Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ki a környezettudatosabb...

Ki a környezettudatosabb autótulajdonos? Aki a kocsiját 3-5 évente korszerűbbre cseréli, vagy aki 20 évig ugyanazt használja rendesen karbantartva?

Figyelt kérdés
Az első vásárló kedvéért a gyártóknak több autót kell legyártaniuk, de azok elvileg egyre kevesebb károsanyagot bocsátanak ki. A második fajta vásárló viszont nem pörgeti annyira a termelést, de a technika ami használt, elavult.

2020. nov. 15. 12:57
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
85%
Az utóbbi.
2020. nov. 15. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
85%

Egyértelműen az utóbbi!!


Én is eszerint élek. :)

2020. nov. 15. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
27%
Egyértelműen az első. Azokat az autókat úgyis legyártanák, mert van rájuk igény. Akkor már, ha ember teheti, vegyen 5-7 évente újat. De amúgy, kérdező, egy magyar fórumon, ahol az emberek 99%-a 20+ éves ronccsal jár, szerinted majd be fogja vallani, hogy az nem jó amúgy? Nolátod.
2020. nov. 15. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
86%

Gondolod ha negyedennyi ember venne új kocsit, mert környezettudatosan addig használna egy kocsit ameddig lehet, akkor legyártanák ezt a sok szemetet?

Sivatagnyi területeken kallódna akkor ez a sok modern vacak.



Én szeretem a 30 éves "roncsaimat" Ilyen gépeket nem tudsz újban venni. még akkor se ha pénzed van.

2020. nov. 15. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim válasza:
100%

@3 Pont ez a lényeg, hogy nem gyártanák le. Már most is jelentősen csökkent a gyártás, a vírus miatt visszaesett vásárlási hajlandóság miatt.


Amúgy az a legkörnyezettudatosabb, aki hajlandó belátni, hogy az autója maximum bevásárláshoz elővett kényelmes esernyő és inkább eladja az egészet. Rengeteg az országban tartott autónak ilyen jellegű funkciói vannak, viszont mivel státuszszimbólum (igen, még egy 17 éves, szakadt BMW is), ezért sokan tartanak a valós igény hiányában is.

2020. nov. 15. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
65%
A VW példájából okulva mindegy.
2020. nov. 15. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:
Egyikben sem vagyok biztos, ezért tettem fel a kérdést. Aki gyakran új autót vesz, az ezzel több termelésre készteti a gyártókat, viszont lehetővé teszi a többi vásárlónak, hogy környezetbarátabb használt autókat vegyenek, amikor ő eladja. A nagy kérdés, hogy a teljesen kiöregedő autók roncsként újrafelhasználasra kerülnek-e, vagy olyan alacsony keresetű emberek tulajdonába, akik nem tudnak rendesen fenntartani egy autót, de az olcsóságuk miatt megveszik?
2020. nov. 15. 15:19
 8/16 anonim ***** válasza:
100%

Ezt szerintem mi nem tudjuk reálisan és racionálisan megítélni. Egy olyan társadalomban kellene erről értekezni, ahol minden dolgozónak van lehetősége új autó vásárlásra. Nálunk ugye ez nem igaz, ezért is átlag 15 éves az autóparkunk.


Azért nyilván nem ugyanúgy fog gondolkodni és válaszolni 100 megkérdezett magyar akiknek még nem volt 10 évesnél fiatalabb autója, vagy 100 megkérdezett dán akik közül már 100-nak volt 0km-es autója.


A kérdés szempontjából lényeges egy másik lokális adottság: az autó üzemeltetéséhez szükséges korrupciós és anyagi háttér. Egy átlagos magyar 20 éves TDI VW vagy E46-os BMW Svájcban nem tudna leműászakizni, mert kibsznák a vizsgáról! A magyar autópark közel felét instant kivonatnák forgalomból!

Ez egy tök korrekt elképzelés, hogy 20 évig használunk egy autót, de ha szeretnénk az valóban a szabályoknak megfelelően használni, akkor az autó értékéhez képest irreálisan sokba kerülne a fenntartása!


Mert ha nem úgy használom, hogy a kocsit 20 évig hogy csúszópénzzel megy át a verda műszakin akkor mindjárt más a szitu, csak ezt mi itthon nem ismerjük ezért a mi válaszaink csak a helyi sajátosságokat tükrözik, nem fogadhatóak el általános igazságként.

2020. nov. 15. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:

Ez a kérdés nem közvélemény kutatás, hanem ész érvekre vagyok kiváncsi. Ahogy egy normális vitában is nem a vélemények darabszáma, hanem az érvek súlya számít.

Igen, figyelembe kell venni a lokális különbségeket, de a környezetvédelem ügye mindenképp globális. A fejlett országok döntéshozóinak nem szabadna figyelmen kívül hagyniuk, hogy a szegényebb, korruptabb országokban mi történik a kiöregedett autókkal.

2020. nov. 15. 16:12
 10/16 anonim ***** válasza:

"A fejlett országok döntéshozóinak nem szabadna figyelmen kívül hagyniuk, hogy a szegényebb, korruptabb országokban mi történik a kiöregedett autókkal."


Ők milyen behatással lehetnének más országok belügyeire? Max annyit tehetnek, hogy nem exportálnak oda használt kocsit..


Sajnálom, hogy a többi leírt dolgot simán figyelmen kívül hagyod, mint ahogy az egy normális vitában történne... :D

2020. nov. 15. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!