Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hengerfej probléma, vagy...

Hengerfej probléma, vagy esetleg más? Csak hogy mire számítsak. :D

Figyelt kérdés

Adott egy VW Polo 6n2 2001 1.4 PDTDI AMF motorkóddal. (218.000 km.)

Van rajta egy chip is (75le->120le , 195nm->330nm / EGR lefalazva /Erősített kuplung, nagy cooler/gyári turbo/gyári kipupufogo katalizátorral). Amióta nálam van csak MOL EVO Dieselt kap.


Pár napja vettem észre hogy a motor enyhén kéket füstöl a reggeli hideg első indításkor kb. 20-30mp erejéig és utána megszűnik. Odalépéskor csak a szokásos dizel fekete füstöt produkál.

És már mondták hogy hengerfejes lett vagy lesz. A kékes rövid füstre még az olajlehúzó gyűrűre(lehet rosszul írom) gyanakodom mer hidegben lehet leragad vagy valami hasonló az elképzelésem.

3,5 honapja van nálam, mindig ügyeltem az olaj és a víz hőfokokra (olajhőfok/turbo.ny/olajnyomás mérő). És mindig néztem a vizet, olaj szintet.


Amit tapasztalok:


-Olaj színe nem változott, tiszta-fekete

-Sok kilómétert megyek, eddig az olajban 5ezer km van

-Olajszint fél centi híján maxon van

-Vízcsövekeket keménynek érzem de össze nyomhatóak, de lehet a "szerelőkeze" mást mondana.

-December eljén kapott chipet, teljesítmény mérésen hozta a gyári értékeket.

-Vizet nem forralja, hidegen városban nehezen éri el a 90fokot. Ha meg pályán megyek és ha nyomom neki 160-190km/h akkor se mozdul meg mutató és nincs semmiféle hűtővízcső lelővés se folyás

-Amikor ma reggel lecsavartam a víztartály kupakját akkor a hűtővíz vissza állt max felé, majd este kihült motornál megint megettem de akkor a víz max és min közt volt, de ahogy lecsavartam megint visszaállt max feletti állásba.


(Viszont hétfő reggel megnézem hidegen és melegen-járó motorral hogy a kiegyenlítőtartályban lecsavart kupaknál a vízben jönnek-e fel apró buborékok)



#hengerfej #2001 #6n2 1.4 pdtdi
2021. jan. 11. 00:42
 1/10 anonim ***** válasza:
43%

" mindig ügyeltem az olaj és a víz hőfokokra "

Mond már meg hogy lehet arra ügyelni, amikor teljesen automata ez.

2021. jan. 11. 04:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Tipikusan az az eset, amikor egy nem hozzáértő akar "tuningolni" azt még azt sem tudja hogy a kékes füst legkevésbé sem a hengerfejtömítés hibájára utal... Gondolom a "tuningot" motorfelújítással kezdted, nem pedig egy széthajtott szart akartál tunyinygolni.
2021. jan. 11. 05:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
75%

Sok zagyvaság.

A motor kéken füstöl , miért lehet ez ??? Ennyit pont elég lett volna irni.

2021. jan. 11. 05:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 D. Brasco ***** válasza:
76%
Ilyen az mikor tunerjóska autót vesz,fingja nincs semmiről,majd mindegy milyen "hibáról" van szó,szerinte az autó hengerfejes.......
2021. jan. 11. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
75%

Kb. semmi baja. Nyilván a számottevő teljesítménynövelés rá lett engedve a gyári 200.000+ km-es motorbelsőre (ha nem 400.000-ről van visszatekerve), így az olajat csipkedi kicsit, pláne hidegen.

Ha 10.000 alatt sem fogy az olaj, és melegen nem füstöl kéken, akkor nincs nagyon miért aggódni, egyelőre

2021. jan. 11. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm az irányt mutató válaszokat!
2021. jan. 11. 13:12
 7/10 anonim ***** válasza:

Tisztázzunk pár dolgot.


A víz nem füstöl kéken. Az olaj füstöl kéken.

Olaj nem csak a motorblokkban van, hanem a turbót is olajozza, így a turbó is eheti az olajat.

Nem lesz hosszú életű az autó.

2021. jan. 12. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 D. Brasco ***** válasza:
Egyebkent az ilyen kerdesknél a kedvencem,hogy lett mérve a teljesítmény,vagy csak jóskapista rámondta hogy ez ennyi-annyi Le meg Nm?!Mert erre mondjuk befizetek hogy egy csipsz meg "nagykúler" +45lovat meg +135Nm-t dob egy 1.4Pd-n........🤡🤡
2021. jan. 12. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Szerintem sem lehet ennyit nyerni vele, vagy ha igen nagyon túl van hajtva, azért írtam hogy nem lesz hosszú életű.

Erre a motorra inkább 90-95 lovat szoktak írni 220-230Nm nyomatékkal. Maximum 100 le és 255Nm nyomaték. Ha a turbó el is bírja azt a nyomást ami a 120 lóhoz kell a többi alkatrész fogja magát megadni előbb utóbb. De ha már most kékes füstöt ereget akkor ott baj van.

2021. jan. 12. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Jaj hagyjuk már, nyílvánvaló hogy ez csak egy jóskapista által megsaccolt adat... Jóska pedig ilyen marad, csak tizesekre kerekített értékeket tud mondani, amit jobb esetben csak 1,5-tel kell osztani hogy megkapd a valós értéket.
2021. jan. 12. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!