Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Azt az autót, amely nincs...

Azt az autót, amely nincs használva, elég naponta-két naponta alapjáraton járatni, vagy érdemes időnként hosszabb távokra is elvinni ahhoz, hogy ne merüljön le teljesen az akkumulátora?

Figyelt kérdés
A kocsi édesanyámé, aki fekvőbeteg lett, és nem tudja tovább használni. Nekem még alakulóban van a jogosítványom, de nem merek vele kimenni a közutakra - bár jóllehet, el tudnám vezetni, hiszen korábban sokat gyakoroltam már rajta. A kérdés tehát, hogy az is elég, ha időnként a kocsibeállóban picit forgolódok vele, csinálok vele egy előre-hátramenetet, vagy időnként hosszabb távokra is el kell vinni ahhoz, hogy az akksi később se merüljön le?

2020. szept. 21. 09:28
 1/6 D. Brasco ***** válasza:
100%

Eloszor is teljesen felesleges naponta indítgatni.......

2hetente raersz beindutani aztan jaratni kicsit meg a féket megnyomkodni,esetleg meforsulni vele az udvarban,de ennyi.

2020. szept. 21. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Ne félj, én is ilyen lelkiismeretesen forgolódok a kocsimmal az udvarban, nehogymá' valami baja legyen a "sok" állástól, amíg nincs jogsim.....
2020. szept. 21. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Belsőégésű motoros gépet elég 1-2 hetente kicsit járatni hogy teljesen friss maradjon, AGM akkuval (start/stop-os autók) 2-3 hetente is bőven elég.

Jobbulást édesanyádnak.

2020. szept. 21. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Akku töltő is van a világon...

Pozitív a pozitív sarura, negatív a negatív sarura...


Ha ez nem megoldható (mert nincs töltő), akkor is elég 2 hetente (hideg időben akár 1-2 naponta, hőmérséklet és akku állapot függő) alapjáraton járatni 1-4 órát, ami szintén hőmérséklet, akku állapot és indítózási gyakoriság függő.


Miért írok hőmérsékletet is?

Az autó akkuk (minden típus) erősebben merül a hidegben üresjáratban is, így több töltést igényelhet (pláne ha az akku állapota is rossz). Ha van multimétered, akkor elég lehet a fesz mérés is a töltés igény felderítésére (létezik szivargyújtós autós fesz mérő is, azzal a motorháztetőt sem kell felnyitni a méréshez). Típustól függő, mekkora fesz tartomány mekkora töltöttséget jelent, így az akku típusának megfelelő táblázatot kell a neten megkeresni. Általában 12V felett kell lennie üresjáratban az ilyen akkuknak, hogy be tudja indítani a motort. (Minden egyes indítózási kísérlet erősen megterheli az akkut, azt is vissza kell tölteni, vagyis többszöri indítózás után hosszabb ideig kell a motort járatni, ezzel töltve az akkut.) Ha be esik 12V alá, akkor érdemes tölteni vagy járatni a motort, illetve ha már nincs ereje beindítani a motort, akkor vagy be kell tolni, vagy bebikázni, vagy töltőre kapcsolni az akkut. Töltés/motor járatás után kb 2 órát érdemes várni a méréssel (ha van multimétered/szivargyújtós fesz mérőd) és ilyenkor 12.7 volt fölötti értéket kellene látni ha jó az akku, ellenkező esetben sajnos az akku nem jó.


Alternatív megoldás lehet az is, hogy az akkut (hideg időben) kiveszed az autóból (vagy fűtött garázsban is állhat az autó), így kevésbé merül az akku, illetve melegben könnyebben is töltődik (a veszélyes gázokra oda kell figyelni!!!).


Hidegben még a fagyás lehet veszélyes a különféle folyadékok esetén az autóban. (Gondolom ezt nem kell részletezni.) Ezért télére érdemes téliesísíteni az autót (fagyálló)...



Én is jobbulást kívánok anyukádnak!

2020. szept. 21. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen felesleges indítgatni meg forgolódni vele az udvarba. 5-10 perc járatástól az akku nem fog feltöltődni az életbe. Arra meg túl drága az üzemanyag hogy ilyenekre pazarold.


Annyit kell tenned hogy akkut kikapod az autóból és beviszed egy zárt száraz helyre. 5-6 ezer forintért lehet venni jó akkutöltőket amikbe van hülye biztos védelem így ha összetéveszted a polaritásokat akkor sem okozol benne kárt. Annyi a lényeg hogy az akkut töltsd fel és havonta elég ha rámérsz multiméterrel, de ha az nincs otthon akkor töltőt csatlakoztatod picit rátölt ha szükséges és ennyi.

Az autót meg csekkold le hogy minden oké-e vele. Arra figyelj hogy fagyálló hűtőfolyadék legyen benne meg az ablakmosót is lecserélheted télire mert lassacskán már jönnek a hűvös éjszakák és nehogy egyik napról a másikra arra ébredj hogy fagy van mert már közeledünk ehhez és az árthat a kocsinak ha nincs benne fagyálló. Ezekre kell figyelni és ennyi.

Ha az autó nem lesz egy ideig használva akkor ez a megoldás a legjobb erre, aztán ha eljön az idő hogy újra rendszeresen használós lesz akkor beindítás előtt ellenőrizni kell az olajszintet, meg mindenféle folyadékokat, akku legyen feltöltve amennyire csak lehet, és akkor első indítás után ennyi állásnál érdemes 5 percig helyben járatni figyelni hogy köpi-e valahol az olajat vagy bármi más egyebet, ha nem akkor valószínű nincs vele baj.

Meg arra figyelj hogy kéziféket ne húzd be mert beragadhat aztán és akkor szívás. Motorfékkel kell beállni berakod 1-esba vagy hátramenetbe és joccakát, meg nem árt ékeket tenni a kerekekhez ha esetleg valami baj történne és lejtős az udvar.

2020. szept. 21. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Az ilyen pár perces járatgatással több kárt okozol, mint hasznot.

Vígan eláll hónapokat, ha nem nyúlsz hozzá akkor is. Az akkura esetleg rátölthetsz, pár ezer Ft egy akkutöltő.

2020. szept. 21. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!