Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.9 tdci motornál bypass...

Stunt man kérdése:

1.9 tdci motornál bypass szelep (wastegate) már alapjáraton koppig kinyit. Mi lehet a baj?

Figyelt kérdés
Renault mégane combi autómnál éreztem hogy nem jó valami, csak 3200-as fordulaton kezd húzni. Rá néztem a turbóra és látom hogy ha megindítom, már alapjáraton teljesen kinyit a wastegate szelep (nem tudom magyar megnevezését, nem akarok hülyeséget irni). Map szenzorra gyanakszom. Mi lehet a probléma?

2022. febr. 6. 23:57
 1/4 anonim ***** válasza:

Wastegate = megkerülő-szelep (ha egybe van építve a turbóval, akkor drucklabda). Ez a felesleges kipufogógázt vezeti el, amikor a turbó már a beállított töltőnyomást előállította és felesleges lenne tovább pörgetni.


Blow-off (pop off, vagy BoV) = lefújó-szelep, a felesleges többletnyomást (levegőt) kiengedi a szabadba. Ennek a zárt verziója a bypass-szelep, ami nem a szabadba engedi ki, hanem visszakeringeti a levegőt a rendszerbe.


Most akkor nálad melyikkel van gond?

2022. febr. 7. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Diesel esetén egyértelmű hogy waste mert lefujo nincs
2022. febr. 7. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Ahonnan a vákumot kapja, ott elkokszolódott valami. Leginkább az EGR.

Ezért kap teljes vákumot, és hamar nyit.

2022. febr. 7. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Wastegate van, bocsánat. Egr szelepet kipucoltam, de ma veszek féktisztitót és és ki fújom sűritettel a tömlőket is.
2022. febr. 7. 11:19

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!