Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A nem elektromos állófűtés...

Benyovszky Oszkár kérdése:

A nem elektromos állófűtés honnan kapja az üzemanyagot?

Figyelt kérdés

2021. okt. 31. 20:15
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
80%

Hát mondjuk a tankból?

Gázolajat/benzint

2021. okt. 31. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
Tankból szívja.
2021. okt. 31. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
96%

A szomszéd autójából Oszkárka.

A mellette parkolóéból.

Úgyhogy ne parkolj olyan jármű mellé, amelyikben van nem elektromos állófűtés.

2021. okt. 31. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:
Arra az állófűtésre gondolok ami a motor hűtőfolyadékát melegíti és nem az utasteret. Egy diesel autónál hogy lehet az állófűtés gázolajjal működő, állófűtést csak benzines üzemben tudom elképzelni. Vagy van olyan állófűtés ami gázolaj üzemű?
2021. okt. 31. 22:06
 5/17 A kérdező kommentje:
Például a Webasto. Ha a tankból nyeri az üzemanyagot akkor hol csapolják meg, hozzányúlnak az üzemanyagrendszerhez? Akkor már egy különálló kis tartály lenne célszerűbb.
2021. okt. 31. 22:08
 6/17 anonim ***** válasza:

Mit nem lehet érteni?

Állófűtés nincs benzines, CSAK gázolajjal működő van.

Persze ennek te is után olvashatnál.

Teljesen mindegy hogy vízteres vagy száraz kályha, a működésük ugyanaz.

A gázzolajos az bele van kötve a tankba.

A benzinesnek meg tesznek fel egy plusz kis tartályt és abba van a gázolaj.

2021. nov. 1. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:

Nem vagyok autószerelő, de azt tudom hogy a diesel motor bonyolultabb és nagyobb nyomáson működik, én egy állófűtést benzinnel oldanék meg.

Az olyan rendszer érdekel ami a hűtőfolyadékot melegíti fel, nem a motorteret árasztja el meleg levegővel.


#6 "A gázolajos az bele van kötve a tankba" - Ki az aki a tankot kifúrja és onnan vezeti el az üzemanyagot, akkor már inkább a már motortérbe bevezetett üzemanyagcsövet osztja meg.

"A benzinesnek meg tesznek fel egy plusz kis tartályt és abba..."

A kis tartály hova kerül?

2021. nov. 1. 10:33
 8/17 anonim ***** válasza:
A kérdést elnézve van probléma bőven................ :(
2021. nov. 1. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
ember, te olyan hülye vagy mint a franc, már páran leírták mi helyzet, de csak hajtogatod a saját marhaságod :D A vizet melegíti fel és a meleg víz hőjét fújja az utastérbe. Nagyon nincs másfajta autóba, kamionoknál meg lakóautóknál van ami csak meleg levegőt fúj be, ami valamennyivel kevesebbet fogyaszt. De benzines kályha is ugyan úgy létezik, ez hülyeség hogy csak dízeles lenne.
2021. nov. 1. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

Basszus, van itt gond rendesen, de persze azért jobban is tudsz mindent.

Ütős kombináció!

Létezik benzines állófűtés tudtommal, csak ritka mint a fehér holló, mert ez eleve buszoknál és haszongépjárműveknél jellemző, ahol szinte csak dízelmotor van, mert ebben a teljesítménykategóriában egész egyszerűen gazdaságosabb annak az üzemeltetése és fenntartása, nem viccből azt használják, vagy mert gonosz módon a füstölő dízellel akarja bárki is szennyezni a környezetet. Ha ott van a dízelolaj mint a főhajtás üzemanyaga, ami ráadásul olcsóbb mint a benzin, literre is, meg fűtőértékre fajlagosítva is, akkor mi az Istennek akarjon bárki benzines állófűtést, amihez plusz tüzeleőanyagtartály kell, és még egy plusz üzemanyag bejön a képbe, amivel ugyanúgy renszeresen ki kell szerelni a járművet?

A motort gyakorlatilag MINDIG úgy fűtik elő, hogy a hűtőkörbe van bekötve az előfűtés, azt melegíti. A levegőset tényleg utastér/vezetőállás fűtésre használják bizonyos helyeken, nem a motortérbe nyomják a meleg levegőt, az mocsok jó ötlet lenne egyébként is a műanyag illetve gumi alkatrészekre, valamint az elektronikára nézve... Ilyen levegős kazán egyébként az én szakmámban például a Bz motorkocsik pótkocsijain van, a motoron természetesen vizes rendszerű, úgyis a hűtőkörbe van bekötve az utastérfűtés... Természetesen a pótkocsin ezért van saját gázolajtartály, a főkeretre alulról felszerelve. A Bz, illetve a szintén közútról átvett állófűtést használó Jenbacher motorkocsikon külön üzemanyagköre van, szóval itt megint megbukott a logikád. Eleve fizikailag nem éppen közel van a motorhoz az állófűtés egyik gépen sem, másrészt így független egymástól a kettő, szóval a csehszlovák és osztrák mérnökök egyaránt ilyen felfoghatatlan dolgot követtek el...

A különálló tartály ordas baromság lenne, ha a motor miatt úgyis ott van a többszáz literes gázolajtartály, ugyanis akkor lehetne még egy külön helyen is kiszerleni gázolajjal, indokolatlanul túlbonyolítva, vagy hogy közutasan fogalmazzak, nem egy töltőcosnkon kéne tankolni, hanem kettőn, és két független tartály üzemanyagszintjét figyelni...

Egyébként az miért releváns, hogy a dízelmotor bonyolultabb és nagyobb nyomáson működik, egy állófűtés szempontjából, ahol semmiféle motor nincs, mert égő van, ugyanis nem mechanikai energiaát akarunk nyerni a tüzelőanyagból, hanem hőt?

2021. nov. 1. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!