Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy mai autó valóban nem...

Egy mai autó valóban nem tartós, vagy csak városi legenda ez is?

Figyelt kérdés
Néha kíváncsiságból megnézem a mobile.de-t s rengeteg 4-5 éves autóban már legalább 4-500 000 ezer km van. Régebben ez a km 10-15 év alatt szaladt egy autóba általában, nem voltak igénybe véve az autók, mint manapság. Tehát igazából én nem lepődöm meg, hogy egy mai autó 10 éves korára "széthullik". Plusz régen is gyártottak kevésbé megbízható típust, illetve, ha annyira megbízható lenne manapság is egy 2.5 tdi sor5 A6, vagy Transporter T4 például, akkor tele lenne velük a közút. Szvsz csak egy városi legenda, hogy a mai autók hulladékok lennének. De lehet én tévedek, ezt is felvállalom természetesen.
2021. dec. 6. 01:06
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
81%
10 évvel ezelőtt is azt mondták🤷‍♂️
2021. dec. 6. 04:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 devzero válasza:
52%

Egy mai autóban olyan megoldások vannak - EGR, közvetlen befecskendezés, turbó, kettőstömegű lendkerék, stb. - aminek korlátos az élettartama.

Mondjuk 1-2százezer km. És ráadásul bonyolultak, cseréjük, javításuk drága. Mert pl. a szervizek komplett egységeket cserélnek, így szerezhető be a cserealkatrész.

A garanciális időszak után egyszerre jelentkeznek a problémák. A javítás persze lehetséges, de annyira költséges lesz, hogy sokszor gazdaságosabb egy újabb autóba belefogni.

2021. dec. 6. 06:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
26%
Ez baromsag. Megfelelo karbantartas es megfelelo hasznalat mellett a mai bonyolult autok is elfutnak sok szazezer km-t
2021. dec. 6. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
91%

" Régebben ez a km 10-15 év alatt szaladt egy autóba általában,"

Jah xd

2021. dec. 6. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

Sok könnyítés finomítás van, ami a kis motoros autóknál hamar halálhoz vezet.

De régebben is voltak rossz konstrukciók.


Pl az egyik amit vettem, általában max 300 ezerrel voltak 2 literes motorral. A 3 literesekben láttam 500 ezerrel is.


Vettem szaladgálósnak egy kicsit, 200 ezerrel, szépen el is ment 100 ezret, amire terveztem vele, 300 felett úgy néz ki vége. A szerelők pont ezt mondták, hogy ennyi az élettartama, míg a nagyobbé 500.


De ha azt nézzük, pl. a bmw-ből is a 320-ak nem voltak rosszak benzinesben. Aztán jött a 320si aminek egyszerűen elreped a motorja 100 ezer környékén.


Vagy a vw-nak van valamelyik 1.4 160 lovas motorja, ami kb 150-160 ezret bír.

2021. dec. 6. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:

"legalább 4-500 000 ezer km van"

Igen, csak közben kapott 2 motorgenerált...

bármelyik autó elmegy sok száz ezer kilométert folyamatos karbantartás estén

kis motoros, de nagy teljesítményű motorokra ez halmozottan igaz

2021. dec. 6. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
0%

“ Igen, csak közben kapott 2 motorgenerált...”


Marhaság. Miért kéne egy 3 literes dieselt generálozni?


Persze, tudom magyarországon 10 éves dieselekben mindig 80 ezer van, és 150 ezernél széthullanak.

2021. dec. 6. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
EGR, kettőstömegű, turbó ezek nyugaton kopó filléres alkatrészek. Turbó magától nem megy tönkre. Ha tönkre is megy, 99%-ban emberi hiba miatt van. Egr-ből több fajta van, időnként tisztítani kell és sokáig működni fog. Nem szabad megvárni, hogy az EGR megragadjon. Ez régi beidegződés: akkor megyünk szervízbe amikor nem indul az autó. Ne nyúlj hozzá mert elrontod! Hagyd úgy ahogy van, majd elmúlik! Világít a műszerfalon Aladin lámpája, de majd leragasszuk, meg kivesszük belőle az izzót stb. Régi autóknál ezt el lehetett játszani. Mostaniaknál az ilyen hozzáállást 5X megbosszulja az autó.
2021. dec. 6. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:

Ha normálisan van használva, olajcserék betartva nem 30ezrenként, normális olajjal, regenerálást mindig hagyni végigfutni akkor teljesen jók.

Turbót lehűteni, manuális benzinest nem 1500-on hajtani, hogy jó csapágyas legyen. EGR-t tisztítani marha egyszerű, évente-kétévente kevesebb mint 1 órás munka egyáltalán nem sok.


Ahogy az utolsó is írja, ha oda van figyelve mindenre akkor ezek is eltudnak menni bármikor 200-300E+ km-t.


Az a baj, hogy sokan elhiszik, hogy egy újabb autó törődésmentes. Kulcs be, hidegen nyektetni neki, spórolás miatt alapjáratról gyorsítani, 30ezres olajszervízek. Illetve az "örök" életű láncos motorok ugye? Drága cserélni biztos jó, aztán leeszi a fogaskerékről a fogakat a motor. Meg vagy 5 métert nyúlt a lánc.


Illetve tény, hogy vannak jobb/rosszabb motorkonstrukciók. (Pl. hengerfej repedés etc.) vagy a VW konszern 2.0 tdi motorjánál a vezérlés hibák.


Ha ezeket kerüljük és kicsit is odafigyelünk az autónkra akkor elég sokáig kiszolgál majd.

2021. dec. 6. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:

“ Illetve az "örök" életű láncos motorok ugye?”


És itt fogtad meg a lényeget. A szerelőm a 2006 előtti bmw-motorokra mondja, hogy hallani a duplasoros láncot, ha cserélni kell. De 200 alatt biztos nem kell.

De alattam ment 300-at is láncos diesel.


2007-től egysoros lánc, 160-nál előjel nélkül szakad. De ha nem szakadna, akkor is megette már a lánckereket.


Szintúgy egyik kollégámnak a c- mercin ugrott 127 ezenél át az egysoros csoda.


Egy villanyszerelőnk sciroccoján szintén 120 körül ugrott át. Ment a levesbe.

2021. dec. 6. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!