Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Manapság miért csak ún....

Manapság miért csak ún. tucatautókat gyártanak?

Figyelt kérdés

Félreértés ne essék, ízlések és pofonok, de ma már alig látni olyan újonnan gyártott kocsit ami nem suv, vagy nagyobb családi autó mintára készült. Ezenkívül alig jönnek ki olyan modellek, amik a 90-es évekbeli ( vagy 2000-es évek eleje, esetleg 90 előtti) stílusra hajaznak, arról nem is beszélve, hogy a fényszórók/lámpák megjelenése is mostmár teljesen egysíkú. Meg a sportosabb vonalat is eléggé elhagyták.

Tudom hogy régen is voltak főbb irányzatok amiket követtek a gyártók, de mégis sokkal sokrétűbb, változatosabb és egyedibb volt a felhozatal a kocsikból.


Vannak még egyáltalán olyan 2010-ben vagy nem sokkal azután gyártott autók, amiknél nem sok eltérés van a fentebb írt régiektől?



2021. szept. 29. 21:12
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
73%

Egy csomó új autó van ma is ami nem SUV


"amik a 90-es évekbeli ( vagy 2000-es évek eleje, esetleg 90 előtti) stílusra hajaznak"


Igen, mert azok az idők elmúltak, újra van szükség.

2021. szept. 29. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
37%
mert régen minden jobvót ,
2021. szept. 29. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 Vortrex ***** válasza:
88%
Azért mert a kibocsájtási normák és a biztonsági előírások annyira megnövelték az autók árát, hogy a gyártók kénytelenek legalább vasból többet pakolni bele, hogy ha már nem olcsó, legalább legyen nagy. Ez egy sokkal eladhatóbb üzleti modell, mint magyarázkodni, hogy mi kerül egy 4 személyes kisautón 5 millió forintba.
2021. szept. 29. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
69%

Ostoba buta divatnak köszönhetően. Értelmük kb. annyi, hogy a kispénzú is nagyf.szú suv-osnak hiszi magát a fapados Dusterében. Szánalom :D

Szerencsére 10 év múlva ami most nagy divat, az úgy is megy ki, az ilyen autók kifejezetten cikik lesznek. Nagy környezetvédelem, aztán tele van ilyen magas retkekkel minden..

2021. szept. 29. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
80%

Az olcsó autók régen is “tucatok” voltak, Trabant, Polski Fiat, 1-es Golf, egyik sem egy formai remekmű. Az egyediség akkor is a gazdagok kiváltsága volt (Mercedes 300SL, Jaguar E-Type, DS 21 stb.)

Ugyanígy van ez ma is, a Swiftek meg Sanderók mellett lehet kapni Alpine A110-et, Lexus LC-t és Jaguar F-Type-ot, csak kevesen tehetik meg, hogy Vitara helyett ezeket válasszák :)

2021. szept. 29. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
82%
vagy mert az ilyen autok penzbe kerulnek. Ott az Audi e-tron gt, sporkocsi, bitang eros, jol nez ki, belul teljesen megujult, csak 50 milla. Inkabb ugy tedd fel a kerdest, hogy miert nem gyartanak kulonlegesebb autot az also-kozeposztalybelieknek
2021. szept. 29. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

Tudom, mindezeknek valóban ott az anyagi vonzata is, (és bár valóban hülyén írhattam ki a kérdést) de lényeg amit a 4-es is és te is írtál #6-os


Arra akartam reflektálni, hogy attól eltekintve hogy régebben is megvoltak a "tömegautók" (amik még amúgy szerintem teljesen jól is néztek ki, pl a ladák vagy a régebbi golfok) ma már egyik nagyvállalat se áll elő olyan autókkal amivel korábban.


Amik pedig tetszenének, de sajna rizikóssá válik egyes modelleknél, hogy kifogni-e jó állapotút még használtan:


Saab 9-3, 2-es, 3-as golf, Peugeot 306, régebbi audik és opel astrák, opel calibra stb. de ezekből is még lehetne sorolni


+ Bár korábban se volt olcsó, de mégis előrukkoltak velük: bmw M3, Fiat coupe és így tovább.


