Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valóban lenne tervezett...

Valóban lenne tervezett avulás a mostani autókban?

Figyelt kérdés

Direkt csinálják meg a mostani autókat ennyire silányra,hogy pár év múlva tönkremenjenek ?

Ott van a legendés w124, f astra, civicek, swift, 1.9 tdi audik, e46 ,80 audi stb..

Akkoriban még egy életre terveztek?

Màra màr tényleg arra mennek az autó gyártók,hogy a garanciáig ne legyen semmi baj a kocsinak,ha pedig lejárt ,akkor jöjjön elő minden sz*r?



2021. máj. 6. 09:11
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
89%
#10, és kifelejtetted azt az apróságot hogy egyre szerelhetetlenebbre tervezik, egy apró vacakért, ami megkotlik, mert bakelitből van öntve fém helyett, 14 órás szerelést igényel mert szét kell szedni hozzá az atyaúristent is, 12500-as szervízóradíjon. Nehogy megérje egy idő után javíttatni inkább tessék újat venni.
2021. máj. 6. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:

A műszaki dolgoktól teljes mértékben eltekintve is van egy hatalmas torzítás a mondandódban és ez nem csak autókra áll.


Attól, mert te egy-egy régi típusból még ma is látsz az utakon futó darabokat, még nem azt jelenti, hogy 30 éve minden autó tartós volt. Most felsoroltál pár régi típust, de a többivel mégis mi van? Elmondom mi van: te ma csak a kivételesen tartós / szerencsés darabokat látod, amikből anno még sokat is gyártottak. Azoktól a modellektől nagyvonalúan eltekintesz, amiket már régen is 15-20 évesen tömegével toltak a bontóba. Márpedig ezekből volt több.


Hidd el, a mai autókból is lesz olyan, amikből még viszonylag sok fog 20-25 évesen rohangálni az utakon.

2021. máj. 6. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 krwkco ***** válasza:
0%

#11

"egyre szerelhetetlenebbre tervezik, egy apró vacakért, ami megkotlik"

Valóban így van. Körberakják a motort minden apró vacakkal és egyben becuppantják a szűk helyére. Nem törődnek a szerelhetőséggel.

De azért nem írtam erről, mert a szerelési díjból a gyártónak nem lesz haszna.

Legfeljebb áttételesen, azzal ,hogy az autókereskedések nem csak az árrésből, hanem a javítások magas időigényéből (és óradíjából) élnek.

#10

2021. máj. 6. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
21%

Egyértelműen. Több évtizede működő űrrakétákat tudunk csinálni, de 10 évig egy parasztnak való személyautó nem tud hiba nélkül működni. Valós. Egyébként a kommenteket látva meglepődtem, ugyanis a tervezett elavulás nem egy összeesküvés elmélet, az pure tény, ugyanis nélküle nem is tudna működni a gazdaság. Ha nem kéne vegyél újabb és újabb autót, akkor nem kéne azokat gyártani, nem lehetne mikor fejleszteni és 40 éven keresztül ugyanaz lenne. Nem lenne jó, hisz a fejlődés létfontosságú. A technológia amúgy megvan ahhoz, hogy soha el nem romló autókat gyártsunk, de az nem lenne jó "senkinek", hidd el. Azért a használt autó piac se vészes, mert arról nem a gyártók tehetnek, hogy a magyar pornép 20 éves kotlát tud csak venni és, hogy annak minden baja van. Ahova az autókat szánják, ott legrosszabb esetben 5-6 éves használt autókat vesznek az emberek és legrosszabb esetben még egyszer ennyi ideig használják őket és ezt még bírják is pár kisebb-nagyobb ráköltéssel.


Szóval összegezve: a tervezett elavulás tény és szükséges, hogy a gazdaság rendesen működjön és lehessen mindent fejleszteni, de ez nem feltétlenül baj, sőt, szinte egyáltalán nem az. A gond Magyarországgal van, arról pedig nem tehetnek a világ különböző gyártói.

2021. máj. 6. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
22%

#12 a kocsik tömeges bontóba tolása meg nem az autógyártók hibája hanem user error.


Amig egy 30 évre tervezett autót 20 évesen kiszórnak mert már nem menő, vagy amig a 30 évre tervezett autó el sem megy addig amig tervezték, mert a felhasználó azokat a minimál karbantartásokat se csinálja meg amit kéne, úgy nehéz.


Ha MINDENKI úgy törődne és szeretné a kocsiját ahogy azok teszik akiknél még működnek a 30+os kocsik, akkor a gyártók már rég csődbementek volna. Viszont tele lenne a város 1990 környéki szépségekkel, a sok tejfölösdoboz, és fröccsöntött műanyag foshalom helyett. :)


Szóval az autók legnagyobb ellensége maga a felhasználó, ugyanakkor az autógyártók legnagyobb bevételét is ők generálják.

2021. máj. 6. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
100%

A tervezett avulást nem úgy kell elképzelni, hogy május 3-án még jó, 4-én már nem.

Azt sem lehet mondani, hogy tudatosan alul terveznek bármit is.

