Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Programozók szerint 15-20 év...

Programozók szerint 15-20 év múlva kifirr az önvezető technológia. Mi lesz akkor?

Figyelt kérdés

Ki lesz a felelős? Meg kell tanulni az embereknek majd a KRESZT? ("Könnyített") jogosítvány is kelleni fogg még?


Tehát összességében mi lesz akkor?



2021. jan. 6. 16:12
 1/8 A kérdező kommentje:
*kiforr
2021. jan. 6. 16:13
 2/8 anonim ***** válasza:
39%
Mégis honnan szedted ezt a 15 évet?
2021. jan. 6. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
79%
Az emberek egy része utasként fogja használni a személyautót, ami nem is az övé lesz, hanem egy cégé, amelytől kibérli arra az útra, amelyet meg akar tenni.
2021. jan. 6. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
69%
Végre ihatok egy sört vezetés közben és megszűnik a sok idióta az utakon.
2021. jan. 6. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
A technologia kiforrasahoz nem kell 15ev de ahoz h torvenyileg engedelyezzek az nem biztos h valaha meg tortenik.
2021. jan. 6. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Attól még, hogy az autó önvezető, szerintem előírás lesz, hogy legyen egy személy, aki felelős érte. És úgy gondolom, ez praktikusan a vezetője marad. Ezért szerintem a KRESZ ismerete továbbra is elvárás lesz, bár szerintem előbb-utóbb lesz csak önvezetőre érvényes "könnyített" jogosítvány, ahogy jelenleg automata váltós vagy elektromos autókra van. Mint mérnök még muszáj hozzátennem, hogy egy technológia gyakorlati alkalmazhatósága, kiforrottsága nem jelenti annak széleskörű elterjedését, az akkor következik be, ha mellette széles körben megfizethető is lesz, annyira lemegy a gyártás költsége (ami kicsit ördögi kör, mert a fejlett technológia mellett tömegszerű gyártás is kell hozzá, amit viszont a kereslet erősen korlátoz jelenleg). Elég megnézni, hogy milyen a magyar autóállomány, hiába vannak már tök jó hibridek, nálunk mégis viszonylag kevés van az utakon, mert az átlagember a "németből" behozott, 10+ éves autót engedheti meg magának, ha nem akar évekig hitelt fizetni. Ha nem lesz valamilyen szabályozási ösztönző (pl. mint amit az EU a belsőégésű motoros autókra beígért néhány év múlvára), akkor szerintem nem lesz drasztikus változás.
2021. jan. 6. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Ha lesznek önvezető járművek, akkor szerintem a felelősség a legnagyobb kérdés. Nyilván a gyártók hárítani akarják majd magukról, átteszik vagy a szoftver megalkotójára/tulajdonosára, vagy a "vezetőre", azaz a jármű tulajdonosára, használójára. Ha 100%-ig önvezető autókból állna a forgalom, akkor lehet elkerülhető lenne a KRESZ oktatás, de ha egyszer át kell venni az uralmat az autó felett valamiért, vagy akár mint egy gyalog közlekedő ember, igen is szükséges lenne a szabályok ismerete. Na meg ugye a hatékony közlekedéshez tipp-topp utak kellenének mindenhova,ez pedig nem hinném, hogy itt megvalósulna (mondjuk #6-nak is igaza van, a többség nem engedhetne meg magának ilyen luxus kategóriába tartozó autót).
2021. jan. 6. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Gyorsuló tendenciával fejlődik a technológia, de nem gondolom hogy 15-20 év múlva teljesen önvezető autókat tudnánk vásárolni.


Egyrészt kell egy mesterséges intelligencia amelyik különbséget tud tenni a gyalogos, biciklit toló gyalogos, a biciklis és a részeg biciklis között hiszen más mozgásra számíthatunk tőlük, máshogy megyünk el mellettük.

Emellett az önvezető autóhoz kell radar, lidar, rengeteg kamera. A leginkább hardverigényes ezekből a kamerák képeinek feldolgozása. Ugye hogy 1 kamera hibája esetén ne álljon meg az út közepén az autó és ne is vakon menjen ezért átfedésekre lesz szükség a látószögben, minimum 8 kamera képét folyamatosan feldolgozni nem kis teljesítmény, mindezt persze nagyon gyorsan hiszen pillanatok alatt dönteni, cselekedni kell. Ezt a hardvert kifejleszteni, összerakni úgy hogy ne kelljen külön atomerőmű az autóba még nem igazán lehet.

Aztán ha minden kész, akkor le kell tolni a nép torkán és a törvényi hátteret is meg kell teremteni hozzá. Ha a haver zsebének fontos akkor gyorsan jön egy új rendelet, de az önvezetés nem ide tartozik és hosszú évek lesz mire kidolgozzák.


Szerintem a fejlődés során fokozatosan lesz egyre kevesebb felelőssége a kocsiban ülő embernek, de hogy ki veszi át? Senki nem tudja pontosan.

A jogsi kérdése is fokozatosan fog egyszerűsödni míg kormány sem lesz majd az autókban és utána jogosítvány sem fog kelleni, de ez nagyon-nagyon messze van a 15-20 évtől.


Ma még a balesetmegelőző rendszerekkel is baj van, becsipognak, vészfékeznek a semmire.

2021. jan. 6. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!