Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltós autónál mi...

Automata váltós autónál mi értelme van a kézifék meglétének?

Figyelt kérdés

Nem rég vettem egy ősrégi automata Suzuki Swiftet, automatikával...


Az autó minden része olyan mint egy mezei Swifté, annyi különbséggel, hogy a váltó automatikus, illetve nincsen kuplung pedál, a fék pedál pedig nagyobb...


Tehát ebből ki lehet következtetni, hogy elől a váltó mögött, a két ülés között ugyanúgy van egy kézi fék, aminek nem látom értelmét, mivel az autót csak P állásban lehet magára hagyni, ugye ami egy fékező állás... sőt az autó csak P és N állásokban indul, tehát nem értem így se, a kézi funkcióját, ráadásul télen vagy hosszabb állás esetén a kézi fék beragad...


2020. aug. 24. 16:37
 1/10 anonim ***** válasza:
94%
Akkor fogod értékelni a kéziféket, mikor lejtőn vagy emelkedőn állsz meg és hagyod P-ben a kocsit (kézifék nélkül), aztán elindulnál, de nem moccan az előválasztó kar.
2020. aug. 24. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
5%
#1 akkor benyomja a lábféket. Bonyolult...
2020. aug. 24. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

#2 Mármint megáll egy meredekebb emelkedőn/lejtőn, berakja az autót P-be. Ilyenkor szokott még előre vagy hátra (attól függően, hogy lejtőn vagy emelkedőn állt-e meg) gurulni, végül pedig bólintani egy picit az autó, mikor lelép a sofőr a fékről. Amerikai filmekben sok ilyet látni. Meg kattanni is szokott a váltó, ami annak a rögzítő retesznek a kattanása, ami épp beakad, ahova kell, rögzítve ezzel az váltó kimenő tengelyét. Csakhogy ez a retesz nem arra van kitalálva, hogy önmagában, meredek emelkedőn/lejtőn megtartsa az autót.


Aztán mondjuk fél óra múlva indulna... Ha kijönne P-ből a shifter.


Persze mindezt a klasszikus automatával, nem a mai, modern, akárhány fokozatú mittoménmilyentronic váltóval.

2020. aug. 24. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Egyik előnye, hogy nem (csak) a váltó tartja meg az autót. Emelkedőn mindig használom emiatt.

Másik, hogy ha a központi fék nem működne, valahogy még meg tudsz állni.

2020. aug. 24. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
78%
Mindenki tudja, hogy a kézifék nem a rögzítéshez, hanem a kis helyen Y nélküli megforduláshoz kel.
2020. aug. 24. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
31%
Egy plusz rögzítés. A gondolatmeneted alapján hagyományos autóba sem kellene, hiszen - ideális esetben - azt is sebességben hagyod, amikor leparkolsz.
2020. aug. 24. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
39%

Mi értelme van a kéziféknek?

Ennyi műszaki tálentumot.

2020. aug. 24. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Nyílván egyrészt mert alapkövetelmény, másrészt az automata váltó is meghibásodhat, aztán futhatsz a kocsi után. Amúgy meg ennyi erővel kézi váltósnél sem kellene, beteszed egyesbe és kész.
2020. aug. 24. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Vortrex ***** válasza:
Ráadásul biztonságtechnikai előírás a két egymástól független és működési elvében is különböző fékrendszer beépítése. Idegen nyelven a kéziféket "emergency break"-nek (vészféknek) nevezik és szinte kivétel nélkül bovdenes, még az elektromosan behúzottak is, mivel teljesen függetlenné kell tenni a primer fékrendszertől.
2020. aug. 24. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Kell a kézifék, az a biztos. De amúgy Pben is megáll az autó, még komoly lejtőn is.
2020. aug. 24. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!