Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek egy Jaguar X-Type...

Szerintetek egy Jaguar X-Type 2.1 V6 mennyire élhető a hétköznapokban, vagy ez inkább csak fanatikusoknak való?

Figyelt kérdés
Nagyon megtetszett ez az autó, ha nem is lettem én is ilyen elvakult fanatikus, de eléggé érdekelnek az autók, és nagyon csábító 1-1,5 millió forintért már hozzá lehet jutna a vállalható darabokhoz is. Tudom, hogy ez bizonyos szempontból Mondeo, de közben meg mégiscsak egy Jaguar. 22 éves vagyok, nem menőzni kell a kocsi, de valahogy mégis annyira vonzó lenne egy Jaguar tulajdonosának lenni. Egyediséget sugároz a kocsi és persze maga a márka is. Kövezzetek meg, de ezerszer inkább választanám ezt, mint egy E46-ot pl, amiből rengeteg fut az utakon. Ha meg már megvenném mégis inkább a benzinest választanám, 2.1 V6-os motor elegendő lenne bele? Meg ami érdekelne, azért használnám munkámhoz is, de nem pályázni, és inkább rövid távokra. Fogyasztása nagyon magas lenne? A jelenlegi kocsim 8 és fél litert eszik. Na meg nem tudom mennyire zsebbenyúlós egy ilyen autó fenntartása. Nem vagyok milliomos, de a vételár miatt csábító. Fiatal vagyok egyedülálló, szüleimmel élek, de azt sem akarom, hogy az összes pénzem feleméssze a verda. Szóval ha valaki tud bármit mondani, tanácsolni, ajánlani ezzel az autóval és az esetleges megvásárlásával kapcsolatban, azt megköszönném.

2021. okt. 10. 17:59
 1/6 anonim ***** válasza:
Ha csak nem most pottyantál ki az orvosi egyetemről és vonzó állásajánlatod van egy magánklinikáról akkor szerintem a Mondeót sem tudnád fenntartani. Nem értem miért akar minden fiatal nagy és öreg autót magának - keress inkább valami fiatalosat: Renault Twingót, Fiat 500-at vagy VW up!-ot.
2021. okt. 10. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Hidd el, én nem kifejezetten akarok nagy autót, sőt... Viszont ez egy Jaguar, ami azért nem egy Vectra Mondeo stb, hanem egy nagyon egyedi gyártmány, és picit vágyok rá sajnos.
2021. okt. 10. 18:10
 3/6 anonim ***** válasza:
31%

"Viszont ez egy Jaguar, ami azért nem egy Vectra Mondeo"


De. Az X type az pont egy átcicomázott mondeo. Épp annyira egyedi mint a taknyos zsepi a kukában.

2021. okt. 11. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Szia, ha aktuális még a kérdés szívesen válaszolnék a Jaguar témára.

Hol is kezdjem, talán az elején :)

Az évek során volt szerencsém két X-Type-hoz is 2016 és 2019 táján. És nyugodt szívvel venném a harmadikat is ha úgyhozza a sors :)


Az első egy 2004-es (?) 2.0ás diesel volt, kéziváltóval, amíg megvolt nagyon szerettem,jól ment, nyomatékosan(130 lóval ez meglepő) és nagyon keveset fogyasztott(vmi 6,1-6,3kombináltba)

A lényeg egy meglepően jó autó,ahoz képest hogy tényleg egy kb Jaguar bőrbe bújt mondeo farkas :)).

Itt jegyezném meg, hogy ez egy akkoriban a kínálat elég tetejéről való darab volt talán (1,2 misi körűl?+/-)

6hónapig volt meg ha jól emlékszem és semmi baja sem volt)(180k körül vettem,22x-k körűl adtam el)


A második relevánsabb a kérdésre, egy 2002es 2.5 V6 4x4 es volt 196(?) lóval és ugyancsak kézivel. Meglepő hogy milyen úttartása volt és hogy ment ez is. Lehetetlen volt megcsúsztatni :))

Fogyasztás is rendben volt ilyen 11-12 körüli kombinált

Ez a kinálat akkori elég alja volt, mivel eléggé rohadt a kasztni alja alulról,(érdekes viszont hogy kívűlről semmi rozsda) de szerelő mivoltomból hamar pontot tettem a téma végére.A többi rendben volt.(mint kasztni és motor stb..) Ez 500k körül volt Ft-ban. Ezt hírtelen felindulásból vettem, ilyen téli nov. Táján téli és játszós autónak, asszem áprilisig volt meg, de a szart is kihajtottam így utóljára vele.(ugyebár kb én élesztettem fel egy utolsó menetre kb a biztos roncsteleptől.(bírta rendesen, bár a végére meg-meg eszegetett némi vizet,ami tudjuk ugybár hogy mit jelent) de amin keresztűlment szegény csoda hogy túlélte.( offroad erdőben,régi E60as derbis főúton 200körüli tempók, stb. Ne menjünk bele)


Amire figyelni kell egy ilyen megvásárlása előtt, az a kasztni alulról rozsdásodása,a hátsó felfüggesztés,gardány-tengely,differciál és stb olaj ne csepegjen és veszítsen olajat (4x4 es modelleknél), és ugyebár hogy ne egy leélt 20 gazdás tyúkólat vegyen az ember,de ez minden autóra igaz. Amúgy meg a legtöbb alapvető alkatrész mondeo kompatibilis, ám nem árt vigyázni a kasztnira mivel eléggé ritkák hozzá a cuccok (és drágák).