Szóval a lényeg, hogy míg anno az olcsóbb kocsikból is ki lehetett fogni gyárilag sportosabbnak kinézőt a használt autók esetében (vagy szimplán olyat amit meg lehetett oldani némi tuninggal)

addig ma már tényleg nincs egy kevesebb fizetéssel rendelkező embernek megfelelő kocsi, ami hasonló kaliberű mint a fentebb írtak.


Ezt pedig nem nyavalygásképp írom, de valahol szar érzés, hogy ezek a régebbi évjáratú kocsik lényegében álmok számomra egyelőre és problémás hogy már többségük "kikopóban" van, vagy pedig a fenntartás és javítás válik nehezebbé.

2021. szept. 29. 23:22
 8/18 anonim ***** válasza:
100%
Akkor ments meg egy régi autót. ha rendesen össze van rakva/felújítva, tartósabbak mint a modernkori szemetek.
2021. szept. 29. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
100%

Ezt a mindenből SUV-t kell csinálni vonalat én sem értem. Nem tudom mit esznek rajta az emberek... Én hosszú utakon autópályán járok. Oda sokkal előnyösebb egy hagyományosabb, alacsonyabb építésű, áramvonalasabb autó, mint egy nagy kerekű kb mint egy pajta légellenállásával rendelkező doboz.

Sokan azt szokták felhozni érvnek, hogy könnyebb ezekbe beszállni. De nem hiszem el, hogy ennyi idős, fájós derekú ember lenne az utakon. Én is voltam közel 140 kiló, nem is vagyok már kifejezetten fiatal, de soha nem okozott gondot egy alacsonyabb autóba beszállni.

Szerencsére azért még találni ilyen hagyományos kinézetű autókat. Pl mazda3, mazda6, Opel Astra, Ford Focus, Kia Ceed, stb...

A lámpák a mai divatnak megfelelő egyre gyakrabban leses elnyújtott csík lámpák. Nekem ezzel nincs bajom. Inkább az lenne a furcsa ha egy mai autón a 90-es évek kocka lámpája köszönne vissza.

A sportosság alatt ha a nagyobb löketű motorokat érted, azokat meg egyértelműen a környezetvédelem, és a súlyos büntetésekkel sújtott CO2 kvóták ölték meg. Ezért kapni manapság többségében 1.0-1.2 három hengeres motorokat. Lassan ott tartunk, hogy egy 1.4-es négyhengeres motor már egy komoly, nagy motornak számít. De! Ha a teljesítményüket, nyomatékukat nézzük, akkor nincs ezekkel baj. Ma már egy 140-150 lóerős motor még egy relatív kis autóban is teljesen általános. A 90-es években ilyen teljesítmény, kis túlzással már-már sportautónak számított.

2021. szept. 30. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:

Az Opel Astra eleg nepauto, vagyis nem premium kocsi, de szerintem a J astra (meg a K) nagyon nagyon jol nez ki, vagyis a kombi valtozat, igazi vervonalnfrissites volt a G astra utan.


Most nem tudom igaz-e, de egy katalogusban azt lattam hogy a J Astra kombinak 20.000€-s indulo ara volt, nekem eleg irrealisnak tunik, de vegulis igy is 7 milla, ez alatt nagyon nem kapsz autot, a Dacia is csak ugy 4 millio hogy semmi, meg klima sincs benne.


Annak idejen is eveken at gyujtogetett apa meg anya a kocsira es 2 fizetesbol megtudtak venni, de ugye akkor olyan hogy extra nem letezett nagyon. Es egy 6 millios mai autot szerintem 3 ev sporolassal meglehetne venni, vagy vegye az ember lizingre es akkor meg ugymond meg is marad a penze.

2021. szept. 30. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!