Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tuning box vs. Chiptuning?...

Tuning box vs. Chiptuning? Véleményed? Foylt. Lent.

Figyelt kérdés

Vaterán találtam egy hirdetést...


[link]


kíváncsi vagyok a véleményetekre, tapasztalataitokra, akik próbáltátok már.


Én szenély szerint kicsit furcsának találom a hirdetés utolsó mondatait, hogy felelősséget nem vállalnak, közúton nem használható és műbizonylatot sem kapsz... Tehát akkor ez egy illegális átalakítás?! Amit ugye műszaki vizsgán ki kell szedni... ez azonban nem lehet gáz, ha minden úgy van, ahogyan írják, hogy csatlakoztatod és kész... A rendőr pedig úgysem látná meg, mert nemnagyon szokott a motortérbe nézni:P


A másik pedig azért furcsa, hogy a saját autómban is chiptuning van, (jelzem nemnagyon konyítok hozzá) De olyan műhelyben lett csinálva, akik nem kispályások, nem sz*rral gurigáznak... Ők mondták el, hogy a chip azért jó, mert az autóhoz állítják, márpedig pár év után minden autó máshogy viselkedik motorikusan, mint ahogyan azt gyárilag kéne ( kopások stb...)

Most akkor milyen ez a tuning box? Csak ráteszem az autóra és kész?! :P Szerintem butaság.

Vároma véleményeket!


2010. aug. 13. 14:18
 1/6 anonim ***** válasza:

A tuningbox egy előregyártott elektronikus elem, amelyet a befecskendező/motorvezérlés vezérlőegysége elé iktatnak be. Általában a különböző érzékelőktől jövő jelet módosítja, így a motorvezérlés programja nem változik, de más jelek alapján dolgozik, más lesz a motor karakterisztikája. A probléma is ebből adódik: a megfelelő károsanyag-kibocsátási szabványokhoz "belőtt" gyári program mondhatjuk, hogy rosszul működik (nem azokat a jeleket kapja, amit a motor produkál), ezért a károsanyag-kibocsátási értékek módosulnak. Ettől aztán az autó nem lesz közúton használható, mert nem biztos, hogy teljesíti a határértékeket.

A normális chiptuning ezzel szemben a motorvezérlés programjának módosítása, amit valóban a motor paramétereinek ismeretében tesznek meg. Ehhez rengeteg mérőműszert, gázelemzőt és hasonló dolgokat használnak és a motor állapotához, illetve a használathoz (ez fontos!) legmegfelelőbb programot írják meg úgy, hogy a károsanyag-kibocsátási határértékeket ne lépje túl a motor és közúton is használható legyen. Ehhez kell a gázelemző.

2010. aug. 13. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
0%
Egyik sem! A gyár nem véletlenül tervezi olyanra a motorjait, amilyennek. Ők többezer órát ölnek bele abba, hogy erős legyen és megbízható, mindeközben keveset fogyasszon. És akkor majd senkik mondják meg 10 perc után, hogy hogy lehetne jobb?
2010. aug. 13. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Mi az hogy senkik???Te kevered a szezont a fazonnal.Van egy ember, aki kamion flottákat ír, elmegy ki németbe, két hétig tesz-vesz, aztán jön haza.Van fogalmad milyen tudás kell ehhez a munkához?Kétlem...
2010. aug. 13. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Ez a komment engem is kaikasztott... az h senkik 10 perc alatt átprogramoznak egy autóvezérlést az azért durva... mert ha én össze vissza álligatok akkor legyen ez a véleményed...

Szerinted, ha egy autót mondjuk 5 éve adnak ki annyi változtatással, hogy a vezérlést átírják, akkor szerinted mingi tökéletes volt a gyári vezérlés technika:)

Megsúgom neked... sokszor a gyár egy-egy neves "chiptuningostól" lesi el a beállításokat, kicsit butít rajta és azt teszi a következő évi autóba... Lásd Vw golf IV, Opel Astra G

2010. aug. 13. 22:40
 5/6 anonim ***** válasza:
Ha valaki 10 perc alatt megír egy chiptuning programot, úgy hogy figyelembe veszi az autó állapotát, az adott típus esetleges gyenge pontjait (pl. szívóbenzines opelek nyomatékszegények 2500-as ford.számig)plusz az ügyfél esetleges kéréseit (ford.szám tiltás, gázpedál érzékenysége stb)érezhető erőnövekedést ér el egyenletesebb erőladás mellett, mindezt a gyári tartalékokon belül úgy, hogy még a fogyasztás is csökken, miért nevezed senkinek? Én a fél életemet rááldoztam erre a szakmára, és valóban vannak esetek (nem minden típusnál)ahol 10 perc alatt is megírható egy jó program, de mire idáig eljut az ember addigra annyit nézte a monitort az eltelt évek alatt hogy a motorfunkcióhoz tartozó jelleggörbék ráégtek a retinájára. Szerintem te nem senkit akartál írni hanem szakembert, de ha esetlegesen tuningboxot árusítasz akkor némileg érthető a baklövésed. Leírom itt is: a chiptuning nem tuningbox és a tuningbox nem chiptuning. Bár a tuningbox forgalmazók előszeretettel hirdetik chiptuningként dobozkáikat miközben azt fejtegetik milyen káros a chiptuning, és mennyire extrém igénybevételnek teszi ki a motort, nem feltétlen szakemberek attól hogy árulják valakinek a termékét, sőt általában nem azok. Valójában a chiptuning minőségét a program írójának szakmai tudása határozza meg és az értékek beállítása, extrém igénybevételről legfeljebb versenycélra írt program esetében beszélhetünk, ahol nem a tartósság a cél, illetve ebben a szakmában is léteznek kóklerek (ismeretlen eredetű elfuserált programokat is kellett már javítanom) de a szakmát nem ők határozzák meg (pár széthullott motor után már senki nem bízza rájuk az autóját)
2010. dec. 15. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
Meg annyit hozzatennek az elottem szolohoz, hogy az a szerencsetlen szerelonek mire beleeg a retinajaba az a dyno gorbe, addigra mar kb 30 uj autocsoda kerult forgalomba, ezert a megrendelok/ugyfelek igenyei is valtoznak, hisz cserelodik az autoipar. Tehat uj auto uj gorbe, uj program, nem egyszeru egyetlen chiptuning sem.
2015. nov. 12. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!