Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezzel kárt okoztam a motornak?

Ezzel kárt okoztam a motornak?

Figyelt kérdés

Üdv!

Egy teljesen új 125 ccm Dirt Bike-t vásároltam, nemrég. A motor ugye bejáratós, és így kímélni kell, 10 üzemóra után pedig olaj csere.

4 üzemóráig a motor csak magában ketyeget egy helyben, mindig kb 5-6 percet.

Viszont nemrég élesbe használtam a motort és mentem vele 3 km-t. Max 35-40 Km/h-val.

Ezzel ártottam a motornak?



2021. jan. 28. 15:33
 1/8 anonim ***** válasza:
Valószínűleg semmit.
2021. jan. 28. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

"4 üzemóráig a motor csak magában ketyeget egy helyben, mindig kb 5-6 percet."


Ezt valami service manuálban olvastad, vagy saját hirtelen ötlet? :)

2021. jan. 28. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Fsms ***** válasza:
100%
Semmit sem ártottál.
2021. jan. 28. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

az egy helyben ketyegés az milyen bejáratás? még nem hallottam ilyenről. A bejáratás az, amikor mész vele, arra használod, amire kitalálták. Az egy helyben állva járatás, na az nem használ.


A motorolaj legyen minőségi(szintetikus)..például az első időkben SAE 0W20, API SN. Ezzel nem tudod hazavágni a motort.

2021. jan. 28. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Alapjáraton járatás az árt minden motornak, főleg meg hidegen.
2021. jan. 28. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem ártottál vele. Azonban azzal könnyen árthattál a motornak, hogy órákon keresztül csak alapjáraton pötyögött. Nézd meg a gépkönyvet, ott le szokták írni, hogyan kell bejáratni.


[link]


Ryan elég jól elmagyarázza a mit és miért részét a dolognak.

2021. jan. 28. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat! Nagyon hasznos volt videó.

De akkor azzal hogy magában ment a motor ártottam neki?

2021. jan. 28. 22:06
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
Nem lehet tudni, amíg szét nem szeded. Ryan ugye azt mondja, hogy bejáratás során az egyik legfontosabb, hogy a dugattyúgyűrűk a hengerfallal összekopjanak, kialakuljon az ideális tömítés. Ő azt mondja, hogy konstans fordulat nem a legjobb, mert akkor csak 1 féle nyomásnak teszed ki. Ő ezt jobban elmondja, én elég laikus vagyok. Az ő javaslata, hogy egy tényleg friss motornál járassuk pár percet alapjáraton, hogy valóban mindenhova kerüljön olaj, majd használjuk természetesen, ahogy amúgy is tennénk, azaz ne menjünk folyamatosan pirosba, meg ne erőltessük a motort alacsony fordulaton. Kapjon változatos fordulatot, változatos nyomást. Illetve a modern olajok eléggé hülyebiztossá teszik a bejáratást. Meg hogy érdemes előírt km (vagy óra) után friss olajat rakni bele, mivel az első pár órában a legnagyobb a kopás, ekkor kerül a legtöbb részecske az olajba a hengerfalról pl.
2021. jan. 28. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!