Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Common rail rendszernél miért...

Common rail rendszernél miért van visszafele vezető üzemanyagcső az injektortól a tankhoz?

Figyelt kérdés

[link]


Még csak ismerkedem a motorokkal, eddig azt hittem hogy ami üzemanyag megy be a porlasztócsúcsba azt mind küldi be a hengerbe. De az ábrán látszik hogy egy cső meg visszafele az üzemanyagtankba.

De miért, milyen okból megy vissza az injektortól az üzemanyag?



2021. dec. 13. 19:19
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
A régebbi dízeleknél is van ilyen. Résolaj, amit visszavezetnek.
2021. dec. 13. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Nem csak a common railnél, hanem mindegyik dízelmotornál van visszamenő ág, ezt hívjuk résolajnak. Mindig több üzemanyag áll rendelkezésre, mint amennyit egy porlasztó elhasznál. Működéséből adódóan a porlasztón átfolyó gázolaj csupán a befecskendezés működtetéséhez kell, nem magához a porlasztáshoz. Ez a csekély mennyiség visszafolyik a tartályba.
2021. dec. 13. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
*egy része
2021. dec. 13. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Így van, több kamra van a porlasztóban és a piezzo nem a fő szelepet mozgatja, hanem a kamrában egy igen kis mennyiségű gázolajat, majd az fogja a szelepet kinyitni a többieknek ahonnan az égéstérbe repülnek.
2021. dec. 13. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Nah, azt hiszem a befecskendezés terén bőven van mit megismernem :DD

Eddig konkrétan úgy képzeltem el hogy a porlasztó szimplán befecskendez valamennyi üzemanyagot amennyi kell egy égéshez és kész.

2021. dec. 13. 21:03
 6/11 anonim ***** válasza:
Így is történik nagyjából. Csak hát sok a pici apró részlet.
2021. dec. 13. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Esetleg valami videót tudtok linkelni ahol bemutatják a működését? Nem nagyon találtam érdemleges videót én.
2021. dec. 13. 21:59
 8/11 anonim ***** válasza:
72%
Több üzemanyagot visz előre a magasnyomású pumpa, mint amennyire pont szükség lenne, így működik jól a rendszer. Tulajdonképpen állandó keringésben van a rendszer. Sokan nem akarják érteni, de ezért nem jó pl CR dízelekkel kevés gázolajjal járni, mert a töbszáz bar nyomástól felhevül a gázolaj, a visszatérő ágon pedig forró gázolaj kerül a tankba. Ha pedig kevés gázolaj van a tankban, akkor hamar felforrósodik az egész, ami nem jó a befecskendezőknek.
2021. dec. 13. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Na talán megértettem egy ábra alapján.

A porlasztóban tulajdonképpen egy szelep van, ami mikor nyit akkor fecskendez be, viszont hogy vissza tudjon zárni engednie kell a nyomást és úgy engedi hogy a visszavezető csőbe enged üzemanyagot.

Jól gondolom?

2021. dec. 13. 22:09
 10/11 anonim ***** válasza:

Alapvetően három fő típusú dízel befecskendezőt különítünk el. Mindegyikben közös, hogy a furatokat egy tűszelep zárja le, aminek nyitásáról és zárásáról is a gázolaj nyomása felel. Ha a tűszelep feletti alacsony nyomású teret kinyitjuk, csekély mértékben gázolaj fog áramlani, és a nyomás lecsökken, aminek hatására maga a gázolaj megemeli alulról a szelepet, szabaddá téve a furatokat és megtörténik a befecskendezés. Ez a kis mennyiségű gázolaj áramlik vissza a tartályba.


Mechanikus: az alacsony nyomású tér nyitásáért egy előre mechanikusan beállított rugó felel. Ha a nyomás átlépi ezt az értéket (nyitónyomás), kinyit az alacsony nyomású tér, és megtörténik a befecskendezés. Ha a nyomás lecsökken, a rugó visszazár, és vele együtt a tű is. Teljesen mechanikus működésű.


Mágnestekercses: nyitónyomás helyett elektromos jel érkezik, ami kinyitja az alacsony nyomású teret. Amíg a tekercsen áram folyik át, a porlasztó nyitva van. Lehetséges vele az elő és utó befecskendezés is, elektromos vezérlés szükséges.


Piezo: mágnestekercs helyett piezokristályokat használunk a kamra nyitására/zárására. A legpontosabb és leggyorsabb mind közül, mai modern dízelmotorok közül mindegyikben ilyen van.

2021. dec. 13. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!