Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Eladásnál a vételárban megfize...

Eladásnál a vételárban megfizetődhet ez, vagy jobb elengedni?

Figyelt kérdés

Első autómat nyúzom, egy 97-es F Astra. Persze filléres autó, azonban ritka jó állapotban vettem kevés kilométerrel (nem tekert, eleve első 12 évében össz-vissz 40 ezret futott, idős bácsikánál állt garázsban). Alja nem rozsdásodik (minimális felületi rozsda, átalakítóval még bőven orvosolható, amit még a taknyos időszak előtt megkap), motorikusan kifogástalan, kopó-fogyó-elhasználódó dolgokat haladéktalanul cseréltem mindig, autószerelőként 50%-os alkatrészárakkal nem okozott túl nagy gondot fenntartani és szívesen törődtem vele. Még ezt az évet kihúzza, viszont valamikor jövő nyáron, vagy legkésőbb ősszel, szeretnék megválni tőle, szóval most már kezdek azért a jövőre is gondolni és bár a műszaki állapotát továbbra is fenntartom, viszont "felesleges" kiadásokba nem bocsátkoznék.


Sajnos ajtók sajnos nincsenek olyan jó állapotban, mint az alváz: elkezdett átütni foltokban a rozsda. Végig mindenhol az ajtókon, szóval helyi javítás nem sokat segít, az egész ajtó szét lehet már rozsdálva a festék alatt. Lakatoltatni nyilván nem fogom, így 2 opció maradt: vagy lecserélem a komplett ajtókat (kb. 5 ezer forint körül megy darabja, összesen 20 ezer plusz a szállítás), vagy hagyom a fenébe, rozsdásodjon amennyire akar, aztán így eladom.


Eladásnál az árán mennyit dobna, ha cserélném az ajtókat? Szívesen lecserélném, de mint mondtam, a műszaki állapot megtartásán túl most már nem szórnám rá a pénzt, ha nem térül meg. A kb. 30 ezret visszahozná? Már akkor is bele mennék, ha az ajtók vételárát visszakapnám eladáskor profit nélkül, nekem már akkor is megérné, ha nem egy rozsdás szart adnék el, főleg hogy tényleg ezt leszámítva nagyon korrekt állapotú. Csak mikor az egész autó ér TALÁN 300 ezret, akkor a 30 ezer az +10%. Nem tudom, hogy annyi pluszt hoznának-e a használt-új ajtók.


2021. szept. 15. 17:30
 1/9 A kérdező kommentje:
Ja és hasonló kérdés vonatkozik a műszaki vizsgára is: jövő augusztusban jár le. Megéri áttolni és úgy eladni, vagy az is csak "pénzkidobás"?
2021. szept. 15. 17:32
 2/9 anonim ***** válasza:

Árban nem sokat dob rajta, rozsdamentesen sem adnak érte sokat, viszont, ha látványosan rozsdásodóik, azt meg értelmes ember nem veszi meg.

Lakatolást valóban nem fizetik meg, de az ajtók cseréje megfontolandó, ha az 20-30 ezerből megoldható, az visszajöhet az eladásnál.

Az sem hátrány, ha a szín egyezik, és azért meg is nézethetnéd egy szakival, hogy az autó alja milyen állapotban van - még, ha nem is költesz rá, nem árt tisztában lenni vele, amikor a rozsda látványosan mutatkozik, az már többnyire nem csak felületi, a küszöbök is jellemzően először belülről kezdenek rohadni.

2021. szept. 15. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

A friss műszaki vizsgát megfizeti a piac, az ajtók cseréjét nem. Munkás/rohangálós/vidékre való kocsi lesz az autódból.


Hány ajtós? Milyen motor van benne? Mennyiért szándékozod eladni?

2021. szept. 15. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

ez a probléma az F astrákkal, hogy a technikát az örökkévalóságra tervezték, a karosszéria meg lerohad róla


de ez az összes 90-es évekbeli legendásan tartós autóra igaz


minden van hozzá gombokért, a karossziériázás viszont sajnos ugyanannyiba kerül, mintha egy 5 éves autót kéne javítani

főleg most, hogy sorban állnak a jégkáros autók mindenhol, gazdaságosan senki nem tudja javítani

2021. szept. 15. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

#2 Természetesen csak színazonosat vennék. Amúgy is fehér, szóval nem nehéz találni és még az árnyalat/fakulás sem okoz gondot.


Lehet átnézetem majd lakatossal, bár nem hinném, hogy gond lenne vele. Például futóműben eddig egyetlen egy csavarral nem találkoztam, ami be lett volna rohadva. Ez nyilván nem jelent túl sokat például a küszöb szempontjából, ezért is érne meg egy átnézetést, azonban talán ha a folyton vizet érő futómű nem rohad és rozsdásodik, illetve kívülről maga a küszöb sem, akkor feltehetőleg belülről sem.

2021. szept. 15. 17:43
 6/9 A kérdező kommentje:
#4 4 ajtós, 1.4 44kW (még a rendes Opel motor, nem az olajtemető Ecotec). Legutóbb mikor néztem, bár az nem mostanában volt, 300 körül mentek a hasonló állapotú (kép alapján) ugyanilyenek, de lehet az autópiac áremelkedése a filléres népautókat is elérte, mert most már inkább a 400 ezres kategóriához hasonlítanám az enyémet (leszámítva a rohadó ajtókat, persze). Nem tudom. Számomra az irreálisan soknak tűnik, kicsit nehezen hiszem el, hogy adnak érte annyit.
2021. szept. 15. 17:47
 7/9 anonim ***** válasza:

17:40-es vagyok


Köszi a kiegészítést! Jó döntést és maximalizált bevételt kívánok neked.

2021. szept. 15. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

400 ért én már nem vennék csak nagyon szép állapotú rozsdamentes f astrát


az, hogy ecotec az nem jelent önmagában semmit, az csak egy brand, az összes kis motorját így hívja a GM

magyarországon nem lehet eladni 2.2-es dízel Toyotát, mert a totalcar egyik műsorában lehordták a D-CAT 2.2-es motort, és a paraszt meg nem tudja megkülönböztetni a D-4D-t meg a D-CAT-et, a 2.2 az szar megmondta a kopasz, meg se nézem nem érdekel

2021. szept. 15. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
#8 Maradjunk annyiban, hogy én még keresem azt az Ecotec motort, ami nem fossa, vagy zabálja (vagy mindkettő egyszerre) az olajat. Persze az csak egy név, de mindegyik Ecotec ugyanarra az alapokra épül, ezért ugyanaz a betegsége megvan mindnek.
2021. szept. 16. 03:11

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!