Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az mitől függ,hogy a hengerfej...

Az mitől függ,hogy a hengerfejben 1 vagy 2 vezérműtengely van-e?

Figyelt kérdés
2021. máj. 24. 14:13
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Attól, hogyan alakították ki az égéstér áramlási viszonyait. A közvélekedés azt tartja, hogy egy vezérműtengellyel (SOHC) hengerenként kétszelepes, két vezérműtengellyel (DOHC) hengerenként négyszelepes motorokat lehet építeni. Az esetek többségében ez így is van, de akadnak kivételek.

Létezik például hengerenként kétszelepes DOHC motor: a Fiat Lampredi-motorja ilyen konstrukció volt. A két vezérműtengely előnye az, hogy köztük kiválóan elfér a gyertya, ami így az égéstér közepén, merőlegesen állhat, ettől szépen zajlik le az égés. Ennek két oldalán lehetnek a szívó- és kipufogószelepek emelőtőkékkel, így nagyon hatékony keresztáramú hengerfejet lehet építeni, akkor is, ha csak két szelep van hengerenként.

Egy vezérműtengely esetén nehéz szimmetrikus égésteret kialakítani: a leggyakoribb megoldás az, hogy egyik oldalon vannak a szelepek, a másikon a gyertya. Ez áramlástanilag kevésbé hatékony, de egyszerűbb, olcsóbb és kisebb. Ha kell, a hengerenkénti négy szelep is megvalósítható vele, mint például a Honda Unicam-rendszerénél. Motorkerékpáron nagyon jó dolog, ha a hengerfej kicsi és könnyű.

2021. máj. 24. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszi az infót
2021. máj. 24. 14:31
 3/4 anonim ***** válasza:
53%
Nagyon konyhanyelven: Attól hogy hányat raktak bele. Ez olyan mint hogy hány üléses az autó, vagy hány sebességes a váltó. Nem "függ" semmitől igazából, csak valahogy megtervezték a mérnökök.
2021. máj. 24. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Leginkább a motor technikai színvonalától függ. A DOHC motor adja a legjobb lehetőségeket, ez mára bebizonyosodott. Az első válaszoló már fejtegette, és valóban, a legnagyobb előny az, hogy középen lehet a gyertya, amitől szimmetrikus lehet a lángfront terjedése, ami jobb megoldás, mint az aszimmetrikus, egyik oldalt gyertya, másik oldalt szelepek megoldás. Másik komoly szempont a vezérlés állíthatósága: ha két tengelyünk van, egymástól függetlenül állíthatjuk a szívó és kipufogó szelepek időbeli eltolását, ami egy vezérműtengellyel nem elérhető. Az OHC motorok személyautóknál a 2000-es években szinte teljesen kikoptak, jóformán minden hengerenkénti kétszelepes motorból négyszelepes (vagy több) lett, dupla bütyköstengellyel.
2021. máj. 24. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!