Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dizeles autó miért megy...

A dizeles autó miért megy magától 2-es fokozatban, anélkül hogy nyomnám a gázt? Egészséges így menni vele pl bekanyarodásnál?

Figyelt kérdés

2021. jan. 18. 13:18
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
A kérdező az a generáció, akinek azt a marhaságot tanították, hogy nem szabad a kuplungot sem kinyomni, meg 1esbe sem visszarakni gurulás közben. Rájöttem már a kérdést olvasva.
2021. jan. 18. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

Akkor nagy a baj.

Ilyenek jönnek szembe a pályán...... :(

2021. jan. 18. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

Mert nyomatekos...

De nem szerencses neki ha ennyire visszafojtva közlekedsz vele.

Olajpumpa ennel a fordulatnal nem fog rendesen dolgozni, ergo a fotengely csapagyak meg ha turbos akkor az se nem kap azert olyan kenest mint kene neki, terheles viszont van.

En azt mondom, 1300-1500as fordulat alatt hosszutavon nem erdemes kozlekedni vele. Oke, ha kanyarba esetleg nem akarsz visszavaltani az mas, de az hogy pl. 3asba 1000es fordulaton gurulni az nem szerencses.

2021. jan. 18. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

#13!

Ha van annyira magas az alapjárat, hogy elviszi a motort, akkor ugyan az a fordulat miért ne lenne elég az olajszivattyú működtetéséhez?

Számszerűen:

-az alapjárat általában 750-900 f/perc között van.

-az olajszivattyú már nagyon alacsony fordulatnál is dolgozik, gyakran az indítózáskor azaz 400-500f/percnél elalszik a nyomásjelző lámpa.

(természetesen, karbantartott, jó állapotú autóról beszélünk)


Tehát az elméleted alapján -megfelelő olajnyomás hiányában- minden alapjáraton ketyegő autó, rövid úton csapágyas lenne.

Ismered ugye a dízelesek "jó szokását" hogy negyedórákat beszélgetnek az alapjáraton pöfögő autójuk mellett?

Nos akkor miként lehet az, hogy nem ritkaság közöttük a 200-300 ezer km-t futott motor?

2021. jan. 19. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

Egész más az egy helybe alapjáraton járó motornál a csapágyak terhelése, mint amikor megy, viszi az autót!

Érezni, hallani is a hangján olyankor, hogy erőlködik.

Sokkal nagyobb nyomaték lép fel olyankor és bizony hosszú távon nem tesz jót neki.

2021. jan. 19. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
Kettesben nem erőlködik alapjáraton.
2021. jan. 19. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

#15!

Kettesben, ezer körüli/vagy kicsivel az alatti/ alatti fordulatnál, ugyan milyen "csapágyterhelés"-ről beszélünk? Különösen dízelnél..... ;)

2021. jan. 19. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

Ezt tanultam, (kiszámolni is) gépésztechnikusként hidd el tudom miről beszélek.

Nem tesz jót neki a túlzott visszafojtás, hosszú távon nagyon kis fordulaton közlekedés.

2021. jan. 20. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

Ja, te ezt ki is tudod számolni? Akkor bizonyára igazad van. Khmmm.


/amit a #13-ban írtam az ezres fordulatról és a több százezer km.t teljesítő dízelekről.......azt pedig bizonyára nem helytálló, szóval felejtsük el/

2021. jan. 20. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!