Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vélemények, tapasztalatok...

Vélemények, tapasztalatok Yamaha XVS 125 Dragstarról?

Figyelt kérdés

Lassan meg lesz a jogosítványom (A1), és már egy ideje nézegetek motorokat, nagyon megtetszett a kérdésben is említett Yamaha XVS 125 Dragstar Chopper, viszont több dolog is érdekelne ezzel kapcsolatban:


- Mennyire ajánlott kezdő motornak? - A gyakorlati oktatáson motoroztam először, nehézkesen indult, de egész jól megy, egyszer sem estem / dőltem el vele.


- Télen (téli gumival, nyílván) mennyire használható?


- Mennyire megbízható, illetve körülbelül mennyi az átlagos szervízköltsége, egy évben?


- Mennyi az átlag fogyasztása, illetve végsebessége? (Nem száguldozni szeretnék, de érdekelne, hogy autópályán ki lehet-e hozni belőle 130 km/h körüli sebességet)


Első sorban iskolába járásra, városon (Budapest és környéke) belüli használatra venném, emellett van rá esély, hogy futárkodnék is vele (pl: Netpincér), illetve időnként kisebb-nagyobb túrákra használnám (Pest - Balaton, Pest - Debrecen). Ezekre mennyire alkalmas?



2020. aug. 1. 02:21
 1/9 A kérdező kommentje:

Illetve még egy kérdés felmerült bennem:


- Legfeljebb mennyi futott KM-el érdemes ilyen motort venni?

2020. aug. 1. 02:30
 2/9 anonim ***** válasza:

A futárkodáshoz szerintem nem jó.

Lehet kitekered belőle a 130-at, de 0 szélvédelemmel nem fog nagy élményt nyújtani.


Bár nem ismerem, de nem hiszem hogy ez az öreg 125-ös olyan bonyolult és drága technika lenne, hogy a fenntartástól kelljen félni.

2020. aug. 1. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Igen tudom, hogy nem a legoptimálisabb futárkodásra, nem egy kimondott futármotor, de a célnak megfelelne, ha ideiglenesen, pár hónapig arra használnám?
2020. aug. 1. 15:12
 4/9 anonim ***** válasza:

Szerintem nem. Egy robogó, nagyrobogó, enduró az könnyű, mozgékony, lehet vele veretni ész nélkül a sorok között. Egy chopper meg minden, csak nem ez.


Nézd kicsitt másképp: a motorozás egy közlekedési nem és egy hobby.

A futárkodás egy munka, ugyanúgy mint a csomagszállítás vagy az árúszállítás. A futárok azért használják azokat a motorokat világszerte amiket használnak, mert az gazdaságos, azzal kényelmes és gyors dolgozni, a bevéte-kiadás oldalt az tolja inkább a bevétel felé.


MI lenne ha megfordítanád a sorrendet? Vegyél egy crosst,endurót vagy robogót futárkodni és a fizuból majd veszel egy Dragstart mellé.

2020. aug. 2. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Ezzel kapcsolatban írtam neked privátban, nem szeretném ennyire ebbe az irányba elvinni a beszélgetést, mert a legfontosabb kérdések egyelőre számomra azok, amelyek a motor műszaki adataival kapcsolatosak, így továbbra is várom az ezekkel kapcsolatos válaszokat.
2020. aug. 2. 01:21
 6/9 anonim ***** válasza:
A kicsi drag amennyire jól néz ki,annyira nem megy 100-110 körül van a vége.Nagyon max 90,amivel még érdemes nyúzni.Gyengének fogod érezni,mindig nyelezni kell majd a sima közlekedésnél is.A fogyasztása olyan 4 körül alakulhat.Komoly probléma nem szokott lenni ezekkel,maximum ami a cruiserekre jellemző,szabadonfutó,önindító.Nem tudom mit akarsz a téli gumival,de még a robeszekre is ritka,hogy van,de erre meg esélytelen,hogy legyen.Engedd el ezt a téli motorozást.Ha már futárkodáshoz keresel cruisert akkor inkább valami egy hengerest ajánlanék inkább,pl a 125 marauder,Honda rebel 125,Daelim daystar,Kymko Zinc 125 avagy bármi más ami megfelel és egy hengeres.Szép és jó a V2,de ebben a ketgóriában értelmetlen,túl sokat forog(10.000),kevés a teljesítménye illetve ami pont kellene a nyomaték az meg főleg,a tapasztalataim alapján a V2-nek minimum 250 köbcentitől van értelme,de inkább már 500. Az én 535 Virago-m sem egy erőgép 44 lóerő,s érzésre ez lehet az a határ a teljesítményben ahol már kompromisszummentesen lehet haladni,a forgalom tempóját felvenni,előzni stb.
2020. aug. 2. 03:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Alapvetően nem futárkodáshoz keresek motort, arra csak ideiglenesen, 2-3 hónapig használnám.

Téli motorozásra mindenképp kellene, mert többek között iskolába járásra is használni szeretném, napi szinten, egész évben.


Milyen motort ajánlanál, ami megbízható, akár ki lehet hozni belőle 130-at (de valahogy azért lehessen autópályán használni), chopper/cruiser, egész évben használható, nem fogyaszt sokat, és nem túl drága a fenntartása?

2020. aug. 2. 13:23
 8/9 anonim ***** válasza:
Az előző válaszomban felsoroltam pár motort ami cruiser és a dragstar vetélytársa lehet.E kategóriában egyik sem tudja a 130-as tempót,átlagban jó ha megfutják a 100-at,ha kitaposod a belüket akkor sem fognak többel menni.A téli motorozást ismételten elmondom,hogy felejtsd el.15 fok hőmérséklet alatt már érezhető a tapadáshiány,a latyakos havas útfelületet már nem is említeném,mondjuk te is lefagynál róla ami szerintem nem lenne túl kellemes.
2020. aug. 2. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

A legális 15lóerős A1-es motorok nagyjából mind kevesek lesznek a tartós 130-hoz. Egy nem túl legális 125, tehát erősebb motor ( A Cagiva mitoból volt pl 40 lovas is :D ) már tartja a 130-as gond nélkül, csak ebből olyat kell találni ami 11kW-ra van papírozva, közben meg nem annyi. :)


Nem tudom mit ajánlanék, tudni kellene mennyi van rá..


Én télen is motorozok, amikor az időjárás engedi. Tavaly is viszonylag száraz tél volt nálunk, +2 fokig motoroztam - amikor száraz volt az idő. A normális ruha és a szélvédelem elengedhetetlen. Valszeg egy 125-ös Varaderoról kevésbé fogsz lefagyni, mint egy chopperról.

2020. aug. 2. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!