Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy van ez az LPG gázos...

Hogy van ez az LPG gázos autóknál?

Figyelt kérdés

Vannak csak LPG-vel hajtottak, vagy ez mindig egy plusz opció a benzin mellé?


Hány literes szokott lenni az LPG tank? Annak is van valami visszajelzése a műszerfalon, hogy mennyi gáz van még, vagy azt tippelni kell? Kb. mennyit lehet elmenni gázzal? Literben mennyit fogyaszt 100 km-en egy autó gázból (akár egy konkrét típus, vagy általánosságban, tól-ig)?


Egy ilyen autón több minden van, ami tönkremehet, vagy valójában üzembiztosabb, mert át lehet váltani benzin üzemre?


Hogy szokott történni a váltás? Le kell állítani hozzá a motort?


Be lehet szólni, hogy még ezt sem tudom, nem zavar. Nem értek az autókhoz, csak vezetni tudom őket.



#autó #üzemanyag #LPG #autógáz #gázüzemű motor
2021. ápr. 12. 15:58
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
65%

"A párolgásnak semmi köze nincs a nyomáshoz"


ajjj ajjjjj :D

2021. ápr. 13. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:
84%

Mélygarázsban jó ideje parkolhatnak. Olyan 2010/11 körül alkottak rá jogszabályt, hogy a multiszeleppel ellátott lpg üzemű autókkal minden gond nélkül be lehet menni ilyen helyekre.

A tartályt meg baromira nem nyomja szét semmilyen, az lpg által kifejtett nyomás, mert a tartály BÍRJA. 25-30 bar, az lpg meg legrosszabb esetben is 18 bar nyomással tudja nyomni annak a vacaknak a falát. De szívesen vendégül látlak és légyszíves magyarázd már el az autómnak, hogy az elmúlt 10 év alatt már a legelső évben, az első forró nyári napon, szét kellett volna feszülnie a tartálynak és egy csinos kis tűzgolyó formájában távoznia kellett volna az örök autóbontók mezejére.

Ha tényleg így lenne ahogy leírtad akkor már rég betiltották volna az egész gázüzem rendszert mert sorra robbantak volna fel az autók. De nem így történt.

VAGY: ez tényleg így történik nap mint nap csak mindig jönnek a sötét zsaruk és neutralizálnak, hogy elfelejtsük ezeket az eseteket. Vagy lehet, hogy én minden nap meghalok mert felrobban alattam az autó csak mindig klónoznak és halálom esetén a klónom lép a helyemre egy ugyan olyan autóval, nem tudván semmit az lpg veszélyéről, aztán ő is meghal, hogy egy újabb klónom egy újabb lpg-s autóval szintén felrobbanjon egy nap alatt.

2021. ápr. 13. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:
72%
Úristen. Ki ez a "fizikus"? Közel 30 éve járok LPG-vel. Már mindent leírtak előttem, úgyhogy nekem már nincs mit mondanom. Olcsó, biztonságos és környezetbarát. Nekem ennyi elég. Már csak azt nem értem, hogy miért nincs naponta a hírekben, hogy gázos autó robbant fel. 🤔
2021. ápr. 13. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:
0%

Fizikáról, kémiáról nem fogok vitatkozni, mert attól nem fog megváltozni a természet, hogy ti mást gondoltok róla. A tanítás sem nem az én dolgom, be kellett volna járni általános iskola fizika, kémia órára.


"Mélygarázsban jó ideje parkolhatnak."


Linkeld be a jogszabályt.


"A tartályt meg baromira nem nyomja szét semmilyen, az lpg által kifejtett nyomás, mert a tartály BÍRJA. 25-30 bar, az lpg meg legrosszabb esetben is 18 bar nyomással tudja nyomni annak a vacaknak a falát."


Még egyszer. Átalakított autóknál beteszek a nyáron forró csomagtartóba az LPG tartályt. Ezt nem erre találták ki. A tartályt jól szellőző helyre tervezik, lehetőleg árnyékolt is legyen. Ez a feltétel teljesül a targoncákra, de nem teljesül a személyautókra. Csomagtartót nem vághatják le, autó tetejére nem rakhatják, aljára sem, mert leérne. Akárhogy nézzük ez egy kompromisszumos elhelyezés, ami nem a biztonságról szól, hanem arról, hogy olcsó legyen az üzemeltetés a tulajnak.


