Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen plug-in hibridet...

Milyen plug-in hibridet ajánlanátok 2 millió környékén? Inkább alatta, mint felette😂

Figyelt kérdés

Lényeg, hogy szomszéd városba és városon belül teljesen elektromosan tudjon közlekedni. Ez oda-vissza kb 40 kilométert jelent.

És alulmotorizált benzinesként se viselkedjen hosszabb utaknál. Adna egy pofont az egész koncepciónak a fogyasztással:/



2021. nov. 24. 02:58
1 2
 11/20 Beviz Elek ***** válasza:
49%

Nagyon szép törekvés és nagyon helyes hogy gondolkodsz, nem visznek el a 2biteseknek készült egyszerű megállapítások.


Lokális (tüdőbaj okozás) szempontból:

Elektromos nem szennyez, benzin füstje kevésbé rossz, dízel nagyon rossz. A mért értékek természetesen csak üzemmelegen, megfelelő körülmények között, tesztpadon hozzák amit kell, a valós életben sokkal károsabbak az egészségre/környezetre mint ami a lobogtatott papírcetlin szerepel.


CO2 szempontjából:

Egy középkategóriás autó legyártása kb 5.6t CO2, 1 liter benzin elégetése során 2.39kg CO2, 1 liter gázolaj elégetése során 2.62kg CO2 keletkezik. Ezután ki lehet számolni fogyasztás alapján hogy nagyjából melyik az a régi autó amelyiket már inkább nem kellene üzemeltetni.

Az elektromos autót több CO2 legyártani (az akku felfelé kerekítve 100kg CO2/kWh), de ez a többlet a használat során megtérül. A magyar energiamix esetében 2020-ban átlagosan 260g CO2 keletkezett minden megtermelt kWh-ból, egy középkategóriás villanyautó 13-16kWh-t fogyaszt 100km-en, ez felfelé kerekítve 4000g CO2/100km ami egy 1.67L/100km fogyasztású benzines autónak felel meg. És az energiatermelés tisztul, tehát ez folyamatosan csökken…


Összespórolhatsz egy épkézláb hibridre, jobb mint a semmi (Prius), gyűjthetsz plug-inra bár a Toyotán és az Amperán kívül egyiket sem venném a bonyolultsága miatt, de ha egyébként ennyire érdekel a környezetvédelem és együtt tudsz élni a hatótávval akkor én tovább várnék és egyből elektromost vennék mert a hibrid a kapudrog.


Nekem ez az iMiev, C-Zero a vicckategória, a Leafek akksija elég rossz és az első generációs hihetetlenül ronda. Az Ioniq fogyasztása alacsony, normális autó formája van így ilyenre fáj a fogam, de ha élőben elfogadható a Dacia Spring akkor még azt is megfontolom.


#9

Az nem baj ha valaki törekszik a tisztább közlekedésre, nem kell rábeszélni a régi kotlákokra. Ha valaki lecserélni az 5-10 éves autóját az nem a bontóba dobja hanem eladja és a következő tulajdonosnál megy tovább, ezzel nem keletkezett szemét. Akkor kerül a bontóba ha már gazdaságtalan lesz a javítása.

2021. nov. 25. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:

"Csak ugyebár a hosszú ideig (akár városban) használt autó károsanyag kibocsátása attól még a legnagyobb kockázati faktor."


Melyik nagyobb kibocsátás? Ha 5 évente legyártanak neked egy új autót, vagy még 20 év múlva is ugyanazzal mégy?


A pótalkatrészek gyártása kb. töredék kibocsátás. Nekem egy 20 éves autóm van, a vegyes fogyasztása 5 liter / 100 km, a kibocsátása pedig 126 g/km.


Én nem akarlak semmire rábeszélni, mindenki úgy dönt, ahogy akar, csupán ne ugorj bele olyan pénzügyi döntésbe, ami nem lesz kifizetődő. Ezt az e-autózást ne presztízsből csináld, ha környezettudatos akarsz lenni, akkor még számtalan olyan magánéleti döntést tudsz kieszközölni, amivel sokat tehetsz a környezetedért.


