Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem mennek úgy a benzine...

Miért nem mennek úgy a benzines autók mint a dízelek?

Figyelt kérdés

Mindenki, régebben is a legtöbb ember azzal volt, hogy a benzines autók mennek a legjobban, a, dízelekhez képest.

Ehelyett én pont az ellenkezőjét tapasztaltam.

Egy 110 lóerős dízel autó nagyon biztosan húz, érezhetően jól gyorsul és nem csak egy bizonyos fordulatszám felett, amikor megjön a kellő turbonyomás.

Míg egy 110-115 lóerős benzines autó és egy 70 lóerős között nem sok különbség van. Rálépek a gázra és szinte semmi sem történik. Gondolkodik, majd aztán gyorsul is valamilyen szinten, de semmi komoly, hiába ugyanannyi lóerős mint egy dízel.

Hát nem pont, hogy jobban kellene menjen?



2020. dec. 31. 08:11
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
89%
Te szerintem nem értesz az autókhoz és a nyomatékgörbékhez, illetve ahhoz hogy mi a szívóbenzin és a turbódízel között a különbség. Ha meg a frissen vásárolt bontószökevény 1.9 tédéidet akarod fényezni, légyszíves lépj tovább mert igen sok mocskolódást fogsz kapni.
2020. dec. 31. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
94%

A dízel jobban húz alacsony fordulaton, de a benzines jobb csúcsteljesítményben. Ez mindig is így volt és soha senki nem vonta kétségbe. Éppen ezért vált a turbó népszerűvé a dízeleknél, mert a dízel természetéből adódóan jobb volt alacsony fordulaton, magasabb fordulaton pedig megjött a turbónyomás, így a teljes fordulatszám-tartományban jobb volt a benzinesnél. A benzinesnek nem volt rá szüksége, mert lehet, hogy alacsony fordulaton gyenge, de ha nyomaték kell, akkor visszaváltasz egyet vagy kettőt és rögtön megjön a nyomaték, a csúcsteljesítménye meg amúgy is jó volt.


Mára pedig oda jutottunk, hogy a benzinesbe berakják a közvetlen hengerenkénti befecskendezést, a turbót, a VVT-t, esetleg még a supercharger-t is és a benzines rommá veri a dízelt, pl. a Volkswagen TSI az 1.5-ös motorból 150 lóerőt hoz ki, míg a dízelből 2 liter kell ugyanehhez. Persze a dízel még mindig jobb alacsony fordulaton, de egyrészt az sokkal kevésbé hasznos, mint a csúcsteljesítmény, ráadásul a benzines is tud nyomatékos lenni, csak nem 1200-as fordulaton kellene erőltetni a szerencsétlent. Visszaváltasz, megjön a fordulat, megjön a turbónyomás és megy rögtön, mint a golyó.

2020. dec. 31. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
91%

Csak kérdezném: az a 110LE-s dízel turbós? (nem kell válaszolnod, az)

Az a 110-115LE-s benzines turbós? Nem hiszem, annyit egy 1,6-os is tud.

Turbó nélküli autót turbóssal összehasonlítani komoly igénytelenségre vall.

2020. dec. 31. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
70%
Ez olyan, mint iPhone-t hasonlítani Samsung-hoz. Mindkettő telefon, mindkettő ugyan arra való, de mégis teljesen más a kettő.
2020. dec. 31. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
90%

A benzines is gyorsul, csak nem jól használod! Eleinte én is beleestem abba a hibába, hogy dízelhez szokottan próbáltam vezetni a benzines autókat.

Benzinesnél, még ha turbós is, kell a fordulat. Ha 1800-as fordulaton csorogva lenyomod a gázpedált, valóban elég komótosan történik valami. De ha visszaváltasz és bömbölteted a motort 4000-5000-es fordulaton és úgy nyomod le, akkor meg tud indulni a benzines is szépen.

Lehet hogy megszokás a részemről, de mindennapi utcai használatban nekem is kellemesebb, hogy csak le kell nyomni a gázpedált, mint a visszaváltás pörgetés hasonló gyorsulás eléréséhez.

Mielőtt az én autóm is le lesz bontószökevényezve: két éve vettem új autót. Gondolkoztam benzinesben is. Ezért elvittem tesztvezetésre a dízelt és a benzinest is. A benzines egy 1.4 turbós volt 150 lóerővel 250 Nm-rel. 2500-as fordulat alatt halott, mintha szívó benzinest vezetnék. 2500-4000 között megyeget, az igazi ereje 4000 fölött jön meg. Utána kipróbáltam ugyan ebből az autóból egy 1.6 dízelt. 160 lóerő, 350 Nm. Lóerőben hasonló, nem óriási a különbség, de vezetni sokkal kellemesebb volt nekem. Már 1200-as fordulattól kilő ha egy centit lejjebb nyomom a jobb lábamat. És ami különösen tetszik, hogy nem vonyít a motor, hanem alig hallhatóan duruzsol eközben.

Lehet fújolni a dízeleket és fel lehet sorolni az össze hátrányukat. Van nekik, nem tagadom. És a benzines sem ment tulajdonképpen rosszul. De nekem ez a dízel sokkal kellemesebb, meggyőzőbb volt. Fontos hozzátenni, hogy nem várásban ovijáratokra használom az autót, hanem nagyrészt autópályázok. Így meg is rendeltem az új, 0 km-es "bontószökevényemet".

2020. dec. 31. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
79%

"Egy 110 lóerős dízel autó nagyon biztosan húz"

Na meg azért az sem mindegy, hogy 1300 a karosszéria súlya a kocsin vagy 2300......

2020. dec. 31. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
41%

"Persze a dízel még mindig jobb alacsony fordulaton, de egyrészt az sokkal kevésbé hasznos, mint a csúcsteljesítmény..."


Normál, mindennapi utcai körülmények között hány százalékban használod az autódat a "kevésbé hasznos" alacsony (~1500-3000) fordulatszám tartományban és hány százalékban ott, ahol leadja a csúcsteljesítményét (~5000-6000)?

Mert nálam a "kevésbé hasznos" kb 98%, a "hasznos" talán 2%. Akkor hogy is van ez, melyik a fontosabb?

2020. dec. 31. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
19%
Nem mennek, nem mennek de legalább többet esznek.
2020. dec. 31. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 A kérdező kommentje:

És akkor ha mégis szükségem van a teljesítményre, amit a benzinesem lead, akkor azt 5 ezres fordulaton kell használnom, kétszer akkora fogyasztással?

Ezt említettem az oktatónak is, szerelőnek is, hogy van aki 5-6 ezres fordulaton használja az autóját, azt mondták mindketten, hogy őrültség, mert az utcai kocsik nem versenyautók, és nem fogják meghálálni, ha állandóan kitaposom a szemét.

Most akkor tégy igazságot...

2020. dec. 31. 09:24
 10/23 anonim ***** válasza:
100%
Az hogy néha kihúzatod 6000-ig, attól semmi baja nem lesz. Nem folyamatosan pörgeted ezen a fordulaton. Folyamatos haladáshoz nem kell a csúcsteljesítmény. Sőt, még néha jót is teszel, ha kikormolod. Ha jó műszaki állapotban van a motor, van megfelelő kenés, hűtés, ettől semmi baja nem lesz. A folyamatos állandó 1200-1500-as fordulaton kínzás "mert akkor fog keveset fogyasztani", sokkal károsabb.
2020. dec. 31. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!