"az elmúlt 10 év alatt már a legelső évben, az első forró nyári napon, szét kellett volna feszülnie a tartálynak és egy csinos kis tűzgolyó formájában távoznia kellett volna az örök autóbontók mezejére."


Nem azt mondtam, hogy az összes tartály felrobban, azt mondtam, hogy iszonyatosan nagy a rizikó benne. Elég ha egyetlen egy apró kis részen rosszul hegesztik meg és öregedés miatt megreped azon a ponton a nyomástól.


Mielőtt megint jönnétek a benzintartállyal: Árnyékolt helyen van. a benzin maga nem képez jelentős nyomást, maximum a légnyomás +/- 1-2 bar. Ez lóf., nem kell számolni vele a tervezéskor. Nem okozhat balesetet.


"Ha tényleg így lenne ahogy leírtad akkor már rég betiltották volna az egész gázüzem rendszert mert sorra robbantak volna fel az autók. De nem így történt."


Miért tiltották volna be? A gázpalack nem meghajtásra való, hanem lakókocsikban fűtésre, főzésre. Turistabuszokban ugyanerre.


Szerinted miért nem gyártanak gyárilag LPG autókat? Azért, mert robbanhat. Ezt a rizikót senki nem vállalja be. Utólagos beépítésnél sem vállalnak felelősséget, ha berobban. Ott is arról szól a történet, hogy ők jól beépítik, de ha sz.r tartályt veszel bele és robban, akkor így jártál.


"Olcsó, biztonságos és környezetbarát."


Olcsó. De se nem biztonságos, se nem környezetbarát. Még relatív értelemben véve sem. Ha ennyire pozitív lenne az LPG, mint ahogyan azt leírod, akkor mindenki arra gyártana.

2021. ápr. 13. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:
😂😂😂 Menthetetlen vagy.
2021. ápr. 13. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:
2021. ápr. 13. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:
0%

Azért ez nagy öngól volt, ugye te is érzed? LPG-ben érdekelt céget belinkelni, mint hiteles forrás. Ugyan már.


Csak egy dolgot hadd emeljek ki:


"külön-külön lepróbálnak 45 bar nyomással, melyet hatósági irat igazol"


Senki nem tudja miként történik ez meg. Feltehetőleg a klasszikus ipari mérésről van szó, amikor néhány másodperc erejéig belepumpálnak 45 bar nyomást. Ebből ugye csak 1 vagy még annyi másodperc sem a tényleges 45 bar. Ettől kéne megnyugodni és biztonságosnak tekinteni egy robbanó technológiát? Nyáron az autó nem néhány másodpercig áll a tűző napon, hanem órákig, napok is akár.

2021. ápr. 13. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:
69%

[link]


„220. § (4) A tisztán gázüzemű, a vegyes üzemű és a kettős üzemű jármű nem helyezhető el


a) cseppfolyós (propán-bután) üzemanyag esetén jóváhagyási jellel ellátott és jóváhagyási jellel ellátott berendezéssel felszerelt járművek kivételével


) A (4) bekezdés a) pontjában meghatározott terek bejáratánál, jól látható módon, a „Biztonsági szelep nélküli LPG üzemű jármű részére tilos a behajtás” feliratú táblát kell elhelyezni.”


Az évvel tévedtem, de a lényeg hogy ha van ilyen szelep akkor behajthat az lpg üzemű autó a mélygarázsba.


Szerinted miért nem gyártanak gyárilag LPG autókat?


Nem tudom mennyire vagy képben, de gyártanak gyárilag LPG-vel szerelt autókat. Sőt, még CNG-t is. Pl. a Dacia-nál szinte mindegyik modellhez elérhető az a gyári szett.


Miért tiltották volna be? A gázpalack nem meghajtásra való, hanem lakókocsikban fűtésre, főzésre. Turistabuszokban ugyanerre.


De az autóban nem egy gázpalack van, hanem egy tartály, ami ellenáll a nyomásnak.


