hogy egyik ebben jobb, a másik abban.


A turbó szélesebb körben alkalmazott, mivel nagy előnye, hogy csökkenti a káros anyag kibocsátást, ami most a mérnökök és az autógyártók legnagyobb kihívása. A fogyasztást is csökkentheti, ha ésszel megy vele az ember, ami szintén kevesebb káros anyag kibocsátást jelent. Hátránya a turbó lyuk, ami azt jelenti, hogy hiába lépsz a gázra, a turbónak kipufogógáz kell, hogy felpörögjön, ezért kicsit késve történik a reakció. Ügyesen vezetve ez is kiküszöbölhető, de azért mindig ott lesz. Emiatt a normál autókba kis méretű turbót raknak, ami gyorsan felpörög, viszont cserébe magasabb fordulaton már el is fogy. A komoly autóknál pedig biturbót alkalmaznak, egy kicsi és egy nagy turbót (vagy még ritkábban változó geometriájú turbót). A kicsi gyorsan felpörög, a nagy pedig magasabb fordulaton is tud tölteni. Versenysportban pedig vannak antilag rendszerek.


A kompresszor szintén komoly teljesítmény és nyomatéknövelés, ráadásul mindezt azonnal és a teljes tartományban. Előnye még, hogy megbízhatóbb, mint a turbó. Viszont mivel a motor hajtja, ezért energiát vesz el, így megnő a fogyasztás + a káros anyag kibocsátás is. Ráadásul eléggé hangos is tud lenni, ahogy visít magasabb fordulaton.

2020. júl. 31. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek!
2020. aug. 3. 11:47

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!