Pl. a "hulladékmentes" életmód, vagy többet biciklizel, vagy az elromlott dolgokat inkább megjavíttatod, spórolsz az energiával, ilyesmi.


Apropó spórolsz az energiával, amit majd a bolygó másik felén egy átlag amerikai család pár hét alatt elpazarol. Szóval erről ennyit, van bennem némi keserűség is ezzel a klímapánikkal kapcsolatban. Még laikusként sem vonom kétségbe, hogy klímaváltozás van, csupán nem globális az együttműködés, hanem valaki pazarol, valaki meg azt kuporgatja, amit a másik majd elherdál.


Ez egy igazságtalan dolog.

2021. nov. 25. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 Beviz Elek ***** válasza:
54%

#12

Na mégegyszer, hátha… Ha a kérdező (vagy bárki) 5 évente új autót vesz, akkor az eladott használt autót más fogja használni tovább. Ugyanúgy elérheti a 20+ éves kort, csak más neve lesz a forgalmiban és más fogja tekerni a kormányt. Nem környezetszennyezés új autót venni. Nem fognak jó használt autókat csak úgy bezúzni mert van elég használt a piacon és nincs mit csinálni velük. Ha túl sok van majd lemegy az áruk és jön a keleti szomszéd aki boldogan hazaviszi, ilyen pl ahogy a magyarok, románok, bulgárok hordják a kocsikat a németektől.


Másrészt, a lokális és a globális szennyezés nagyon más.


A kérdező nyugodtan védheti a környezetet attól mert más pazarol. Egyedül nem váltja meg a világot de ha csak mutogatunk a másikra akkor sosem jutunk előrébb. Nagyon jó hogy a kérdezőnek ilyen gondolatai vannak és remélhetőleg az évek során több embernek is jó példát fog mutatni.


Oktatni kellene az embereket…

2021. nov. 25. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

"Nem környezetszennyezés új autót venni. "


Venni nem is. Legyártani.


Majd pont Te fogsz oktatni másokat, amikor a stílusod egy sértődött tinédzseréhez hasonlít. Fogadd már el, hogy valakinek más a véleménye.


Amit állítasz, az pedig egyáltalán nem megingathatatlan és számomra gyanús, hogy inkább egy ködös spekuláció.


"Egyedül nem váltja meg a világot de ha csak mutogatunk a másikra akkor sosem jutunk előrébb."


De azzal se, ha spórolunk.

2021. nov. 25. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 A kérdező kommentje:

„csupán ne ugorj bele olyan pénzügyi döntésbe, ami nem lesz kifizetődő“


Már hogyne lenne kifizetődő, ha a nem miattam lesz határérték feletti a városi iskolák környéki szennyezés. Nem mondtam, hogy nagy mértékben csökken miattam, de legalább nem veszem ki a részem belőle. Talán még példát is mutatok.

2021. nov. 25. 21:04
 16/20 anonim ***** válasza:
Akkor járj biciklivel.
2021. nov. 26. 04:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 Beviz Elek ***** válasza:

#14

Ember! Nem járhatunk Ford T modellekkel 2021-ben! Magyarország gépparkjának átlagos életkora 14+ év, azt nem lehet mondani hogy 5-10 éves korban kikukázzuk az autót mert akkor az átlag 2.5-5 év lenne.


Használd a google-t, keress rá az információkra amit leírtam és te is láthatod. Nem bonyolult.


De, azzal váltjuk meg a világot ha spórolunk az energiával.

2021. nov. 26. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

Esetleg lizingelj egyet.

Vannak mildhybridej is (Suzuki swift), aminek van egy elektromos rásegitése a hajtásláncban. Kevesebbet eszik az autó gyorsuláskor és kis motorral is szépen gyorsul. Nyilván nem egy BMW, de na… A swift is tud gokart lenni, ha akar.

2021. nov. 26. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

#17


Nem értem, hogy miről beszélsz. A T-modellt meg szintén nem tudom hová tenni, hogy mit-mivel akarsz összehasonlítani.


Cseréld ki a pelusod.

2021. nov. 26. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 Beviz Elek ***** válasza:

#19

Ha nem érted akkor nagyon buta és egyszerű vagy.

2021. nov. 26. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!