Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kopott motort kiszabad égetni?

Kopott motort kiszabad égetni?

Figyelt kérdés

Február 26-án megyek Pestre Debrecenből autópályán meg nyilván vissza is, szerintem már csak az oda út is elég lesz a kiégetésre (231 km ebből szerintem min. 200 km autópálya).

Egy 1.6 benzin 1996 Golf 3-ról van szó, korábban már kérdeztem itt kiégetés témában, úgyhogy most a kérdésem nem a távról meg a fordulatról szól (5200-on tilt, tehát olyan 4000-4200 fordulatot ajánltatok nekem végig az úton.)

Hanem azt akarom tudni, hogy biztos nem lesz e baja? Jelenleg műszakilag tökéletes, most volt nagyszerviz (olajcsere, új szűrők, gyertyák, bontott trafó, termosztátház, vízcsövek egy része cserélve, van amelyiknél még kicsit ereszt a csatlakozásoknál, teljes vezérlés csere vizpumpával és fogaskerékkel is, hosszbordásszíj csere, toronycsapágyak, új féktárcsák és fékbetétek (már bekoptatva), motortartó bakok, akkumulátor, egy éve új hűtőventilátor, új fékfolyadék és hűtővíz csere, önindító felújítás, stb de kb ennyi ami műszakilag fontos és cserélve lett. Természetesen minden minőségi alkatrész, lelkiismeretes kiváló szerelővel elvégeztetve.

Egyetlen probléma, hogy kicsit kopott a motor, néha elkezd 3 hengerezni a pirosnál állva aztán vagy befejezi vagy lefullad, gázfröccsre megszűnik a probléma. Kb havi 1x fordul elő (kb 1000 indításonként, igen elég sok egy hónapba, futárkodás..).

Valamint 10-ből 8-szor indítás után ahogy elalszik az olajnyomás lámpa rögtön visszagyullad 1 másodpercre majd elalszik ujra. Ez nem tudom milyen problémát jelenthet, de csak az indítás pillanatában fordul elő.


Kérdés, nem lesz baja, hogy 2,5 órán keresztül 4200 fordulaton lesz járatva 200 km-en át? Ha van más javaslat, meghallgatom.



2021. febr. 3. 11:38
1 2
 1/20 A kérdező kommentje:
Ja és lehet hülye kérdés, de ilyen hidegben van értelme a kiégetésnek? Mármint, hogy a kipufogórendszer is kitisztuljon, elvégre az eléggé hűti majd a fagyos menetszél.
2021. febr. 3. 11:44
 2/20 veterán vas ***** válasza:
100%

Te írtad:

"Műszakilag tökéletes....minőségi alkatrész... lelkiismeretes kiváló szerelő"

Akkor mit aggódsz?

Tartsd a fordulatot 4200-on! ;)

2021. febr. 3. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
100%
Kiegetni a ketutemu motorokat szoktak. Nem tudom ki ultette az agyadba ezt, hogy 2 es fel oran at 3-ban bomboltessed motort, de egy 24 eves kocsinak szerintem ez nagyon nem hasznal. Miert teszed? Nincs benne katalizator, nem keverekolajozasu, semmit nem fog javulni ettol a kinzastol. Ez egy kedves oreg kocsi, aki mar kiszolgalta elete javat. Ha valami baja van (kopas, rossz alkatresz) az nem javitja meg magat azzal, hogy sajnalat nelkul uvolteted. De a tied, tedd.
2021. febr. 3. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
34%
Indíts be, utána járasd alapjáraton 5 percig. Állítsd le. Indítsd be újra. Utána menj vele amíg üzemmeleg lesz. Aztán kezdődhet a kikormolás. Kb 1 órán keresztül picivel tiltás alatt tartsad. Utána leállít. Motorháztető felnyit, akku saru lekap. Ez azért kell hogy az motorvezérlő az új jelek miatt resetelődjön amikor visszarakod az akku sarukat. Vissszarakod. Újabb 1 óra kormolás. Aztán hagyod picit alapjáraton állni, és vége.
2021. febr. 3. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 A kérdező kommentje:
Euro 2-es, van benne katalizátor, anélkül még egy Trabant se lehetne forgalomban.
2021. febr. 3. 12:00
 6/20 veterán vas ***** válasza:
76%

Kérdező!

Ezt ki mesélte? :D

2021. febr. 3. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 A kérdező kommentje:

Idézek 2-t a korábbiból, nem tudom ki írta, anonim


1. Az az országút kevés lesz. Pályázni kéne vele, és nem ötödik fokozatban, hanem negyedikben, és ami a csövön kifér. 75 lóerőnél nem kell félni, hogy bele fog forogni a tiltásba, mert ahhoz kevés. Amikor ilyet kellett csinálnom, akkor egy Bp-Győr-Bp + "féltégla a gázpedálon" sokat javított a helyzeten. Egy csak városban használt, nagyon ellustult kocsiról volt szó. Ha neked a tiltás 5200-nál van, 4800-ig nyugodtan elengedheted, ez a motor ott adja le a maximális teljesítményt. Ha rendes olaj van benne, és a hűtéssel sincs gond, nem lehet tőle semmi baja. De 15 perctől ne várj csodát, egy óra legalább kell neki.

2. Ha "kiégetni" akarod, ahhoz meleg kell, ami akkor lesz ha a motor terhelésen megy. Lájtos kocsikázáskor (fordulatszámtól függetlenül) nem melegszenek át azok az alkatrészek, amikről le akarod égetni a dzsuvát. Jó az autópályán 4000-es tanács, de még jobb ha még ezt is megtolod néhány padlógázas kigyorsítással - persze miután már rendesen üzemmeleg a motor (amihez kell a 20 perc!)

2021. febr. 3. 12:20
 8/20 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:

Én is azon a véleményen vagyok, hogy ez egy kínzás a motornak. Autópályán menj ötösben, 130-140-nel. Hidd el, így is lesz min. 3500-4000 fordulat, az pedig bőven tökéletes ahhoz, hogy tisztuljon a motor.

Amúgy fennakadtam pár mondatodon, pl. mikor írod, hogy van ahol engedi a vizet. Ez biztos? Nem a motor eszi a vizet?

2021. febr. 3. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

Utánna kell kötni egy utánfutót kb 400-500 kg-val és nyomni tiltásig pályán 1,5 órán át. Közben bele satuzni, hogy a fékek sem lustuljanak, és padlózva kigyorsítani, hogy kikormoljad a rendszert


Én a b5 passatomat így tartom tisztán, sehol egy koksz

2021. febr. 3. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 A kérdező kommentje:
8-as: biztos, hogy a motor nem eszi a vizet, szemmel láthatóan a fűtőradiátor csatlakozasnál mindkét csővégnél le van folyva a tűzfalon, meg a hűtő radiátor alsó csőcsatlakozasnál csepeg ha leallitom látszik reggelre egy 10 centiméteres “tócsa” az aszfalton, meg a motorja vezető csőcsatlakozásnál is szivárgott, az lett kicserélve.
2021. febr. 3. 13:25
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!