Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha kb. üzemmeleg állapotban...

Ha kb. üzemmeleg állapotban lecsavarom a kiegyenlítő tartály kupakját, akkor a nyomásmegszűnés miatt hirtelen ferforr a hűtővíz, és a desztillált víz elpárolog belőle?

Figyelt kérdés

2022. jan. 21. 08:15
1 2 3
 11/23 A kérdező kommentje:

#9


Egyébként is kaz én sapkám olyan, hogy amikor tekered le, elengedi a nyomást. Vagyis, mire teljesen le van tekerve, már nem lesz benne. És amúgy is lassan tekertem.

2022. jan. 21. 09:07
 12/23 anonim ***** válasza:
Nincs semmi probléma, indítsd a kocsit és menj vele.
2022. jan. 21. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 A kérdező kommentje:

#12


Nem tudok ennyi alapján megnyugodni. Tudományosan kellene valahogyan bizonyítani, hogy az, hogy lecsavartam a kupakot, nem okozott gondot. Öveges-féle kísérletezés volt ez, csak nem gondoltam át.

2022. jan. 21. 09:12
 14/23 A kérdező kommentje:
Tehát akkor összegzem, hogy mi történt. Az autót alapjáraton járattam, a mutató az üzemi hőmérséklet körül volt, de talán annyira nem volt meleg, mintha mentem is volna vele. Majd leállítottam és lecsavartam a kupakot. Volt benne nyomás, de nem volt vészes, mire letekertem, már el is tűnt belőle, a vízszint megemelkedett. Végeztével visszacsavartam a kupakot. Ebből mire lehet következtetni?
2022. jan. 21. 09:16
 15/23 A kérdező kommentje:
*Azt még hozzáteszem, hogy a termosztát már bekapcsolt, miközben járattam, az kb. 87 fokon kapcsol be, úgy tudom. Még utána is járattam valameddig.
2022. jan. 21. 09:18
 16/23 krwkco ***** válasza:

"okoztam-e ezzel az autónak problémát?"

Nem okoztál. A folyadék összetétele csak olyan kicsit változott, hogy az szinte nem is mérhető.

"Akkor mit csinálnak?"

Ha a hűtőfolyadék a kupak lecsavarásakor észrevehetően feljebb jött, pedig a víz 100 fok alatt volt, az azt jelenti, hogy valahol van egy kis levegő a rendszerben. Ezzel kapcsolatban 3 féle teendő jöhet szóba:

- Az autód olyan, hogy menet közben átnyomja a levegőt a kiegyenlítőtartályba. Használni kell.

- Nem ilyen. A hűtőrendszeren vannak légtelenítő helyek. Légteleníteni kell.

- A hűtőrendszeren van egy kis repedés/hiba, ahol kiszivárog egy kis folyadék. Helyette lehüléskor levegőt szív be. Ahogy nő a levegő mennyisége, előbb-utóbb melegen ki fogja nyomni a vizet a betöltőkupaknál. Indulás előtt, hideg motornál, a kupak levétele nélkül figyelni kell a folyadékszintet. Ha fogy, meg kell keresni a hibát. A figyelés az előző két esetre is igaz.

2022. jan. 21. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 hypno ***** válasza:

#14


Ebből arra lehet következtetni, hogy érdeklődő típus vagy, meg paranoiás is, a kocsi meg rendben van, használd nyugodtan.

2022. jan. 21. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 A kérdező kommentje:

#16


Valószínű, hogy azért ugrott meg a szint, mert előtte radiátorcsere volt, és még nem légtelendett le az egész rendesen. Akkor öntöttem bele az új hűtőfolyadékot.

2022. jan. 21. 09:46
 19/23 A kérdező kommentje:
Már írtam egyébként a Totalcarra is az autódokinak.
2022. jan. 21. 09:48
 20/23 krwkco ***** válasza:
Ha megírnád, hogy milyen autó, milyen motor, lehet hogy a neten megtalánánk, hogy van-e rajta légtelenítő.
2022. jan. 21. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!