Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány éves használt autót...

Hány éves használt autót érdemes általában venni, hogy jól jöjjön ki a vevő ár/érték arányban?

Figyelt kérdés

Általános elvekre gondolok itt, nem konkrét autókra.


Pl. ugye az új autóra szokták mondani, hogy annak az értéke egyből esik 20%-ot, ahogy kijön a szalonból. Tehát új helyett jobb mondjuk az 1 éves, mert akkor még szinte új, de jóval olcsóbb.


Milyen hasonló elvek vannak pl. 2-3 éves, 4-5 éves, 8-10 éves stb. autókra?


Általánosságban hány évnél van az a pont, amikor az autó ára és az így kapott használati érték (előjövő problémák, fenntartási költség, stb.) a legjobb arányban van egymással?



2020. aug. 12. 07:47
1 2 3 4
 1/34 anonim ***** válasza:

Én nem vagyok szakértő, de én úgy gondolom ez attól függ mennyit akarod használni az autót.

Az életkor csak egy szám ahogy a km is. A különbség hogy az életkort nem lehet visszatekerni.

Viszont egy 10 évig kint tartott autónál lehet jobb egy 20 évig garázsban tartott.

Meg kell nézni a képeket, és utána helyszínen is.

2020. aug. 12. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/34 A kérdező kommentje:

Világos, hogy a konkrét autót meg kell nézni.


Olyasmire gondoltam, hogy mondjuk a költségesebb hibák mikor jöhetnek elő általában? 5 év után? 10 év után? Hány évre gyártják a mai kocsikat?


Vagy meg kell nézni, hogy az adott típusnál hány évre adnak garanciát általában, és abból kiindulni, hogy azután várhatóan gondok lesznek?

2020. aug. 12. 07:58
 3/34 anonim ***** válasza:

" a költségesebb hibák mikor jöhetnek elő általában?"

Autója välogatja. citroenemnél a garanciaidő 2 év után jöttek a költségek. Addig csak a trélerezés, szervízbejárás bosszúsága.

Suzukinál nekem eddig soha, Volt huszon éves és újonnan vett is.

2020. aug. 12. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/34 anonim ***** válasza:

Saját vélemény


-ha 1 milla van rá én olyat vennék ami tetszik, ha valami baja van nem fáj hogy költeni kell rá

- ha 2 milla van rá 10 évnél öregebbet nem vennék

- ha 3 milla van rá akkor 5-6 évesnél nem vennék öreget

-3 milla felett pedig már érkeznek a szinte új Daciak és Suzukik

2020. aug. 12. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/34 Pekka ***** válasza:
Nehéz általános elveket, vagy érveket mondani használt autó vásárláshoz. Ha külföldről behozott, akkor nem mindegy milyen országból hozták. De az is számít, hogy mennyire foglalkozott, vagy nem foglalkozott vele az előző tulaj(ok), mennyire akar átverni az autó kereskedő. Km óra állás teljesen mindegy, lehet benne 600 ezer km is, ha a szükséges karbantartás megvolt, akkor még 600 ezret elmegy, ha figyelsz rá. A szervizkönyv is marhaság, sok esetben nem kerül bele a javítás. Szóval nem egyszerű.
2020. aug. 12. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/34 anonim ***** válasza:

Szerintem meg minden autóra kivétel nélkül ráfizet az ember.

Csak ha hasznot termel vele, dolgozik akkor nem.

Az csak egy önámítás hogy most ennyi vagy annyi éves, km-est vesz akkor jobban jár mint a másikkal.

2020. aug. 12. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/34 A kérdező kommentje:
Világos, hogy ráfizet az ember. Az autó egy kényelmi eszköz, pénzbe kerül. A kérdés arra vonatkozott, hogyan lehet optimalizálni ezt a ráfizetést.
2020. aug. 12. 09:10
 8/34 anonim ***** válasza:
Szerintem nincs ilyen ökölszabály, amit rá lehet húzni mindenre. A saját lehetőségeidhez mérten kell megnézni milyen értékű autót érdemes venned
2020. aug. 12. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/34 anonim ***** válasza:

Nekem 2003as Golf IV 1.9 PD-m van. 2016-ban vettem 1,15 ért és 4 év alatt sikerült ráköltenem 1,25-öt a karbantartásokra. PL: 2 garnitúra új prémium gumi, 17-es alufelni garn (65000), 3 vizsga, lendkerék + kuplung szett, tempomat beszerelés, elől-hátul új tárcsa betéttel, +futómű javítások. Szóval ami elkophatott az nálam ki lett cserélve. Olaj 10000 ként, a többi szűrő pedig 20000 ként van cserélve. Októberben újabb vizsga, addig még a jobb küszöböt ki kell lakatolni és ezen kívül meghúztam a lököst, ezek kb 100-150000-ből meglesznek.

Sok új autóba ültem az utóbbi években és a Golf IV szerintem komfortra nem sokkal rosszabb, mint egy hasonló méretű 3-5 milliós új autó. Sőt sok esetben jóval erősebb (130 Le) is, de mivel 20 éves konstrukció azért elektronikában vannak lemaradások.

Ez az extra listám: 4x el. ablak (2 komfort), központi zár, riasztó, tempomat, 2x ülésfűtés, digitális klíma, első - hátsó könyöktámasz, levehető vonóhorog, fűthető tükör, első ködlámpa, 8 hangszóró + univerzális fejegység, teljes pótkerék.

Összességében mindent tud amit egy átlag új autóban egy átlagos felhasználó általában használ. A kihangosító kellene benne, de azt fejegység cserével meg lehet oldani. Viszont amíg működik nem cserélem le.

4 év és kb 70000 km alatt még mindig 2,5 millió alatt vagyok, nekem még ez így teljesen megfelel, és nem is akarom lecserélni. Pedig nem okozna problémát, ezt is annak idején 3 havi fizetésemből vettem és azóta sem lett kevesebb.

2020. aug. 12. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/34 anonim ***** válasza:
0%

Csak magánszemély, vezetett szervíz könyves és a vásárlás előtt jól átvizsgált, karbantartott autót szabad venni. Kerülni kell a motorhibás autókat is. ( [link]


Összességében, vannak olyan márkák amikre az éves olajcsere meg átvizsgáláson kívül nem nagyon kell költeni, de pl. egy francia autót nem ajánlanék.

Én egy 2014-es Mazda 3-at vettem nemrég 130.e. km-el, a japán autókra pl. azt mondják hogy az egyik legmegbízhatóbbak.

2020. aug. 12. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!