Mitől kokszosodik a szívósor?
Miért a szívósort dióhéjkezelik? Mitől kokszosodik, az EGR-től?
A kipufogócsonkokban nincs ilyesféle lerakódás? Ha nincs, akkor miért? Ha van, akkor tisztítják e?
Huh, hát erről könyvet lehetne írni. Nagyjából konyhanyelven: A kipufogógáz, meg a kartergáz relatív tele vannak még égéstermékekkel és el nem égett szénhidrogén maradványokkal. Ezeket szépen a szívósoron keresztül visszanyomják a motorba. Nem elsősorban ezek miatt, hanem hogy az égés hőmérsékletét csökkentség, hogy kevesebb nitrogén-oxid képződjön. Ezt nagyjából a 2000-es évek közepétől kezdték drasztikusabban csökkenteni.
Ez még nem is lenne akkora gond, hiszen visszavezetve ezek is szépen tovább égnek. Csakhogy a közvetlen befecskendezéses motornál közvetlenül az égéstérbe fecskendez az injektor. Míg korábban a ez a szívócsőbe történt. A szívócsőben haladó benzin és gőze a szívószelepeken keresztül a légárammal került a motorba. Ez lehetővé tette azt hogy szintén a szívócsonkon keresztül visszavezetett trutyit, olajos kormos lerakódást folyamatosan le tudta mosni a benzin, bele a motorba a szívócsőből és a szelepek hátuljáról. Mivel közvetlen befecskendezésnél ott nincs benzin, nincs ami mosson. Így szépen lassan ez a kormos, kokszos trutyi egyre jobban rakódik a csőre, meg a szívószelepekre. Ami előbb utóbb észrevehető gondot fog okozni. Ekkor szokták pucerálni.
A kipufogócsonk az egyik legforróbb része a motornak. Ez az olajos fekete trutyi nem tud lerakódni, mert egyszerűen leég róla. Ez sem lesz fémtiszta egy sokat futott motornál, de csak nagyon minimális "hamuréteg" lesz rajta, ami nem okoz gondot. Nem szükséges tisztítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!