Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az a kardántengely és mi a...

Mi az a kardántengely és mi a feladata egy autóban illetve hol található?

Figyelt kérdés

2020. nov. 9. 21:01
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:

#8 vagyok.

Úgy érzem, ha neked lehet értelmetlen kérdést föltenni este fél 10 után 2 perccel, akkor nekem azt lehet űberelni éjfél után 7 perccel.

2020. nov. 10. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 A kérdező kommentje:

értelmetlen kérdés? hogy-hogy? vagy szerinted mindenki úgy születik hogy tudja mi az a kardántengely?


ne próbáld legitimizálni a hülyeségedet ismerd be h beteg vagy

2020. nov. 10. 15:18
 13/22 2*Sü ***** válasza:
#11: Miért értelmetlen a kérdés? Nem mindenkinek vannak mélyreható ismeretei az autó működéséről, a benne szereplő alkatrészek pontos feladatáról, működéséről. A kérdés érthető, értelmezhető, és ha valaki jóval jobban érti az autó működését, az is kezdetben feltett ilyen jellegű kérdést. Ahhoz, hogy ismerd azt, hogy mi az a kardántengely, mi a feladata és hol van az autón belül, ahhoz előbb fel kell benned merülni kérdésként mindez. A kérdezőben is felmerült, és feltette itt. (Maximum ha valamit a szemére lehet vetni az az, hogy nem a Google-ben keresett rá, de ettől még úgy általában a kérdése értelmes, megválaszolható, így érdemes arra, hogy normális választ kapjon rá.)
2020. nov. 10. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:

Ha egy picit értelmesebben olvasnál, akkor rájönnél, hogy miért írtam "éretlmetlen" kérédsről.

Először megkérdezted 21:01-kor. Semmi gond, hiszen ezét van ez az oldal.

A kérdésedre kaptál röpke fél óra alatt 4 azaz négy darab világosan megfogalmazott és könnyen érthető választ egymás után.

Anegyedik pl. teljesen egyértelműen leírja, hogy a motor utáni váltó kimenetét köti össze a hátsóhíddal..."

Ezek ellenére te leírod, hogy "van a motor-> én úgy gondolom jön a kardántengely -> sebváltó....."

Miután már elmagyarázták, leírták, te mégis másról beszélsz, és ujra kérdezed.

Szóval erreírtam, hogy ÉRTELMETLEN.

2020. nov. 10. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 A kérdező kommentje:
Nem gyoztel meg. Te meg azelott trollkodtal a kerdesemhez mielott kiirtam volna a reakciomat a 3 ertelmes valaszra es a te szovegedre
2020. nov. 10. 18:13
 16/22 anonim ***** válasza:

Látom már a 10 alatti surszámok sem mennek.

-a te kérdésed

-1,2,3,4, értelmes magyarázatot küld

-5 (te) leírod a rossz sorrendet

- a többi csak ezután .....

Na ki a troll?

2020. nov. 10. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 A kérdező kommentje:
Jolvan ezt elneztem elnezest kerek erte de meg kell jegyezni erdekes h ilyen fontosnak tartod megmagyarazni a trollkodasod okat:D
2020. nov. 10. 18:53
 18/22 anonim ***** válasza:

Nem tartottam egyáltalán fontosnak, mert részemről nem volt az.

(a troll kifejezést is te használtad elsőként a #15 válaszodban)

Csak gondoltam átvesszük mégegyszer egytől ötig, hogyan is volt.

Úgy túnik, megérte. ;)


Tehát a válasz:

a kardán a hajtás/erőátvitel része,(általában acél csőből/rúdból készül) az autó fenéklemeze alatt található, és a váltót köti össze a hátsóhíddal.

2020. nov. 10. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:

"van a motor -> én úgy gondolom jön a kardántengely -> sebességváltó -> differenciál mű -> kerekek"


Véletlenül beletrafáltál, mert ilyen autók is voltak: Volvo 340, Alfa 75.

A váltó a hátsó hídra volt szerelve a jobb súlyelosztás végett, és a kardán hajtotta a váltót.


Volvo

[link]


Alfa

[link]

Ezt nem egészen értem, hogy a féltárcsák is a féltengely belső oldalán vannak. Egy csuklótörés esetén nincs fék? Ügyes...

2020. nov. 11. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:

Ez így igaz, csak már annyira belebonyolódtunk a magyarázatba, hogy nem akartam a kérdezőt összezavarni. ;)

A hátra szerelt sebváltó egyik szép példája volt -többek között- a Lancia Aurelia is.

A szakmában ez az építési mód, "Alfa-transaxle" néven ismert, ennek kapcsán sokan leginkább az Alfa tipusokhoz kötik. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy már a 30-as években ugyan ilyen megoldást alkalmaztak a Skoda Popularon majd újabb 30 évvel később a Ferrari 330-on is.


(#18 voltam)

Jah a féltengely belső oldaán levő féktárcsa is közismert, a Citroen alkalmazta már a 70-es években. Védelmükre annyit, hogy sem az Alfák sem a Citroenek nem a féltengelycsukó törésekről voltak híresek.

Ha mégis eltörik, akkor is a négy kerékfékezéséből "csak" egy marad ki.

2020. nov. 11. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!