Egy vicces példa, sarkítja, egyszerűsíti a működését az alábbi.

A vándor lefoglal egy szobát, 10 euróért. A fogadós szalad a faluba, megadni a tartozását annak a huncut leánynak. Oda is adja a tízest neki.

A nőszemély átmegy a henteshez, mert már jó ideje tartozik neki tíz euróval. A hentes felballag a fogadóba, hogy megadja azt a tízest, amit a múltkor kölcsön kért.

A vándor közben tett egy kirándulást. Délután visszaballag a fogadóba, és mondja, mégsem akar megszállni, kéri vissza a pénzét. Meg is kapja.

Mindenki boldog. Gondold át ezt a kört!

Nos, ha veszel egy autót, ami életed végéig kitart, javítani sem kell, boldogság. Meg a szomszédod, a barátod stb. mindenki megveszi a a mag járgányát.

Az autógyári munkás a fizetéséből vesz szép öltönyt. Mestere a szakmájának, aki varrta. Kitart egy életen át az a ruha.

Idő múltával mindenkinek meg van mindene. Az autógyárat bezárják, mert senki nem vesz kocsit, a szabó éhen hal, mert senki nem rendel tőle ruhát. Be lehetne vonni itt is a körbe sokféle szakmát, de elég ez a kettő.

A csináljuk silányra azért nincs, ennyire nem durva az az avulós dolog.

Inkább az van, hogy egyre újabb és újabb dolgokra vegyük rá az embereket.

Ma az van, hogy ha valakinek nincs 48 kamera a telefonjában, nincs giga sávszélesség stb., akkor már ódivatú, marad tróger vagy, egy lúzer. Vegyél újat.

Van sávasszisztens a kocsiban? Van? És ráfutás gátló? Az is van? És közben eljátssza az Ó, te drága, Klementina című dalt? Neme? Hülye vagy.

A régi kocsik sem voltak jobbak semmivel. Hacsak azt nem veszed, hogy súlyosabb hiba javításához elég volt megvenni az Így gondod a Trabantodat, egy-két kalapács, villáskulcs mindenre megoldás volt.

Mos meg a legkisebb bibihez is szervizbe kell vinni, ahol nem értenek hozzá. Nem javítanak (sokszor nem is lehetne), hanem cserélnek.

Az meg otthon már nem annyira egyszerű.

2021. máj. 6. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
52%

+ durva anyagspórolás....


Régi gyenge szívódízel mercimben vastag duplasoros vezérműlánc.

Mostani 200 lóerős autókban biciklilánc.


és még lehetne sorolni a sok műanyag alkatrészt amit lecseréltek a fém helyett mert olcsóbb fröccsenteni egy gagyi műanyagot mint legyártatni a fémet...

2021. máj. 6. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:

Javíthatatlanság: ezt nem gonoszságból meg kitolásból csinálják a gyártók. Nem javíthatatlan egyik alkatrész sem, csak a gyártástechnológia ilyen-olyan előírások, vagy praktikus okok miatt (olcsóbban, gyorsabb, jobb minőségűbb gyártás) olyan eszközöket kíván meg, ami a sarki Józsinál nem lesz meg a szereléshez. A szakértelem meg pláne. Nem a gyártó hibája, hogy a szervizek nem tudnak lépést tartani. De ezt nem is érzem olyan nagy gáznak, a legtöbb részegység cseréje az autó teljes élettartama alatt maximum 1x, ne adj isten 2x esedékes, és nem egyszerre megy tönkre minden. Szintén nem a gyártó hibája az, hogy az alapvetően nem kelet-európai fizetésre szabott autókat a magyarok nagy része nem tudja fenntartani.


Örök életre gyártott autó: megvan a technológia és meg is volt, hogy extrém tartós autókat gyártsanak. Gyártanak is, a legtöbb nagy igénybevételre tervezett jármű (és más egyéb) is sokszorosát bírja, mint amit egy hétköznapi használónak gyártanak. Buszok, kamionok, munkagépek, katonai gépek stb.

De ki a franc akar kétszer annyit kifizetni egy olyan autóért, ami mondjuk 20 helyett 40 évig bírja? Minek? Ki akar 40 évig használni egy autót? Komolyan van itt BÁRKI aki akkor is egy szakadt Ladával járna (már ha működne), ha egyébként lenne pénze egy modernebb autóra?

2021. máj. 6. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
33%
Meséld már el. előírás, vagy praktikum szerinted a sok javíthatatlanul gyantával kiöntött elektronikai alkatrész, mondjuk egy trafósornál? nehogy egyenként kábelt cserélj, vagy trafót. :D
2021. máj. 6. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
82%
Fingom sincs, hogy konkrétan mit öntögettél ki mivel, de egy olyan országban élünk, ahol még egy filléres biztosítékokat is képesek "megpatkolni", ahelyett hogy vennének egy újat. Szinte biztos vagyok benne, hogy nagyon sok elektronikai filléres sz..rt azért tesznek házilag javíthatatlanná, hogy a h..lye állatja ne ölje meg magát, vagy másokat :)
2021. máj. 6. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!