Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1050kg-s autóhoz mennyi lóerő...

1050kg-s autóhoz mennyi lóerő az optimális vegyes használatra?

Figyelt kérdés
2021. márc. 30. 00:48
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
40%
Ha nem autópályázol 75-90 között totál ok, pályázni olyan 120-130.
2021. márc. 30. 01:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
20%
A lóerőt ellehetne felejteni. Nyomaték+teljesítmény ami megmondja, hogy lomha vagy fürge leszel.
2021. márc. 30. 02:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
53%
2-es, és a teljesítmény mégis mi, ha nem a lóerő? Igen, kW, amit átváltunk lóerőre. Egyébként meg a nyomaték van túlhájpolva a dízelség miatt, de valójában a lóerő a fontos, ha igazán a gyorsulás és sebesség a lényeg. Nem véletlenül van a forma 1-es autóknak is rengeteg lóerejük de "semmi" nyomatékuk. Illetve ugye minden versenyautó benzines és a lóerő van előtérbe helyezve.
2021. márc. 30. 04:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
80%

Szezon és fazon. Karakterisztika, és az autó viselkedése szempontjából a nyomatékgörbe sokkal többet fog elárulni.


Tudod ha csak a lóerő a fontos, akkor szerinted minek pl egy mozdonyba egy autónyi méretű motor, miért nem tesznek bele valami kisebb motort, hisz teljesítmény megvan papíron.


Egyébként ez a minden versenyautó benzines és a lóerő van előtérbe helyezve, ez is egy alapvető téveszme. Azért használnak benzines motorokat, mert nagyobb a használható fordulatszám tartományuk, ennyi a titka, és mert viszonylag egyszerűbb alapokra építkezik, ami jól jön ha már kihegyezett motort kell építeni.


Hétköznapokra meg azért használjuk a lóerőt, mert ezt szokták meg az emberek, bár az is vicces mikor azon megy a harc, hogy ez ennyi és ennyi lóerős csak addig nem jutnak el, hogy azt az esetek 99%-ban nem használják ki, szóval hiába mondod azt, hogy ez a kocsi jobb mert pl 150 lovas amaz meg csak 120, de ott jön az a része, hogy a leginkább használt fordulatszámokon mennyi jön le ebből, illetve milyen nyomatékgörbe mellé.

2021. márc. 30. 04:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
82%
90 lóval már élhető felette egész jó
2021. márc. 30. 05:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
29%

4-es: Általában azért beszélünk lóerőről, mert azt az átlag ember felfogja. Ha megkérdezel 100 embert, 95 nem fogja tudni mennyi NM-t tud a kocsija, de azt igen, h kb mennyi lovas.


Szerintem ott, ahol 10 lóerő jut 100 kilónként az már bőven kiszolgálja az átlag embert.

2021. márc. 30. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
89%

Optimális? Ez feltételezi, hogy van valami középérték, ami a legjobb. Az alatt kevés. Ezt még értem is, mert ha kevés, akkor lomha az autó, nem gyorsul jól. De ha sok, az miért baj? Van olyan, hogy túl jól gyorsul és ez bármi problémát okozna?

Tehát szerintem optimálisa, a minél több. Ha ez elfogadható szóra gondoltál: 10 éven keresztül ingáztam 240 km-re pályán, egy 100 lóerős 1,3 tonnás autóval. Nem éreztem szánalmasan lomhának, vagy hogy gond lenne neki tartani a 130-140-es tempót 2300-2400-as motorfordulat mellett. A gyorsulásával, rugalmasságával se éreztem soha problémát, igaz volt nyomatéka is, mert nem egy szívó benzines autó volt.

Ez alapján azt mondom, hogy 75-80 lóerőnek ilyen kis autóban már elégnek kell legen mindenre. Persze ha több, az nem baj.

2021. márc. 30. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
14%
Az autót továbbra is a teljesítmény hajtja, nem a nyomaték, a teljesítményt pedig kilowattban mérjük, de hagyományok miatt mindenki lóerőben fejezi ki. Szóval lóerő kell.
2021. márc. 30. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
91%

Önmagában a csúcsteljesítmény nem sokat mond el a motorrol.

A nyomatékgörbe / teljesítménygörbe (a kettő szorosan összefügg, az egyik kiszámítható a másik ismeretében) már sokkal többet elárul az autó használhatóságáról.

Pl. egy modern turbós motor kb.1500-as fordulatszámtól tudja a max. nyomatékot, a régi szívók 4000-től.

Normál használatnál kb. 90%-ban 2-3000 között van a fordulatszám, ahol egy modern turbós kb. 1.5-2x akkora teljesítményt nyújt, pedig papíron ugyanannyi lóerősek.

2021. márc. 30. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
77%

#8

A teljesítmény hajtja az autót? :O

2021. márc. 30. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!