Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hagyományos automata váltó...

Hagyományos automata váltó vs. DSG? Mennyibe különbözik, mennyire tér el gyakorlatban a kettő?

Figyelt kérdés

Elsősorban a VW konszernes kocsikra gondoltam.

Hagyományos automatát (Passat 2.5 V6 TDI) vezettem már, ahhoz tudok viszonyítani. Mennyibe más a DSG, főleg érzetre?



2021. febr. 11. 19:00
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Gyorsabban,észrevétlenül finomabban vált. Egy tiptronic érzésre talán sportosabb,de a dsg meg gyorsabban vált.
2021. febr. 11. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Igen, én is ezt vettem észre, baromi gyors.
2021. febr. 11. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

A tiptronic az tényleg olyan sportos érzés volt, főleg előzéskor mikor visszavált, kicsit durvábban, de akkor nagyon megindul utána. Meg kigyorsításkor is, mikor hallhatóan érezhetően váltogat felfele, az nekem nagyon tetszett benne.

Akkor ezek szerint a DSG finomabb, de nem érezni ennyire a váltást?

És induláskor a fék felengedésekor? Az is olyan finoman indul el, mint a hagyományos, hidrodinamikus automata?

2021. febr. 11. 20:13
 4/10 anonim ***** válasza:
84%

Húúú nagyon rosszul írjátok. Pont fordítva, a Tiptronic nagyon finom, nem is érzed, hogy van váltó, míg a DSG hajlamos rángatni kicsit, sportos nagyon.

Szóval: a hagyományos Tiptronic, mint a jó öreg 2.5 TDI-n ami volt, de a modern 8 sebességes ZF váltós Tiptronicok is, meg az összes hasonló működési elvű hagyományos automataváltók nagyon finoman, nagyon lágyan indulnak el, és váltanak minden sebességet. Ezeknek a váltóknak van úgynevezett slipjük, vagyis csúszás, emiatt működnek annyira finoman. Nincs hagyományos értelemben vett kuplung, amit csúsztatni kell. Hátránya, hogy kell egy kis idő, amíg összekapja magát, helyből indulásnál sem olyan fickós, de ha megindul, akkor menyország. Ha érezhetően ránt, az már nem 100as az a váltó.

A DSG nagy durranás volt a 2000-res évek közepén, mai napig megvan a lendület, de én nem szeretem. Ez egy robotizált kéziváltó, nem igazi finom hidrodinamikus automataváltó. Ami különlegessége, hogy duplakuplungos, ugye egyik kuplung mindig zárva, a másik nyitva, minden váltásnál felváltva működik a 2 kuplung, ezáltal szempillantás alatt tud váltani. Ettől sportos karaktere lesz az autónak, nagyon jól pakolgatja a fokozatokat, csak... Minek? Helyből elindulásnál nem olyan finom, sőt, ránt is picit, mert csúsztatni kell a kuplungot, amit az elektronika csinál, de mégis. Araszolni emiatt nem olyan kényelmes vele, pedig az automataváltónak ez lenne a legnagyobb előnye. Nem is szabad lépésben haladni vele, mert akkor képes leégetni a saját kuplungját. Visszaváltásnál hiába a 2 kuplung, jellemzően nagyon sokat gondolkozik, akár a tiptronicnál is többet. Ez nem jó. Persze a DSG messze a legjobb a robotizáltak között, sokan imádják is, de én, aki korábban 5 és 6 sebességes, illetve most 8 sebességes ZF Tiptronicot használok nagy megelégedéssel, hát nekem nem kéne DSG.

2021. febr. 11. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
81%

#4: Nem lehet, hogy valami döglődő DSG-t fogtál ki?

Én egyáltalán nem tapasztalatom ezeket a negatívumokat. Indulásnál egyáltalán nem ránt, araszolással sincs baja.

A visszaváltást tényleg próbálja kerülni, de van Sport mód, meg rá lehet érezni pillanatok alatt szerintem, hogy mi az a gázpedál állás, amikor már egyből azt gondolja, hogy váltani kell (ez akkor sem a leggyorsabb)

A többivel egyetértek

2021. febr. 12. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
81%

5ös

Igazad van. Szóval nem hátbarúgós rántásra kell gondolni, hanem az a nagyon enyhe kis rántás, amit 10ből 9 ember meg sem erez, csak én, akinek mániája az ilyet figyelni, és Tiptronic után szokatlan. De egy kéziváltós autóhoz képest, amit egy átlag tudású sofőr vezet, a DSG is nagyon finom, egyenletes gyorsítást, lassítást tud produkálni.

2021. febr. 12. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
72%
Nekem volt tiptronic a6 meg ültem dsg-s a6-ban. Ha jó állapotban vannak akkor egyik sem ránt,de a tiptronicot egy padlógáznál ahogy visszadobja alacsonyabb fokozatba és megjön hirtelen a nyomaték akkor az tud "hátbarúgós" lenni. A dsg-nél soha nem éreztem egy váltást sem csak a fordulatszámmérő leesésénél láttam hogy elváltott. Picit nyersebb élmény a tiptronic, az egy hagyományos váltási érzetet adó váltó a dsg meg egy gyors modern észrevétlenül működő szerkezet.
2021. febr. 12. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
72%

7es

Valószínüleg nem volt 100as már az a Tiptronic váltó akkor. Amúgy ízlések és pofonok, mindkettő nagyon kényelmes, jo szerkezet. És nem feltétlenül drágább a fenntartásuk, mint a kéziváltónak, amiben ugyanúgy 200 ezrenként kuplungot és kettőstömegűt kell cserélni.

2021. febr. 13. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:
Én inkább maradok a kéziváltónál.
2021. febr. 22. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
A dsg egy csúcs, olyan szinte mint a f1-ben foleg a felfele váltogatás. Brutál gyors.
2021. febr. 24. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!