Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A követési távolságot annak...

A követési távolságot annak függvényében kell megválasztani, hogy milyen autó megy előttünk?

Figyelt kérdés
Pár hete láttam Youtube-on egy videót, csak most nem találom. Autópályán rögzítették valahol. Elöl ment normális (kb. 130-as) sebességgel egy Lamborghini, mögötte úgy 70 méterrel megy egy Toyota. A Lamborghini vészfékezett, mögötte nagyon kis késéssel a Toyota is. Látszott hogy tényleg ő is vészfékezik, mert a féklámpái villogtak, ami csak akkor szokott. A követési távolság megfelelő volt. Pontosabban csak annyak tűnt, mert összeütköztek. A Lamborghini megállt úgy 30 méter alatt, a Toyota meg éppen belecsúszott. Ha az elöl haladó Lamborghini is pont olyan ütemben lassított volna, mint a Toyota, akkor nem ütköztek volna össze. Akkor ezek szerint nem elég (időben) fix követési távolságot tartani, hanem arra is kell gondolni, hogy vajon előttem milyen hamar tud megállni az autó, és azt is figyelembe kell venni? Csak mert én nem ezt tanultam tavaly KRESZ oktatáson. Nekünk azt mondták, hogy ha nincs előttünk senki akkor úgy kell megválasztani a sebességet, hogy akármi akadály is van az úttesten, akkor meg tudjunk előtte állni. Ha meg valaki mögött megyünk, akkor 2 másodperces követési távolságot tartsunk. A videóban megvolt a 2 másodperc, és mégis összeütköztek.

2021. aug. 11. 17:28
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

#10: Itt autópáylás sebességről van szó (130 környéke). 130-ról ha egy normális állapotú Yarissal satuzol, blokkol a kerék. Onnantól meg semmit nem számít a fék teljesítménye, az hogy mennyire drága, erős, nagy, német az autó. Két dolog számít, a blokkolásgátló, és a gumik minősége. Blokkolásgátló ma már (és az elmúlt jópár évben is) minden új autóban alap, a legegyszerűbb Yarisban is. Szóval legyszerűsíthetjuk arra, hogy érdemben csak a gumi számít, semmi más (és nem a mérete, tökmindegy milyen széles, csak az összetétele). Persze hajszálnyi különbségeket okozhat a többi tényező is, de nem jelentős.

A sportautókon azért kell a nagy fék, hogy a sokszori intenzív fékezés hőterhelését bírja. Egyszeri vészfékezésnél ugyan azt tudja a "sima" utcai autók fékje is.

2021. aug. 12. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

11es

Ez gyakorlatban picit másképp működik, de értem miről beszélsz.

2021. aug. 12. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim válasza:

A min. 2 másodperces szabály arra vonatkozik, hogy max annyi a reakció idő.

A jelenlévők nem gyakoroltak 130-ról 0-ra való állófékezést az látszik a hozzászólásokban.


2 másodperc eltelik addig az autó 72-73m-t megtesz, azaz ha ennyit tart és ennyi a reakció idő, akkor biztosan belemegy a másikba.


De mi is szokott a gond lenni?


Sokan fékezgetnek az autópályán, de nem satufékkel szoktak, azaz ha az előtted lévő fékez akkor te is ált. 1-2 másodpercel rálépsz a fékre, igenám, de ha vészfékez, azt nem veszed észre a féklámpa ugyanúgy gyullad ki, mintha nem vészfékezne (vannak villogó féklámpások is, azt most hagyjuk - de nem is feltétlen kell vészfékeznie, elég ha nagyobb fékezéssel lassít le), ahhoz hogy ezt észrevedd további idő kell, hogy észleljed, hogy a táv hírtelen csökken és nagyobb fékerőt kell alkalmazni: Ez szokott még a gond lenni nem a megfelelő fékerőt alkalmazza az őt követő illető.


Erre szoktak ilyen vészfék stb asszisztenst beépíteni, ami a ténylegesen lenyomott fékerőnél nagyobb fékerőt vált ki ilyen esetben, ennek is több szintje van: radarral méri az autó az előtte haladó távolságát, vagy valamelyik csak a gázpedálról hírtelen fékpedálra lépés esetén indítja el.

És több autóban ez az asszisztens pl nem teljesen üzemel 110km/h felett.



Szóval hiába van jó fék, ha nem a megfelelő fékerőt vállasztja egyből, akkor emiatt a vélt megfelelő biztonságos féktáv valószínű nem volt meg.


Az autópályára felfestenek néha jeleket, ami segít, hogy mekkora a biztonságos féktáv, ezek 72m-re vannak egymástól, 2 jel távolságot kell tartani a biztonságos féktávhoz: tehát az alapján 144m-t.

jan. 14. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!