Mielőtt megint jönnétek a benzintartállyal: Árnyékolt helyen van. a benzin maga nem képez jelentős nyomást, maximum a légnyomás +/- 1-2 bar. Ez lóf., nem kell számolni vele a tervezéskor. Nem okozhat balesetet


Árnyékolt helyen? Ezt fejst már ki légyszi. Általában az autó alján van, közel a kipufogóhoz. Én nem vagyok szakértő, de ott nagyon meleg tud lenni, plusz a felforrósodott aszfalt felől oda tud sugározni a hő. Oké, menet közben nincs jelentősége, de ha parkol a kocsi akkor igen. Aztán a benzintartály is zárt. Ha párolog a benzin, nem igen tud hova szökni a benzingőz, tehát ott is kialakul egy nyomás és mégsem feszül szét a tartály. De nem csak azért mert elenyésző a nyomás, hanem mert erre is méretezik azt a tartályt is. Ja, és az autó alja sérülékeny. Olyan úton mész ahol csúnyán leér az alja a kocsinak akkor ki lehet azt lyukasztani szépen.


Még egyszer. Átalakított autóknál beteszek a nyáron forró csomagtartóba az LPG tartályt. Ezt nem erre találták ki. A tartályt jól szellőző helyre tervezik, lehetőleg árnyékolt is legyen. Ez a feltétel teljesül a targoncákra, de nem teljesül a személyautókra


Láttál te már gázos targoncát? Mert én már mentem is pár típussal. Legtöbbször pont a motor felett, a kipufogó mellett van elhelyezve. Nem árnyékolja semmi. És azért a nyári rohadt nagy melegben, a tűző napon miután már pár munkaórát ledolgozott a gép, eléggé meleg a tartály is. Mégsem robban fel vagy gyullad ki. Még akkor sem amikor ki kell cserélni. Sőt, egy fém ketrecben szokták tárolni a tartályokat, néha még fedél sincs felette, vagy árnyék. Ott sem robban fel tárolás közben a tartály.


Átalakított autóknál beteszek a nyáron forró csomagtartóba az LPG tartályt


Ezt a mondatot egyszerűen nem értem.


Elég ha egyetlen egy apró kis részen rosszul hegesztik meg és öregedés miatt megreped azon a ponton a nyomástól.


Ebben mondjuk pont igazad van. Ezért nem szoktak ilyen tartályt beszerelni és ezért kell minden műszaki vizsga előtt egy gázbiztonsági szemlére vinni az autót. Ja, és 10 évente le kell cserélni azt a szegény tartályt, hogy az ilyen gondok ne forduljanak elő. De ezek a rizikók bármilyen gáztartály esetén előfordulhatnak. Ezért nem használunk sehol deformált vagy sérült tartályt.


A tanítás sem nem az én dolgom, be kellett volna járni általános iskola fizika, kémia órára.


Bejártam. Igen, van a dolgoknak tágulása, meg nyomása, meg ez a nyomás tud nőni és addig is tud nőni amíg szétfeszíti a tartályt amiben van. Ez tény. Meg az is tény, hogy az eszközöket amiket használunk MÉRETEZNI SZOKTÁK, hogy maradéktalanul el tudja látni a funkcióját. Pont mint a gáztartály. Szóval ha van egy gázom ami képes 18 bar nyomással nyomni azt a tartályt amiben benne van, akkor úgy kell méretezni a tartályt, hogy kibírja ezt a nyomást. És akkor nem fogja szétfeszíteni. De ha én hülye vagyok és azt a 18 bar nyomásra képes gázt egy olyan tartályba teszem ami csak 6 bar nyomást képes elviselni akkor azt bizony szét fogja feszíteni. És mivel hülye vagyok ezen elcsodálkozok és szidok mindent és mindenkit, hogy ez egy sz*r megoldás meg hülye aki használja, meg veszélyes dolog.

Pont azért nem veszélyes, mert ellenáll annak a nyomásnak ami abban a tartályban van. Lehet 200 Celsius foknál már nem, de valljuk be őszintén az elég ritkán fordul elő még a tűző napon kinthagyott autó belsejében is.

2021. ápr. 13. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:
48%

Nyáron az autó nem néhány másodpercig áll a tűző napon, hanem órákig, napok is akár.


Igen, de a hőmérséklet nem a végtelenségig emelkedik közben az autóban.

2021. ápr. 13. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:
64%
2,3,5,6,9,11,14,18,20,24: Te hypochonder és paranoiás vagy az tuti és biztosan poroltóval is alszol. 😂😂😂😂😂😂😂😂
2022. márc. 21. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!