Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Árt valamit ha 50-es smkp...

Árt valamit ha 50-es smkp automata olajzás mellé pluszban a tüzelőanyaghoz is keverek olajat?

Figyelt kérdés

Van egy Peugeot Speedfight 2 50cc AC aminek különolajzása van ami valószínűleg működik is mert fogy a tartályból az olaj és nem alá csöpög.

Elméletileg a gyári motorja volt benne ami 16.000km-nél megadta magát, apró darabokra hullott szét a hajtókarcsapágy ami bekerült az égéstérbe előszőr csak menetközbeni lefulladásokat okozva majd teljesen szétverte és elvesztette a kompressziót.


Most nemrég kapott egy szintén 50cc DR Evolution motort illetve a hajtókar is fel lett újítva meg a teljes hajtás a főtengelyt kivéve, elméletileg most teljesen új a motorblokkban minden.

Viszont mondták nekem, hogy a bejáratás idejére ami 500km amin már túl vagyok arra az időre tegyek bele azért 1 kupak olajat a tankba, én tettem kettőt. 100km-ig mentem 40max-al, 200-ig már 45-el, utána már 500-ig 50-55-el, az emelkedőket még kerültem de időnként felpróbáltam azért 70-80km/h-ig. Egyelőre sikeresnek tűnik a bejáratás, erőveszteség nincs a motorban jelenleg olyan 800km-nél tartok és továbbra is adogatom a tankhoz azért biztonságból a 2 kupak vagyis 38ml olajat.


Azt mondták, hogy a motor valószínűleg amiatt ment tönkre mert elhasználódott amit furcsállok 16.000km-nél én arra gyanakodtam, hogy a kenés hiánya volt a hibás kenés viszont látszólag van, most az utolsó tankolásnál nem is adtam plusz olajat hozzá.

Viszont engem idegesít azért, hogy ennél az automata olajzásnál nem tudhatom biztosra mindig, működik e még illetve mennyi olajat is adagol pontosan a keverékhez, csak akkor derül ki ha gond van amikor már megáll a motor.


50:1-hez arányban kellene bekeverni a tüzelőanyaggal ha kikötném az automata olajzást amit fa*ságnak tartok mert nálam jóval okosabb mérnökök biztos okkal rakták bele és működik is. Ellenben biztonságból adnék hozzá továbbra is olajat a tankba esetleg még többet is.


Az lenne a kérdésem, ártanék e a motornak vagy használna neki ha több olajat kap illetve mennyi lehetne ennek a maximális mértéke? Elvégre 1 kupak valóban semmit nem számít de mondjuk rendesebb mennyiség már igen.


Amiket eddig tudok:

38ml olajat öntögetek jelenleg be tankolásokkor a 7,20l-es tankba amihez a keverékkel dolgoznék akkor 6l tankolások mellé 120ml olajat kéne hozzáadnom.


Ha egy keveréknyi olajat úgy adok hozzá, hogy közben az automata olajzás miatt túl sok olajat kap akkor amellett hogy a gyertyavég elszíneződik, a hengerben is megnő a hőmérséklet mert szegényebb lesz a keverék és emiatt besülhet a dugattyú. (Ezt nem tudom valóban esélyes e)


A többlet olaj hozzáadásával többlet teljesítmény is elérhető mivel az olajréteg a dugattyú és a henger között tömítene egy bizonyos fokig ezzel növelve a kompresszió arányt.



A célom egy plusz biztonságérzet elérése lenne illetve a motor kímélése.


További kérdéseim:


Van értelme több olajat bekeverni, megóvná a motort egy olyan esetben ha elromlana az automata olajzás? Ártana a motornak ez a jelentős többlet olaj mennyiség?


Kevesebb többlet olaj mellett (40-60ml) használ valamit a motornak ez a többlet kenés és növeli az élettartamát vagy csak ártok vele?


Ha nincs semmi értelme a többlet olaj hozzáadásának akkor miért mondták nekem, hogy a bejáratás idejére adjak hozzá 1 kupaknyit?



2021. okt. 23. 17:48
 1/1 anonim ***** válasza:
100%
A sok olaj sem jó, és a kevés sem. A megfelelő mennyiséget add meg neki, a megfelelő minőségből.
2021. okt. 23. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!