Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Áramtalanító kapcsolót hogyan...

Áramtalanító kapcsolót hogyan kell bekötni?

Figyelt kérdés

12 voltos 2 pólúsú.

A pozitívba vagy a negatívba kell beiktatni?


Vagy úgy hogy az egyik pólus a + a másik a - ?


[link]



#Áram,akkumulátor ,Volt,kapcsoló
2020. szept. 22. 06:41
 1/10 anonim ***** válasza:
77%

A pozitiv vezetékbe kösd be.

"Vagy úgy hogy az egyik pólus a + a másik a - ?"

Ezt nem komolyan gondoltad?

2020. szept. 22. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Nem gondoltam komolyan, nem tom miért úgy ,így sikerült bocsi mindenkitől.


Persze akkor összezárnám az áramkört fullra,az meg nem jó.


Köszi a választ,pacsi.

2020. szept. 22. 06:53
 3/10 anonim ***** válasza:
32%
Negatív testelésű eszköznél Mint pl. az autók a pozitív ágat kell megszakítani. Dolgoztam pozitív testelésű kis mozdonnyal, ott a negatívat kellett megszakítani. A modern elektromos targoncáknál valamilyen feszültség átalakítóval állítják elő a 12V-ot a jóval magasabb akkufeszültségből, ott sokszor a 12V egyik ága sincs testelve, oda két áramkörös áramtalanító kapcsoló kell.
2020. szept. 22. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Ez a vezeték mennyi hőt bírhat?

Lehet hengerfej közelében vagy ráérhet?

2020. szept. 24. 10:41
 5/10 A kérdező kommentje:
2020. szept. 24. 10:41
 6/10 anonim ***** válasza:
A katalógus maximum 70°C-t ír. Műanyag szigetelésű kábelt eleve nem engedünk sem éles, sem rezgő-mozgó, sem forró alkatrészhez. Forróhoz még védőcsőben sem.
2020. szept. 24. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

#3

Ez egyáltalán nem ennyire egyértelmű. Számtalan áramtalanító kapcsolót láttam, ami úgy volt kiképezve, hogy az egyik pólus a kapcsoló fém háza, a másik volt csak kihozva egy elszigetelt csavarra, arra kellett kötni az akku negatívot.

Volt is vele jó nagy szívás. Egy cég URH rádiókat szereltetett a furgonjaiba, majd tőlünk függetlenül és a megkérdezésünk nélkül úgy gondolták, hogy jó ötlet ilyen kapcsolókkal ellátni az összes autót.

Aztán az első reggeli indításnál jöttek a gondok. Az egyik sofőr elfelejtette bekapcsolni a kapcsolót. Az URH-ban az antenna árnyékolása testpotenciálon van, a kábel másik végén az antennatalp pedig fémesen érintkezik a kasztnival. Gyönyörűen két másodperc alatt elégett a kárpit mögött az antennakábel árnyékolása...

Aztán mondtuk, hogy tán olyant kellett volna venni, ami a pozitívat szakítja.

2020. szept. 24. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

"Vagy úgy hogy az egyik pólus a + a másik a - ?"

A kapcsoló gyakorlati működése annyi, hogy az elvágott kábelvégeket egyesíti. Így nem kell minden áramtalanítás alkalmával elvágni a kábelt és minden használat alkalmával újra egyesíteni a lifegő végeket (bár jobban belegondolva így is meg lehetne oldani, de nem igazán praktikus).


Azt hiszem a kérdésre ezzel választ adtam.

2020. szept. 24. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Mi volt az amit nem értettél meg?
2020. szept. 25. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Értek mindent, köszi mindenkinek.
2020. szept. 25. 21:21

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!