Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a baj? (Trabant 601)

Mi lehet a baj? (Trabant 601)

Figyelt kérdés

Talán a karbi? Hidegen nem indul el, csak akkor, ha bebenzinezem a gyertyákat és belerakom. Utána jár valamennyit a motor, leállítom és nincs is vele gond, egyből indul utána. Ha mondjuk 1 óra múlva próbálom, akkor már nem indul be. Mi lehet a gond? Karbit egyszer már kipucoltam.

(szivatót visszanyomom, utána olyan mintha ki akarna fogyni a benya, pedig az úszó magasságát ellenőriztem a könyv alapján.)

A másik gond: olyan, mintha a generátor nem töltene. Pontosabban, amikor bőgetem, akkor igen. De alacsonyabb fordulaton nem tölt szerintem, mert amikor alacsony fordulaton járatom, utána már alig hajtja meg az önindítót. Ez most valami fajta betegség, vagy csere érett valami?



2021. szept. 20. 13:25
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Segítenék nagyon szívesen, de utoljára kb 25 éve volt Trabantom 😇
2021. szept. 20. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
96%

Így hirtelen nem tudom mi a gond,csak tippelni tudok hogy szerintem a szívató ami szórakozik veled. Az lehet hogy az úszómagasság jó meg minden. Én mondjuk a csöveket ellenőrizném, csatlakozásokat. Benzincsapot sem ártana megnézni hogy rendesen engedi-e legalább. Mivel ha a szívatót visszanyomod és olyan mint ha nem kapna benzint valószínű ott van valami gond. Ha karbi baj lenne akkor kb mindegy milyen állásban van a szívató ugyanúgy rosszul viselkedne. Meg az hogy hidegen nem indul csak bebenzinezett gyertyákkal akkor ott levegősödés áll fenn és a benzinezett gyertyák miatt ugye berobban rögtön amivel már lesz elég energiája hogy felszívja a benzint meg kilökje a maradék levegőt, de így 1 óra állás után inkább levegősödésre tippelek. Én elsőkörben az üzemanyag ellátást nézném át tanktól a motorig csapot, szívatót, esetleg karbit még egyszer biztos ami biztos.


A másik gondod az tipikus generátor hiba. Valószínű ráférne egy felújítás mert alacsony fordulaton már nem képes annyi töltőáramot adni mint kellene, lehet fesz.szabályzó is már haldoklik benne, lehet magával a tekerccsel van már gond, vagy kábel hiba. Én mondjuk megméretném műszerrel hogy mikor mennyi áramot ad le meg lehet nem ártana az akkut is lemérni. Én mondjuk indítás előtt az akkut feltöltetném rendesen töltővel és úgy hallgatnám meg mennyire teker az önindító mert ha úgy rendesen teker akkor biztos a töltéseddel lesz a gond, de ha feltöltött akkuval is rosszul teker akkor ott valószínű önindító probléma is van a háttérben.

2021. szept. 20. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Wadmalac ***** válasza:
96%

Én anno a trabikámat mindig úgy állítottam le, hogy kövér gáz, felpörgetés és gyújtás levesz. Ilyenkor szépen teleköpi a hengert benzinnel, ami a következő indításnál plusz dúsítást jelent.


De #2 jól írja, gyanús, hogy falsot szív valahol karbi után és szegényedik a keverék, főleg ráhúzott szivatónál jön ki a gond, amikor gázadás nélkül, csukott fojtószelepnél indítózol.


Generátor: első körben a kábélcsatlakozásait kéne megnézni, trabinál hajlamosak úgy eloxidálni illetve lelazulni, hogy már nem visz át rendesen.


Ez még a 6 voltos vagy a 12-es?

2021. szept. 20. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
A trabileállítást tényleg úgy csináld, hogy előbb gázt rugsz neki és amikor felpörgött, akkor kapcsolod le a sluszkulcsot.
2021. szept. 20. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
És húzd rá a szívatót.
2021. szept. 20. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 veterán vas ***** válasza:
100%

Ne csak pucold a porlasztót, hanem állítsd is be a szintet, nézd meg könnyen mozog-e az úszó, nincs-eelgörbülve a tartófül jól állnak az alsó/felső határolók, nincs-e elszakadva a tömítés, nem szív-e valahol falsot....stb.

A szivató pontos bekötésével is el lehet játszani sokáig, ahogy a keverékállító csavar sem mindig az előírt állásban üzemel a legjobban.

Ha minden a helyén, sajnos akkor még ott van az a jelenség, hogy egy kopott motornak kevés az a fordulat, amit az önindító biztosít, és nem bír elég anyagot szívni. Ilyenkor viszont beöntésre, vagy megtolásra könnyen indul.

A generátornál már egyszerűbb a hibakeresés.

Minden csatlakozás legyen fémtiszta és fix, az ékszíj feszes, és ebben az állapotban kell mérni a töltőfeszültséget.Közepes motorfordulaton, bekapcsolt világításnál, 13.6 - 14.2 közötti értéket kell mutatni a műszernek.

2021. szept. 20. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
A a "közepes" fordulatszám, fordulatszámmérő műszerrel mérve mennyit jelent a trabinál?
2021. szept. 20. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 veterán vas ***** válasza:
100%

#7!

Elméletileg 4600-4800 környékén teljesített a legnagyobb, így a közepes jelzőt kb. 2000ford/perc-re tenném.

Különben nem annyira fontos, mert -egy jól üzemelő fesszabályzó esetében- 1500 és 5000 között is ugyan azt a töltőfeszültséget kell teljesítenie a generátornak.

2021. szept. 20. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
Persze, csak a műszer nem azt írja ki, hogy közepes, hanem számszerű infóval szolgál.
2021. szept. 21. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 veterán vas ***** válasza:
100%

Tudom, hogy sok ember tőlem ezerszer precízebb, de azért azt a meghatározást, hogy egy trabant motor "közepes fordulata" talán nem kellene ennyire sarkasan venni.

De a rend kedvéért, legyen mondjuk 2158 f/perc.

(ha Te is jónak látod) ;)

2021. szept. 21. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!