Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Havas úton mire kell figyelni...

Havas úton mire kell figyelni vezetés közben?

Figyelt kérdés

Velem még nem történt semmi, bár évek óta most volt nagyobb hó az úton mióta vezetek, de valahogy nem mentem bele az árokba pedig előttem egy autó is össze vissza csúszkált az úton.

De azért szívesen vennék tippeket mire kell figyelni stb. Ha pl. Elakadok a hóban akkor mit kell csinálni? Mert úgy tudom pörgetni nem szabad


2021. jan. 8. 13:31
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Ha nagyob hóra lehet számítani akkor mindig legyen nálad hólánc

Én például rongyot szoktam magammal vinni ha esik a hó és jeges az út...rongyot leterírtem a kerék elé és abban megtud kapaskodni az autó mert a rongy ráfagy a jégre

Balesetmegelőzés: [link]

2021. jan. 8. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Követési távolságra nagyon figyelj. Én is nagyon megijedtem elsőre mikor megálltak előttem, de hiába nyomtam a féket az ABS alig engedett fékezni.
2021. jan. 8. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
55%

Menj lassabban, tarts nagyobb követési távolságot, hosszabb féktávokat vegyél és ne csinálj hirtelen kormánymozdulatokat. Sávváltásnál nagyon finoman kell mozdítani a kormányt, mert amikor kijössz a letaposott nyomvályúból, könnyen megpördülhet az autó.

Ha elakadtál, akkor rakd fel a hóláncot.

2021. jan. 8. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Koncentrálni kell, hogyha megcsúszol, azonnal utántudj kormányozni, és akkor nincs baj. De csak mértékkel, mert az sem jó, ha túl nagyot rántasz. Szerintem ez a legfontosabb. Meg tudd, hol a csúszáshatár kanyarokban, stb. Ha elakadsz, az alapvetően nem számít veszélyesnek, hacsak nem egy budai emelkedőn csúszol vissza éppen.
2021. jan. 8. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Bereczk Jénos válasza:

Csak sejtem hogy tudom, még csak 50 éve vezetek, természetesen minden

pillanatban tanul az ember valamit, aztán vagy sikerült vagy megúsztam!!!

Talán ismerős a Szüret utcáról mentem a Somlói útra NYSA-val, már a jeges útra úgy fordultam, egyesbe tökig gázzal, míg a többiek már feltöltötték az árkokat, köztük egyensúlyoztam. Felértünk, ekkor szólalt meg a kocsiparancsnok. "nem hiszem el!!" Mi a logikája? Ha gyorsítok vagy lassítok, a lényeg a kerék egyenletesen fogjon. Ettől sokkal rosszabb volt

lemenni a Bartók Béla útra, drukkoltam ne jöjjön senki, MEGÚSZTAM!!!

Gyakorlaton, sáros úton egy kb. 50 méteres meredek emelkedőre kellet felmenni, szóltam én had legyek az első, rögtön kiröhögtek, FELMENTEM!

A terepjáró kirúgta magát, intettem engedd vissza. Átültem, neki futottam

és ez is felment, aztán a többit csörlőzték!!! Olyan is volt hogy a Hősök

terén, a jeges úton megsüllyedt egy terepjáró, éppen arra mentem, átültem:

két centi előre, öt hátra, alapjáraton előre kilépett a gödörből, csak annyi tanácsot adtam, felejtsd el a gázt!!

Lehet próbálgatni a havas úton, nagy gázzal menni és amikor lassítani akarsz, a motorfék jobb a féknél, a kerék mindég forogjon! Ezért jó az automata váltó, mert a motor és a kerék kapcsolata állandó!

A jégbordás út a legjobb, ha kiakarsz lépni a bordából, SE gyorsítani, SE

lassítani nem szabad, ezt gyakorolni kell, nem fasorban vagy árok mellett!

jan. 10. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!