Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka,hogy a Toyota...

Mi az oka,hogy a Toyota nagyobb háromhengeres motorokat gyárt, mint a többi gyártó?

Figyelt kérdés

Például az új Yarisban van 1.5-ös motor, 3 hengerrel persze.

Illetve, van egy sportváltozat is.1.6-os, szintén 3 henger, viszont 260 lóerő jár hozzá.


Az európai gyártók, mint VW,Renault,PSA viszont csak kisebb 1.0-1.2 háromhengeres motorokat gyártanak.A nagyobbak mind 4 hengeresek.



2021. jan. 28. 09:35
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

És még úgy is jobb normákat tud mint az 1.2 TCe motor...


előbbi 75 g co2 / km, utóbbi 119 g... Nem vagyok szaki, de gondolom a kisebb hengerszám tudja csak teljesíteni a normát, független bizonyos mértékig a méretétől.

2021. jan. 28. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Gyárt Toyota 1 literes motorokat is.
2021. jan. 28. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
#1-es: jól mondod..
2021. jan. 28. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem egyedül a hengerek űrméretétől függ az autó fogyasztása és a teljesítménye sem.

Egyébként a Fordnak is volt 1,5-ös 3 hengeres, szívó motorja a Focusban fél-1 éve, már szerintem kivezették.

2021. jan. 28. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Nem nagyok azok, 500ccm körüli hengerméret az egiyk elgelterjedtebb.
2021. jan. 28. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
55%

Már alig várom amikor jönnek a 2 hengeres motorok.

Mint a kispolskiban.

2021. jan. 28. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
BMW 1.5 is 3 hengeres - alapvetően az határozza meg, hogy mik a cég fő piacai és ott milyen törvényi szabályozás van. Franciaországban és Olaszországban ha jól tudom sokáig élt a köbcentiméter alapján történő adózás (a magyar regisztrációs adó gyakorlatilag most is ilyen), vagyis aki ezekben az országokban sok autót akart eladni annak muszáj volt ehhez igazítani a motor hengerűrtartalmát, hogy olcsóbb legyen a jármű a fogyasztónak, így a legtöbb cégnél 1.2, 1.6 és 2.0 motorpaletta alakult ki. Észak-európai országokban ez nem igazán dívott, ott inkább teljesítmény alapján korlátoztak, amiért meg sok autónál 100 kW-osra (136 lóerő) húzzák le a motorokat, mert afölött magasabb az adó.
2021. jan. 28. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Plusz: ha megnézed a hengerszám növekszik, de maga a henger paraméterei maradnak ugyanazok az 1.6 4 hengeres motorokon, mint az 1.2 3 hengeren, furat, löket, átmérő, befecskendezés, szelepek, minden. Ez azért praktikus, mert a motortervező mérnökök végülis nem "motort", csak hengert kell, hogy tervezzenek, aztán abból lehet 2,3, 4, akárhány hengeres motorokat gyártani a világ minden tájára, csak hozzá kell tenni vagy el kell venni a blokkból, tulajdonképpen modulárisnak tekinthető (nyilván szerszám szinten nem az, öntvényezéshez mindenből újat kell kitalálni, de ennél egyszerűbben nem lehet).
2021. jan. 28. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
37%
mert idióták hajózásban is most ez lenne a divat hogy 2-3 literes varrógépekre raknak turbót és akkor már 300 lóerős...lol a 300 lóerősnek 10 literesnek kell lennie hajóknál mivel heavy duty...de vissza térve azért mert idióták ennyi a válasz páratlan hengeres sosem lesz kiegyenlített járású a 4-6 igen
2021. jan. 28. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!