Holnap megyek vezetni és elfelejtettem, hogy gyakoroltuk legutóbb a váltás :/
Tehát mondjuk megyek 1-esben, adok egy kis gázt és növelem a sebességet, aztán benyomom a kuplungot, felváltok 2-esbe....oké, de elfelejtettem, mikor kell fel engedni a gázt.
Azután vagy azelőtt, hogy benyomnám a kuplungot sebességváltáshoz?
Tehát akkor elindulok egyesben, gyorsítok gázzal, leveszem róla a lábam és már nyomom is a kuplungot, felváltok kettesben, felengedem a kuplungot -és ennyi? Utána megint nyomom a gázt, ha tovább gyorsítanék?
2021. jan. 17. 19:09
3/7 anonim válasza:
1. Elveszed a gázt
2. Kuplung be
3. Berakod sebességbe
4. Kuplung fel
2021. jan. 17. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 A kérdező kommentje:
Köszi :) A férjem azt mondja, miközben sebességváltáshoz után felengedem a kuplungot, már akkor nyomhatom a gázt, az oktató szerint viszont előbb engedjem fel teljesen... Egyszerűen mindenki máshogy magyarázza.
2021. jan. 17. 19:37
5/7 anonim válasza:
A férjed mondja jól, de a vizsgáig csináld úgy, ahogy az oktató mondja.
2021. jan. 17. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
"Köszi :) A férjem azt mondja, miközben sebességváltáshoz után felengedem a kuplungot, már akkor nyomhatom a gázt, az oktató szerint viszont előbb engedjem fel teljesen... Egyszerűen mindenki máshogy magyarázza."
Visszaváltásnál lehet a kuplung felengedése előtt egy kis gázfröccsöt adni, hogy "ne bukj orra" (tehát ne legyen nagy a fordulatszámkülönbség a 2 sebességfokozat között).
2021. jan. 17. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Amúgy leegyszerűsítve: minnél hangosabban brummog a motor, annál gyorsabban forog a fötengely (ugye ezt a gázzal szabályzod) . Üresben ez a tengely nincs összekötve a kerekekkel, de forgatja a váltó fogaskerekeit, csak nem hajtja a kereket. Ha el akarsz indulni benyomod a kuplungot, így "szétkapcsolod" a váltót meg a főtengelyt (tulajdonképpen a motort). Ezáltal nem forognak a fogaskerekek és lehet öket kedvünkre kapcsolgatni. Ilyenkor beteszed 1-be, majd a kuplungot engeded (csúsztatod), ezáltal a főtengely és váltó közötti súrlódó felületeket (kuplung) lassan "nyomod össze", így a már járó motor főtengelye lassan kezdi el forgatni, a még nem forgó váltót (ezáltal a kerekeket). (ilyenkor célszerű gázt is adni hogy legyen ereje a motornak, magyarul azért hogy ne állítsák meg a kerekek a főtengely forgását (lefulladás). Mikor a kerekek és a főtengely fixen kapcsolódnak (felengedted a kuplungot), gázt kell adni hogy a felgyorsítsd a kerekek forgását. Ezután elveszed a gázt és kinyomod a kuplungot, majd kapcsolod a kettes fokozatot. Ezzel tulajdonképpen megváltoztatod a főtengely és a kerekek közti áttételt, eddig 1-esben pl 10-et fordult a fötengely míg a kerekek csak 1-et, most meg csak 5-öt fordul a főtengely (ezeket csak hasraütés szerűen mondtam, annyi a lényeg hogy minnél magasabb a fokozat, annál többet fordulnak a kerekek a főtengelyhez képest). Szóval miután meg van a 2-es, felengeded a kuplungot és megint gyorsítasz. És a többi fokozatot is így kapcsolod.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!