Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az okoz problémát, ha 2.2...

Az okoz problémát, ha 2.2 bart ír keréknyomásra a kézikönyv és én 2.3-ra szoktam fújni?

Figyelt kérdés
2020. dec. 14. 15:59
 1/9 anonim ***** válasza:
93%
Nem.
2020. dec. 14. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
0%
Igen
2020. dec. 14. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
27%
Középen valamelyest jobban fog kopni a gumi és ezért valamelyest előbb elhasználódhat, de mondjuk ettől a 0.1 bar különbségtől felrobbanni nem fog.
2020. dec. 14. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem akkora baj, de nyilván annyi kell benne legyen amit a kézikönyv előír ha azt akarod hogy a gumik ne kopjanak szét túl korán emiatt. Ha az autó totál megvan pakolva és tele van utasokkal akkor nem árt picivel feljebb nyomni, gondolom a kézikönyv leírja táblázatszerűen hogy mikor mennyi az ajánlott bele.
2020. dec. 14. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Semmit nem veszel észre és nem fog jobban se kopni.

Én 2 tizeddel fújom többre mindíg.

2020. dec. 14. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
A gumiabroncsok túl vannak méretezve. 2.5-nél, 3.0-nál sem fog kipukkadni úgy mint a lufi. A gyártó ezt az értéket adja meg, mert a gumiabronccsal szemben támasztott követelményeknek a legjobban így felel meg. Sebesség indexe 190km/h ez nem azt jelenti 191km/h-nál leszakad a köpeny. 230km-nál is egyben marad a gumi. 2.3-as nyomásnál lehet, hogy vizes úton ~0.2mm-el hosszabb lesz a fékút, nem lehet észrevenni a különbséget. A 2.7-es nyomásnál már érezni keményebben pattog az úton, vizes, saras, havas úton jobban csúszkál.
2020. dec. 14. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Semmit nem okoz ilyen kis különbség. A hőmérséklet változástól ennél többet változik.
2020. dec. 14. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem lesz változás. Én 205-ös gumit 2,4-re fújok 160-as tempóra.
2020. dec. 14. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Wadmalac ***** válasza:

Én ilyen téli időben mindig 2,3-ra fújok 2,2 helyett.

Egyik nap reggel 6 fok van, másik nap mínusz 4, inkább legyen kicsit magasabb a nyomás meleg napokon, mint túl lapos a hidegben.


Sokan nem gondolnak bele, hogy az a belefújt nyomás csak azon a hőmérsékleten igaz, amikor fújtad. Melegebb időben magasabb, hidegebben alacsonyabb lesz a nyomás.


Nyáron szinte sosem érdemes gyári érték fölé fújni.

A kompresszorból kijövő, 8-ról 2 barra eső táguló levegő hűl, tehát a felfújáskor a kerekedben a levegő hidegebb a kintinél. Felfújod 2,3-ra, tíz perc múlva, bemelegedve már 2,5-ön is lehet a gumi, főleg, ha meghajtod a pályán.


Általában a gumi tűrési tartományában bent maradsz így is, de nem érdemes feszegetni a pofonláda tetejét.

2020. dec. 15. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!