Hogyan változik meg az autó hangja, ha kiveszem a?
- középső dobot
- hátsó dobot
- mindkettőt
Miben más a kettő, melyik fontosabb a motor szempontjából?
Ha egyik sem lenne fontos, miért is építenék be?
A motor méretezésénél fontos tényező az az ellenállás, amit a dobok képviselnek.
Vedd ki az összes dobot, kocsid hangja olyan lesz, mintha repülővel járnál.
Mindenki felfigyel rád.
Ha azt feltételezem hogy csövet raksz a helyükre:
-Középsőnél csak kicsit hangosabb lesz, de nem számottevően.
-Ha a hátsót akkor megint hasonló, viszont mélyebb is lesz a hangja.
-Ha mindkettőt akkor csattogósabb lesz a hangja, jóval hangosabb is lesz, nem sportos csak ilyen repedt fazékszerűen hangos.
Ha feltételezem hogy nem raksz csövet csak leveszed:
Középső dob levételnél csattogni fog repedt fazékhang.
Hátsónál csak hangosabb lesz, de semmi extra.
Ha mindkettőt leszeded akkor szintén ugyanaz mint ha a középsőt vennéd le.
Amúgy ha nincs lambda szonda a dobok után akkor semmit nem jelent a motornak, minimálisan lesz erősebb de ez ilyen max 1-lóerő észre se veszed.
Ha van szonda, akár el sem indul, mondjuk ha kiütteted akkor az is megoldható.
Mellesleg a katalizátort szokták kiszedni, érezhetően erősebb lesz tőle, illetve kevesebbet is fog úgy enni (van amelyikben a leömlőn van, nem a középső dobban)
Mellesleg a 4t motor szempontjából a dobok/katalizátorok csak hátráltató tényezők, 2t-nél volt a kipufogó fontos, de azt sajnos már nem gyártanak autóba.
Azért a kipufogó szelepek hőmérsékletére jelentős hatással lehet lehetne a megváltozott gázáramlások. De akkor összefoglalva, a középdob inkább az ércesebb, rondább hangokat szűri, a hátsó pedig a mélyet, ami azért jóval kellemesebb lehet.
A kati meg inkább csak fojt, de a hangot nem befolyásolja?
"Azért a kipufogó szelepek hőmérsékletére jelentős hatással lehet lehetne a megváltozott gázáramlások."
Minimálisan ugye lassabban melegednek fel, a lassabb felmelegedés járhatna kokszosodással, viszont mivel az égéstermékek a fojtás hiánya miatt gyorsabban távoznak, így kevesebb anyag is tudna ráégni. A lassabb bemelegedés így aztán nem hátrány.
A szelepek üzemi hőmérséklete meg nem változna, ugyanúgy felmelegszenek.
Egyszerűen összefoglalva igen.
"A kati meg inkább csak fojt, de a hangot nem befolyásolja?"
A kati fojtja a motort, és minden hangot szűr valamely szinten, a mélyet és a magasat egyaránt.
Amúgy leszedegetésnek nem sok értelme van önmagában, ahhoz hogy jó hangja legyen építeni/építtetni kell alá kipufogó rendszert.
Mellesleg ha kitudod/tudjátok ütni a lambda szondát, érdekes kipróbálni ha leveszed a leömlőt a blokkról akkor milyen hangja van :D Valami eszméletlen brutális még a sima 1000-es motor is :D Nem mondom hogy szép a hangja úgy de kegyetlen.
Csak a műanyagokat is szedjétek le az útjából a kipuffgáznak mert megolvad/meggyullad.
Észrevételezném, hogy ha sportos hangú autót szeretnél, akkor elötte vegyél egy olyat, ami megy is, nem csak bömböl. Rendkívül nevetséges, amikor valaki sportautó-hanggal tölti meg az egész utcát, de szemmel láthatólag nem halad közben.
Feltünösködni meg elég, ha a biciklin egy ruhacsipesszel kártyalapot teszel a küllökhöz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!