Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A TPMS szenzor, hogyan is...

A TPMS szenzor, hogyan is működik, a nyomást méri, vagy a kerék fordulatát/megtett útját x időn belül, vagy hogy?

Figyelt kérdés
2020. dec. 10. 09:38
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
TPMS (tire-pressure monitoring system), magyarul abroncsnyomás-ellenőrző rendszer.
2020. dec. 10. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
85%
Ami szenzoros, az a nyomást méri. A beépített elem pár évig képes ellátni energiával, utána csere. Amiben nincs szenzor, az a rendszer az ABS-jeladó jeléből számol kerékfordulatszámot, ha valamelyik keréké magasabb a többinél, abban kisebb a nyomás, és jelez. De ennek a rendszernek nincs abszolut nyomás kijelzése, csak keréknyomásvesztést tud mint hibát kijelezni.
2020. dec. 10. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
Mindkét válasz hasznos.👍
2020. dec. 10. 10:09
 4/16 anonim ***** válasza:

A TMPS a kerekekben lévő abszolút nyomást méri.

A DDS (Deflation Detecting System, vagy hívják indirekt rendszernek is), az ABS jeladókból a kerekek fordulatszámát hasonlítja egymáshoz. Ha az egyik ereszt megnő a fordulatszám a többihez képest és jelez. Konkrét nyomást nem tud mérni, cserébe nem kell hozzá külön szenzor a kerekekbe.

2020. dec. 10. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim válasza:
Az enyémben lehet cserélni az elemet, úgyhogy nem kell kidobni a szenzort, ha az elem lemerült. Külső, azaz a szenzort a szelepre kell rácsavarozni kívülről, de létezik belső szenzoros is. [link]
2020. dec. 11. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

"Külső, azaz a szenzort a szelepre kell rácsavarozni kívülről..."


Ennek az a hátránya, hogy félnék, hogy lelopják. Ha jól értem és a szelepsapkában van a szenzor. Bár ha ez valami utólagos egyedi rendszer, akkor kicsi rá az esély, hogy valakinek pont ilyen kell.

2020. dec. 11. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

#5 Mennyire tartósak a szenzorok? Nem ereszt semmit, amikor rajta vannak?

Ahogy elnézem a drágábbak masszívabbak is, jobb tömítéssel.

2020. dec. 11. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

#6 nem tudják kilopni, mert ahhoz le kellene venni a gumit a felniről... Képzelj el egy T betűt, ahol a T szára a szelep.


#7: 5-10 évig bírják. Utána ha elég ügyes vagy akkor simán kitudod cserélni az elemet benne, kb 3 ezer ft. Tömítés meg hogy lehet amúgy jobb? :D Vagy van tömítve vagy nincs.... Láttam videót, ahol higított szilikont beleöntött a csávó, rárakta a burkolatot és kész, majd ha megköt akkor az tutira fog tömíteni.

2021. ápr. 15. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
#5,7 nem kell ilyen bóvli vackokat venni ha elemet akarsz cserélni, szét kell nyitni a burkolatot, lekaparni a tömítést, kiforrasztani az elemet (gombelem szerűség), beforrasztani egy másikat, szilikonnal tömíteni és ennyi.
2021. ápr. 15. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

#8, tudom, hogy néz ki a nyomásszenzor. 16 éve, amikor még nem is volt kötelező, van gyári TPMS-es autóm.

De akkor most nézd meg a liket, amire reflektáltam! Külső szenzorról volt szó, ami ránézésre a szelepsapkában van. Mi a lótúrónak kellene ahhoz levenni a gumit? Lecsavarod a szelepsapkát és már viszed is. Gyári rendszer, ahol a szenzor a felnin belül van a szelep belső végén, az más. Természetesen nem erre az utóbbira vonatkozott a hozzászólásom.

2021. ápr. 15. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!