Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 'A' kategóriás jogosítvány...

'A' kategóriás jogosítvány rutint általában milyen/mekkora motorokkal csinálják?

Figyelt kérdés

A kategória korlátlanságát tükrözik a használt motorok, vagy ettől függetlenül ezt is kisebb, pl. 125-ös motorokkal csinálják?


Illetve akinek van összehasonlítási alapja, melyik vezetéséhez könnyebb hozzászokni? Autó (kuplung lábbal, váltó kézzel), vagy motor (kuplung kézzel, váltó lábbal)? Vagy nincs benne ilyen jellegű különbség? Autóból átülni motorra mennyire furcsa?


2021. ápr. 5. 17:09
 1/9 anonim ***** válasza:

"A kategória korlátlanságát tükrözik a használt motorok, vagy ettől függetlenül ezt is kisebb, pl. 125-ös motorokkal csinálják?"


A vizsga "A" kategóriás motorokkal történik. Ha nulla rutinod van, előfordul, hogy kisebb motoron kezdel gyakorolni.


"Illetve akinek van összehasonlítási alapja, melyik vezetéséhez könnyebb hozzászokni? Autó (kuplung lábbal, váltó kézzel), vagy motor (kuplung kézzel, váltó lábbal)?"


Embere válogatja.


"Autóból átülni motorra mennyire furcsa?"

Kb almát a körtével - nem lehet összehasonlítani. Egy gyengébb motor is tudja hozni egy jó sportautó dinamikáját - mégha a végsebessége el is marad tőle. A motorozás más világ. Ennyi.

2021. ápr. 5. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Természetesen a kategóriának megfelelő - de nem űrcírkáló jellegű - motorokkal zajlik a rutin / forgalom és a vizsga is. Hogy pontosan milyen motorokkal megy a vizsga arról mindig az adott motoros iskola tud nyilatkozni.


Autót sokkal könnyebb vezetni, mivel nem nem dől el, sokkal nehezebben csúszik meg, sokkal nagyon benne a látótér stb. Nem mellesleg az autó SOKKAL kevésbé balesetveszélyes.


Nem tudom, hogyan kellene mérhetővé tenni, hogy mennyire furcsa. Mondjuk hármas szinten, nem tudom ez segít-e. Mind a kettő gurul de a motor teljesen más.


Ezzel együtt motorozni jó dolog, ha ezt szeretnéd akkor ne az összehasonlítás alapján kezdj vagy ne kezdj neki.

2021. ápr. 5. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

#2 "Mondjuk hármas szinten"

Nem tudom, hogy milyen válaszra számítottam igazából. :D


Nem igazán az összehasonlítás alapján akarok dönteni. Sokáig nem érdekeltek a motorok, de aztán vettem egy robogót városi cirkálásra és igaz, hogy közelében sincs egy normális motornak, de azért valamennyire átjött a motorozás élménye, erre szeretnék építeni. A kérdéseim inkább csak klasszikus önmagamban való kételkedés. Autóban sosem volt problémám a kuplunghasználattal, de mivel motoron máshogy működik, rögtön megjelennek a kételyek. Amik amúgy teljesen alaptalanok, tudom jól, de elhessegetni nem nagyon lehet őket.

2021. ápr. 5. 18:14
 4/9 anonim ***** válasza:

Végre valaki aki legalább képes értékelni a saját kérdését.


Ahogy mondtad alaptalan, pont ezen az alapon ne foglalkozz velük.

2021. ápr. 5. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Minimum 595 cc, minimum 50 kW és minimum 180 kg önsúly kell A-s vizsgamotornál.


Én B-vel kezdtem, majd bő 1 évre rá szereztem A2-t, majd 2 évvel később A-t. Főleg motorral megyek, de azért legalább havonta használok autót is. Autóhoz szerintem könnyebb hozzászokni. Motorozást folyamatosan tanulni kell, még akkor is, ha csak simán utcai közlekedés a cél. Autónál nem érzem ezt, nem érzem úgy, hogy ha még többet gyakorolnék különböző autós vezetéstechnikai technikákat, akkor hétköznapi vezetés során sokkal biztonságosabban tudnék vezetni, sokkal kevesebb esélyem lenne baleset elszenvedésére. Motornál folyamatosan ezt érzem, hiába voltam már tucatnyi képzésen. Motornál egyrészt egyensúlyoznod kell egy folyamatosan változó súlypontú, nehéz fémdarabot, ami önmagában egy igen sokrétű dolog, meg erre jön még rá, hogy egy sima kikerülés összehasonlíthatatlanul nehezebb, mint autó esetén. Továbbá 2 különálló fékkör van, amit ugyanaz az agyfélteke irányít (jobb kéz, jobb láb), ami szintén nem könnyű, mert külön-külön kell őket használni általában, mivel a súlypont fékezés közben előre billen, ami változtatja a tapadást mindkét guminál, azaz a maximális fékerő is ehhez képest változik. Erre jön rá, hogy sokkal több döntést kell hozni, pl. a sáv bal szélén, középen vagy jobb oldalán érdemes haladni, mert általában nem mindegy, plusz még figyelni kell homokra, sóderre, olajra, aszfalt kopottságára (estem már részben amiatt, mert nem vettem figyelembe, hogy azon a részen simára volt koptatva az aszfalt). És ez csak néhány extra, amitől nehezebb "hozzászokni" a motorozáshoz. Remélem, valamennyire rá tudtam világítani :)

