Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valóban lenne tervezett...

Valóban lenne tervezett avulás a mostani autókban?

Figyelt kérdés

Direkt csinálják meg a mostani autókat ennyire silányra,hogy pár év múlva tönkremenjenek ?

Ott van a legendés w124, f astra, civicek, swift, 1.9 tdi audik, e46 ,80 audi stb..

Akkoriban még egy életre terveztek?

Màra màr tényleg arra mennek az autó gyártók,hogy a garanciáig ne legyen semmi baj a kocsinak,ha pedig lejárt ,akkor jöjjön elő minden sz*r?



2021. máj. 6. 09:11
1 2 3
 21/26 Senior Séf ***** válasza:
100%
Nem csak az autókba, és egyáltalán nem az utóbbi 30 évben. Inkább 50 éve, és kb minden műszaki cikkben megfigyelhető a változás. Jó, persze, egyszerűbbek is voltak, többet is fogyasztottak, de pl egy Saratov hűtő, vagy egy Hajdú Energomat mosógép még ma is remekül szuperál, míg az új gépek jószerivel 366 napra vannak kalibrálva. Majdnem hanyatt estem, amikor a kétéves Bosch mosógépet szétszedtem, és azt láttam, hogy a kisúlyozás betonból van kiöntve. Háztartási gépeknél látatlanba megesküdhetsz rá, hogy valamelyik forgó alkatrész műanyag. Persze ehet az előállítási költségre hivatkozni, csak éppen értelmét veszti, ha kétévente meg kell venni az olcsóbb, de ekképpen mégis drágább szerkezeteket.
2021. máj. 7. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:
70%

Nem kell kétévente új mosógépet venni, mert gyárilag 2-3 év garit adnak rájuk, ami pár ezresért tovább bővíthető. Sokkal kevesebb árammal, sokkal kevesebb vízzel, sokkal csendesebben és jobban mosnak mint a régi mosógépek. Ja és a legfontosabb: régen egy mosógép a fizetésedhez képest SOKKAL drágább volt, mint ma.


[link]

2021. máj. 7. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
70%

Ha az ember elhatározza, hogy makacsul ragaszkodik ahhoz, hogy minden szebb volt régen, akkor nehéz eltéríteni ettől. És mindenki ki tud ragadni példát, hogy ez miért ilyen, az meg miért nem.

Húsz évvel ez előtt volt a szobácskámban egy trafó. 24 voltot csinált a 220-ból. Súlya úgy két kiló lehetett, a mérete nagyjából 15×15×20 centi.

Nézz meg egy telefon töltőt. Vagy egy olyan konnektort, amin van USB töltő. Az áramátalakító nagyjából körömnyi.

Műanyag kontra fém (me a fém jobb):

Ha az anyagválasztás megfelelő, a mai műanyagok messze meghaladják a mai fémek tulajdonságait. Pl. nem rozsdásodnak. Súlyuk is kisebb.

Olcsóbb a gyártás. De neked is az, mert könnyebb az autó, nem arra használod a benyát, hogy magát a gépet szállítsd.

Ha teljesen önvezető autó még nincs is, de sok olyan dolog már gyakorlatilag alapvető tartozék, ami régen nem létezett. Sőt, nem is nagyon gondolt rá senki, hogy lehetséges.

Néhány példa: blokkolásgátló, fékerőelosztó, keréknyomásmérő, teljes körű teszt rengeteg mérési pontról. Beépített navigáció, figyelmeztetést gyorshajtásra térképadatok, felismert táblák alapján stb.

Ezek között sok olyan van, amelyek biztonságosabbá teszik a közlekedést (sávelhagyásra figyelmeztetés, ráfutásgátló), mások a karbantartásban segítenek, és megint mások kényelmi funkciók.

Ha a kocsi sokat tud, az elromlás veszélye is nagyobb, még igen-igen gondos tervezés és kivitelezés mellett is.

Sok autós maga is avultatja a kocsiját. Pl. tuningoltatja, vagy ő maga nyúl hozzá. A jól képzelt, komoly szakmai háttérrel, számítógépes rendszerekkel, és eszközökkel felvértezett fejlesztő csapatnál Jani sokkal okosabb és ügyesebb. Na majd ő…

Meg hiába van leírva, mikor kell olajat cserélni, esetleg az autó is figyelmeztet, de a hitel sok, ráér az még.

Gumisok mesélik nekem, hogy bejön az ember 30 milliós verdával, és olyan kopott téli gumit akar felrakatni, hogy nem is vállalják el, mert életveszélyes. Nincs pénz újra.

Persze, hogy tönkre megy, ha nem bánsz vele megfelelően.

Persze lehet közlekedni csettegővel is (van még pár forgalomban), meg lehet Velorexszel is. Azzal mehetsz bárhová 40 éves korában is.

2021. máj. 7. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:

#23.

Nem volt minden szebb régen, bár én az a tipus vagyok aki ezt mondogatja, de belátom azt is ha valamiből a modern a jó. Elektromosság téma: de pl a modern hegesztőgépemet imádom, soha nem szeretnék visszatérni a régi analóg géphez ég és föld a különbség. De az biztos hogy a 20 éves trafó az tovább fog tartani mint egy picike, szofveres, chipes akármi.


Más: könnyebb az autó? Miről beszélsz? 30 éve hány kilósak voltak az autók? az átlag 600-1200, most? Másfél tonnánál indulnak kb. Amig egy asztra 1991-ben 970 kiló volt, most 1600.

2021. máj. 7. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
100%

"Más: könnyebb az autó? Miről beszélsz? 30 éve hány kilósak voltak az autók? az átlag 600-1200, most? Másfél tonnánál indulnak kb. Amig egy asztra 1991-ben 970 kiló volt, most 1600."


Most is vannak kifejezetten könnyű autók, DE itt egy nagyon fontos dolog mellett elsiklasz: ezerszer biztonságosabb egy mai 1 tonnás autó, mint egy 20-30 éves 1 tonnás. Inkább csattannék egy mai 870 kg körüli Swifttel, mint egy 91-es 970 kilós Astrával.

Ja és még valami: egy mai Astra sokkal nagyobb autó, mint egy régi. Azért ez is számít a súlyba.

2021. máj. 7. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:
27%
Istenem, a hajamat tépem ettől a baromságoktól, hogy tervezett avulás... Azért bírnak a modern autók 300-400 ezer km-ket zokszó nélkül, csendben, takarékosan, mert direkt szarnak csinálják őket, ugye? A W124-esek is mind a vastelepen rohadnak már, csak a fanok mentik meg őket, mert van egy kultusza az autónak, de amúgy ahhoz képest, hogy 25-30 éves autók, mindegyiknek lakatolás kell, meg baszakodik az elektronika, rém gyenge motorok hatalmas köbcentiből, hát így könnyű...
2021. máj. 7. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!