Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » ATF ONLY szervóolaj?

ATF ONLY szervóolaj?

Figyelt kérdés

Épp takarítottuk az autóm motorterét, amikor haverom mondta hogy nézzük meg a szervóolaj szintet/állapotot (ugyanis picit nehézkés a kormány). Megnéztük, konkrétan tele van, viszont lilás színű (haverom szerint inkább pirosasnak kéne lennie). A fedélre amit leszedtünk az van írva hogy ATF ONLY, ami tudtommal az Automatic Transmission Fluid, vagyis az automataváltó-folyadék rövidítése. Az volna a kérdésem, hogy ez akkor tényleg az elvileg pirosas szervóolaj elszíneződve (elhasználódva), vagy pedig valami váltóolaj (nem tudom van-e ilyen külön), tehát a haverom téved? Ha valamiféle váltóolaj, akkor hogyhogy automataváltó-folyadék, miközben az én kocsim manuál váltós?


(E46 320d 2004, 6 sebességes)



2021. márc. 13. 13:41
 1/10 anonim ***** válasza:

Az teljesen normális, hogy szervóolajként ATF olajat kell a tartályba önteni, ez nagyon sok autónál így van, főleg a 2010 előttieknél (utána már sokszor speciális szervófolyadék kell, nem sima ATF).

Az pedig, hogy milyen a színe, így látatlanban nehéz véleményezni. Lehet, hogy az alapból piros olaj elszíneződött, de az is lehet, hogy valaki nem megfelelő változattal töltötte fel.

Szerintem cseréltesd le/cseréld le, nem egy nagy összeg.

2021. márc. 13. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Ezt ma fotóztam: [link]


Akkor tehát a szervóolajat felejtsem el, ATF-et keressek igaz?

Gondolom az sem mindegy hogy milyen megy bele ATFen belül

Mindenképp gyári BMW kell hozzá (nem fillérbaszó vagyok, csak kíváncsi :D)

Illetve azt hol látom hogy mennyi kell bele? A kézikönyve németül van, mivel onnan lett behozva az előző tulaj által kb 10-15 éve :D

2021. márc. 13. 14:51
 3/10 anonim ***** válasza:

Ránézésre ez sima piros. Persze lehet a kép csal és élőben lilás, de innen nézve ez natúr piros ATF olaj. Egyébként a színe nem lényeges, nem kell neki pirosnak lennie, mert nem minden ATF olaj piros. Amíg valóban ATF olaj van benne, addig tök mindegy a színe. Gyári BMW olaj meg szerintem nem létezik, vagy csak horror áron, szóval felejtsd el. Bármilyen ismertebb márkájú olaj megteszi (csak noname, illetve A.Z. Meisterteile ne legyen, bármi más oké).


Az hogy mennyi kell bele, fene tudja. Véletlenül nem átlátszó a tartály, rajta jelöléssel? Vagy a tartályban nincs nívópálca akár külön, akár a kupakba beleépítve?

2021. márc. 13. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
#3 vagyok: BMW ATF olaj 1 liter 9 ezer forint + szállítás. Liqui-Moly (és a hasonlóan megbízható márkák) 5 ezer forint alatt vannak literenként és nincs szállítás, csak beszaladsz bármelyik alkatrészboltba.
2021. márc. 13. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Igen, azt már ideje lenne cserélni. ATF alapból élénk vörös színű, idővel fakul, koszolódik, mint ahogy látszódik is nálad.

A kézikönyvben nézzed meg, hogy milyen szabványnak megfelelő ATF kell bele. Mivel régi autó, lehet, hogy már kifutott szabvány és kutatómunka kell majd, hogy megtaláld most mi van helyette. Nem érdemes gyárit venni, mint ahogy írták, pl. Liqui-Moly tökéletes alternatíva.


Csere meg nagyon egyszerű. Egy fecskendővel leszívsz amennyit csak tudsz, majd ugyanannyit visszateszel (alaposabb munkát végezel, ha leszívás után álló motor mellett párszor eltekered a kormányt, mert ilyenkor visszafolyik még a tartályba némi olaj). Mész az autóval egy hétig, majd megismételed a műveleteket ameddig nem fogy el az új olaj. Ha nem akarsz többször nekiállni, akkor elég a faluban menni egy kört, vagy megemelni az autó elejét és úgy tekerni a kormányt 10x jobbra-balra, járó motor mellett.

Másik lehetőség, ha átfolyatod rajta, de az nehezebb (viszont tisztább lesz). Igazából az első technika tökéletesen elegendő.

2021. márc. 13. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
71%

Szervó olajat rohadt könnyű cserélni.


Szervó tartálynál a kimenő csövet lehúzod, helyére benyomsz egy hosszú csövet aminek a végét beleteszed egy nagy tejfölös dobozba...


Beindítod autót, így már kinyomja a nagy részét magától...

aztán elfordítod koppig a kormányt jobbra majd balra és kész is, üres a rendszer.


Visszadugod csövet, feltöltöd tartályt majd elfordítod jobbra a kormányt... jól leesik az olajszint, feltöltöd, elfordítod balra, megint leesik, megint feltöltöd és forgatod jobbra balra párszor és feltöltöd max jelzésig, ennyi.


2 emberrel könnyebb, kb 15 perces meló.

2021. márc. 13. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm nektek a segítséget, a napokban majd szólok haveromnak aztán egy sör mellett megcsináljuk :)

Ment a zöld pacsi mindenkinek!

2021. márc. 13. 22:25
 8/10 anonim ***** válasza:
A szervóba bizony automataváltóba való olaj kell, gyárilag ezt kapnak az autók. Csak megerősítésként írom.
2021. márc. 14. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Szerintem egy ilyen régi autóba teljesen mindegy milyen ATF megy bele. Ugyanakkor nem hiszem, hogy az olaj miatt akadna. Ha már leengeded az olajat, akkor én a helyedben kivenném a kormányművet, az esetek többségében azzal szokott gond lenni, és elküldeni bevizsgálásra, vagy javításra.
2021. márc. 14. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Huhh, annyira sajnos nem értek az autókhoz hogy a kormányművet ki tudjam szerelni :|

Mindenesetre most lecserélem az szervóolajat mert már alapból picit elhasználtnak tűnik, aztán valamikor eldobom szerelőhöz, hátha rá tudnak nézni és meg tudják mondani, hogy mizu a kormánnyal

2021. márc. 15. 15:50

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!