Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Roncsautó beszámítás a 2000-es...

Roncsautó beszámítás a 2000-es évek elején?

Figyelt kérdés
Nem találok róla forrást, de egy ismerős mondta, hogy anno egy Suzukiért cserébe rengeteg, ma már klasszikusnak számító kocsit zúztak be, Golfokat, régi Ford Orionokat, Sierrákat, stb. Igaz ez?
2021. okt. 3. 19:17
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
A hír igaz, csak nem osztogattak, hanem fosztogattak, s nem Fordokat meg Volkswageneket, hanem Trabantokat és Zastavákat. Romániának volt 2000-től kezdődően roncsautó programja, ott konkrétan a Renault-féle Daciákra cserélés volt az ösztönző. Aztán a 2007-2008-as gazdasági válság után volt sok nyugati országban (Németország, Egyesült Királyság, Franciaország) állami támogatás új autókra egy roncsért cserébe pár ezer euró értékben, de Magyarországon ilyen nem volt.
2021. okt. 3. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Tehát nyugati kocsikat egyáltalán nem?
2021. okt. 3. 19:59
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Magyarországon állami roncsautó-program nem volt. A 2000-es évek eleje mégis úgy nézett ki, mintha lett volna. Ekkor indult be a devizahitelezés, többek között az autókra is, megszületett a klasszikus "kihozom a szuzukit személyire, mama" megoldás. 0%-os önerővel 120 havi részletre vásárolt Swiftek, használtautó-beszámítás, a végén pedig a hülyeség legmélyebb pontja, az Il Ferro-sztori, ahol a paraszt gondolkodás nélkül bekajálta, hogy ha az új SX4-re matricát ragasztanak és azzal ő naponta eljár dolgozni, akkora reklámot termel, hogy ingyér' van az ótó.

A használtautó-beszámítás ekkoriban igen érdekesen működött. A márkakereskedőknek nem az érte meg, hogy eladják az új autót, nem annak az árréséből éltek, hanem a bankok pörgették az üzletet azzal, hogy a kereskedő részesedést kapott a hitelből, amit intézett a banknak. Ezért aztán a kereskedőnek az volt az érdeke, hogy mindenféle létező módon engedményt adjon, csak menjen be hozzá a paraszt és vigyen el egy új autót hitelre. Ez formálta a használtbizniszt is. Mindenféle járásképtelen, törött romra irreális összegeket adtak, néha értékfelmérés sem volt, csak ha hozott a dolgozó egy forgalmit, már le is vonták a fix összeget a vételárból. A márkakereskedések annyi autót számítottak be így, hogy nem is tudták volna tárolni őket, illetve nem is érte volna meg nekik az öreg Ladákkal, Škodákkal, Trabantokkal, Kadettokkal, Escortokkal és Golfokkal bíbelődni, mert sokszor a piaci árnál jóval többet "adtak" érte. Így hát a használt autót be se kellett vinni, elég volt a forgalmi, utána meg papa úgy adott túl a lefingott régi autóján, ahogy akart.

Ekkoriban került bontóba rengeteg így beszámított autó, mert mást már nem tudott és nem is akart vele kezdeni a boldog újautó-tulajdonos. Kihozta a szép, új Swiftet, a régit eltolta a bontóba, mert már csak útban volt, aztán ha hagyta magát csőbe húzni, 4-5 év múlva a félig sem kifizetett hiteles autót lecserélte egy nagyobbra, mer' neki ennyi mán csak jár, még több törlesztőt vállalt és valamikor 2008-2009 környékén nagyot nézett, hogy a sárga csekken egyre nagyobb számok vannak, ő pedig akárhogy matekol, nem jön ki neki, hogy a vételárat már kétszer kifizette, de még így sem jár a hitel végösszegének felénél sem.

2021. okt. 3. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Na, igen, az emberi hülyeség miatt is kikoptak azok a klasszikusok.
2021. okt. 3. 21:21

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!