Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorom kipufogó csere után...

Motorom kipufogó csere után alapjáraton nagy gázra fullad, durrog. Mi lehet a gond?

Figyelt kérdés
Fokozatosan húzva a gázt nincs gond, illetve a gyári kipufogóval működött rendesen, most mintha erőtlenebb is lenne. DRZ-E.
2021. szept. 18. 17:46
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Talán vissza kéne rakni a gyárit. Ebből lassabban tudnak távozni a gázok.
2021. szept. 18. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
55%
Ha jó volt a gyári akkor minek kell kókányolni??
2021. szept. 18. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Mert van egy egyensúlyi allapot... Levegő be, benzinnel keveredik, ég, majd kipufogón ki.


Ha az egyikbe belenyúlsz a 3-ból, a másik 2-be is érdemes (nyilván szakértelemmel), különben fulladhat, durroghat, sőt a motornak is árthat ritka esetben.


Vidd el szakemberhez, ha már ilyen ügyesen elrontottad. Vagy rakd vissza a gyárit.

2021. szept. 18. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Aha, meg a seggem kitörléséhez is embert hívok. :) Két csavar meg egy bilincs fogja fel, nem agysebészet. Ha nem tudod mi a gond nem kötelező hozzászólni.
2021. szept. 18. 18:36
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Kár beléd az idő.

Valóban csak kér csavar, meg egy bilincs, de amit a helyére raksz, az nagy mértékben befolyásolja a gázok áramlását.

Márpedig egy motorból (többek között) akkor lehet kihozni a maxot, ha a gázok minél gyorsabban távoznak az égéstérből.

Persze nem tudom, hogy minek tépem itt a pofámat, hiszen te jobban értesz hozzá kedves kérdező.

Bocs, hogy bele kontárkodtam.

Üdv.: #1

2021. szept. 18. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

A #4-es hozzászólásod után ugyan azt írom, amit az #1-es, #5-ös.


Kár beléd az energia, idő. Nincs segítség. Viszont lángos.

2021. szept. 18. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Tehát ha alapjáraton hirtelen gázadásra fullad, fokozatosan pedig maximum fordulaton is tökéletesen működik akkor szar a dob. Ez a diagnózisod? Csak azért kérdezem, mert egy típushoz való leo vince dobról beszélünk, nem egy kályhacsőről.

Én levegő/üzemanyag keverék beállításra gondolok, amit egyetlen csavar állításával össze lehet hangolni a rendszer többi részével, egy második véleményre számítottam, nem erre a lekezelő okoskodásra - főleg úgy, hogy nem is írtál a problémára semmit, csak nyöszörögsz. A hármas mondjuk már majdnem ott volt, de a végén azért neki is dünnyögni kellett.

2021. szept. 18. 18:59
 8/10 anonim ***** válasza:

Ezzel a hozzáállással, ebből már nem tudsz jól kijönni kérdező!

"A hármas mondjuk már majdnem ott volt"

Ehhez képest így reagáltál rá:

"Aha, meg a seggem kitörléséhez is embert hívok. :) Két csavar meg egy bilincs fogja fel, nem agysebészet. Ha nem tudod mi a gond nem kötelező hozzászólni."

Úgyhogy hívj valakit, aki kitörli a segged, és oldd meg két csavarral, meg egy bilinccsel.

A többiek meg csak nyöszörögnek, meg dünnyögnek.

2021. szept. 18. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

3-as vagyok.


Nem akartalak megsérteni, de ha nem értesz hozzá, akkor nem kell belenyúlni, vagy előtte meg kell tanulni valakitől. Szerintem. Amire te gondolsz, az az alapjáratot állító csavar. Az szerintem ezen a problémán nem fog segíteni, hiába tekergeted, max még az alapjáratot is elállítod.

Az is lehet, hogy a légszűrőt is ki kell cserélned.


Nézz róla youtube-on videókat, van egy halom.


[link]

[link] (itt elég jól elmagyarázza)

[link]

[link] (ez elég részletes)

[link] (itt azt is mondják, hogy lehet, jet-kitet is érdemes venned a karburátorhoz, hogy a 3 tényező egyensúlyban maradjon)


Én nem vagyok szerelő, de gondolom az történik, hogy amikor hirtelen gázt adsz, kiüríted hirtelen az összes levegőt, mivel az új kipufogód szellőzőbb. Azaz kéne a bejövő levegő mennyiségét is növelned, hogy ne legyen az, hogy hirtelen megszűnik a levegő az égéstérnél. Nyilván ha fokozatosan gyorsítasz, nem öblíted ki a levegőt, tud jönni az utánpótlás. Nálam okosabbak a gyertyát kiszedve, annak az állapotából is tudnak jókat következtetni. Azaz ha a bejövő levegő ellenállását is tudod a kimenővel párhuzamosra állítani (növelni), akkor nem fog talán fulladni, de valószínűleg még a karburátorba is bele kell nyúlnod, hogy a megnövekedett levegő mennyiséghez arányosan megnövelt benzinmennyiség jusson. Szerintem. Ismétlem, nem vagyok szerelő, lehet f@szságot mondok. Számomra ez tűnik valahogy logikusnak.


Másrészt meg leállhatsz a magaslovas beszólásokkal ("Ha nem tudod mi a gond nem kötelező hozzászólni") mert egyrészt elmegy a kedvem még attól is, hogy megpróbáljak egyáltalán segíteni, megy anyagot gyűjteni neked, másrészt meg azért, mert láthatóan te sem tudod, ellenben veled én szerelőhöz viszem, hogy ne b#sszak el rajta valamit.

2021. szept. 19. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

CO mérő hiányában tovább tart, de beállítható.

A karburátort hozzá kell igazítani, át kell fúvókázni. X lépcsőnként növelni a főfúvóka értékét, majd a csavarokkal finomhangolni.

El kell dönteni, hogy mi a cél, és arra a tartományra hangolni a karburátort. Napokba is telhet.

2021. szept. 19. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!