(Nameg egy jól felszerelt darabot kell kifogni, és kb minden van benne ami szem szájnak ingere)(és az eldolgozás is nagyon jó, nem nyekergett semmi stb., minőségi anyagok)


Összesítve nem kell annyira félni egy X-Typetól mint ahogyan a legtöbb ember előadja akinek soha nem volt ilyenje és legfeljebb prospektusból vagy soha nem is látott egy ilyet,nemhogy ült volna egyben is.


Ja és bónusz, a legtöbb ismerős, és úgy ámblock ember azt hitte hogy hú de drága meg luxus autó stb. Mivel Jaguár , de full komolyan vicc nélkűl, aztán nem hiszik el hogy gombokért ,találhatsz, egyet kb., de ez ilyen.


Ha egyéb konkrétabb kérdésed/vagy vmi akadna nyugodtan írhatsz privátban. És örömmel mesélek még :)

2021. okt. 19. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 Isti1976 ***** válasza:

2 nagyobb benyásom volt, 2.5V6 és 3.0V6. Manuálisat nézz, az egyszerűbb, kevesebbet fogyaszt és jobban húz. A 2.1V6 nem megy különösen jól, viszont egyszerűbb a 4x4-es 2.5, 3.0 változatoknál. Ha a pénz számít, akkor a 2.1V6 jobb választás, ha az élmény faktor a lényeg, akkor 3.0V6 4x4 manuális, erős és foggal-körömmel kapaszokdik az útba, csúszás közben is irányítható, egy igazi játékszer. Ez utóbbi viszont tud extrém kiadásokat okozni (katalizátor, mindenből dupla, 4x4). Úgy általában az előttem szólóval értek egyet, leggyakoribb hiba a rozsdásodás, mert ezek mára öreg autók. 4x4-nél az osztómű hajlamos tönkremenni, egyik tömítésen keresztül kifolyik belőle az olaj, illetve az soztómű elhelyezkedése miatt drága/nehéz szerelni, ezért jobb lehet a 2.1V6.


Fogyasztás; a 2.5V6 és 3.0V6 4x4 13.5L-t fogyasztott városban, szerintem a 2.1V6 is fog kb 12-12.5-öt, bár azt nem vezettem. Ha ez sok, akkor jó választás lehet a 2.2d.


Ha lehet, akkor a "sport" futóműveset vedd, ennek kisebb az oldaldőlése, keményebb a Bilstein gátló. Arról lehet megismerni, hogy a lökhárító színre fújt, nincs benne a króm csík. A nepper mindenre azt mondja hogy "sport", de így azonnal látni.

2021. nov. 2. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

#4 es vagyok.

Micsoda véletlen egybeesés, de épp a mai napon sikerűlt megvennem a 3.ik X-Type-omat :)


Viszont most egy olyat sikerűlt becserkészni, ami még nem volt.

Facelift 2009-es 2.2d Estate-et (Kombi-t), Teljes történettel, minden szervízről /cseréről számlával 2010-től a múlt hónapig

Ami nagyon meglepett hogy a Jaguárnak sikerűlt felismerni az első széria úgymond hibáit és hiányait.

Pl. Az első ajtók alatti küsszöb ahol találkozik az ajtóval és az első sárvédővel, ahol a tipikus rozsda/lyuk keletkezik, teljesen máshogy és tömörebben van megoldva,

az űléspozció nekem az előbbiekben nem teljesen volt kényelmes a magasságomból adódóan(mármint nem lehetett eléggé hátratolni) itt ezt is megoldották,de olyannyira hogy kb a hátsó űlésekig is lehet az elsőket hátrhúzni :)

én személy szerint a hangrendszerrel nem voltam megelégedve az első generációban, itt azt is kijavították és nagyon jól szól (asszem Alpine 330w vagy vmi ilyesmi)

De viszont a vicces kulcson nem változtattak,megint szedhetem szét és találhatom ki hogy miért nem nyitja gombra az autót,kezd már lassan unalmas lenni..de lett rajta egy új Jaguar embléma.. fontos volt.)

Kb ennyi így pár óra alatt ami feltűnt :)

2021. nov. 2. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!