2021. ápr. 5. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

#5 "a sáv bal szélén, középen vagy jobb oldalán érdemes haladni, mert általában nem mindegy"


Ezt ki tudnád fejteni? Az útburkolat állapotára gondolsz (pl. nyomvájú, vagy hogy a külső sávok jobb oldala sokszor koszos), vagy valami más?

2021. ápr. 5. 18:54
 7/9 anonim ***** válasza:

Az útburkolat állapotára és minden másra is. Egy autónál egy sávon nincs ideális ív mert gyakorlatilag teljesen elfoglalja azt. Motornál van ideális ív, de mi van ha pl kőfelhordás van az úton.


De ezzel az okoskodással semmire sem mész. Van robogód, úgyhogy te is tudsz egy csomó mindent. Ha ezzel együtt szeretnél nagyobb motort akkor menj el egy tanfolyamra aztán max nem fogsz vezetni.

2021. ápr. 5. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Egyrészt lehet ilyen egyértelmű dolog is, mint nyomvályú, kiszóródott vmi stb. Általában olyankor a kocsik kihordják a sávok szélére és közepére, azaz a bal meg jobb nyomvonalon lesz a legtisztább, legjobb tapadás itt lesz.

De ide tartozik az útstratégia is, aminek az a lényege, hogy te legjobban láss, miközben téged legjobban látnak. Például egy szűk, 2*1 sávos úttesten, ahol házak vannak végig meg mellékutak, esetleg parkoló autók, akkor nem ajánlott a jobb nyomvonalon haladni, mivel nem fogsz látszódni a mellékútról kikanyaródóknak, csak később, azaz csak a legóvatosabb, legfigyelmesebb sofőrök nem fognak kihajtani eléd. De ugyanígy érdemes az oszlopokat figyelembe venni. Ha vizsont pl buszsávban mész az úttest legkülső sávjában (pl Budapesten a Rákóczi út egy jó példa), akkor pont, hogy inkább a sáv közepén, de még inkább a jobb nyomvonalon akarsz menni, mert sokszor az utolsó pillanatba jönnek rá, hogy ők most a buszsávon keresztül jobbra akarnak menni. A záróvonal sajnos semmit nem jelent, erre szomorú példa 2018 szeptemberi halálos baleset az Erzsébet hídon. Ha ő a jobb nyomvonalon ment volna, sokkal több esélyt adott volna önmagának a túlélésre.

Aztán körforgalmak jellemzően tipikusan olyan helyek, ahol középen lehet olaj/homoksáv, amit befele is meg kifele is keresztezel, itt hirtelen lecsökkenhet a tapadás, azaz érdemes úgy átmneni a legtöbb körforgalmon, hogy nem a sáv közepén haladsz végig. Illetve nagy sebességű (90 km/h) kanyarban, régi aszfalton középen jobb a tapadás (ha nincs ott olaj pl), mert már többmilliószor átmentek autók, kamionok gumijia jobb meg bal nyomvonalon, ami szép fokozatosan egyre simábbá tette a burkolatot. De ez egy folyamatosan, dinamikusan változó valami :) Van, hogy párszáz méter alatt többször is átmegyek jobbról balra vagy balról jobbra a sávomon belül, ahogy épp biztonságosnak érzem. Főleg lakott területen belül. Városon kívül nyugisabb. Ez csak néhány példa, több tucatot lehetne még írni ilyenre, hogy mikor érdemes bal közép vagy jobb oldalon haladni.

2021. ápr. 5. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Én egy ősrégi 600-as hondaval vizsgáztam. Lehet 50 kw lenne a kötelező de abban 20 sem volt, alig húzta a belét és direkt el volt állítva, hogy ne menjen.


Ha nulláról kezdesz akkor a rutin elején kisebb vasra fognak ültetni, nálunk is volt ilyen srác aki még sosem motorozott előtte, őt nem tették helyből a nehéz gépre.

2021. ápr. 5. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!