Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nincs kompresszoros hibrid?

Miért nincs kompresszoros hibrid?

Figyelt kérdés

Ha már a tök felesleges mild-hibridet tolják a képünkbe, akkor miért nem oldják meg a - szerintem - sokkal tutibb kompresszor miatt fellépő hajtási veszteség teljes kiküszöbölésére az elekromotort?


Lenne egy erős, alulról már húzó, kényes alkatrésztől - és a sokat emlegetett kompresszor miatti hajtási veszteség - mentes autónk.


Nem vagyok mérnök nyilván, de kíváncsi lennék hozzáértőktől érvekre ellenérvekre, természetesen kulturált stílusban leírva azt.


2022. febr. 8. 12:54
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Te érted hogy mit kérdezel?
2022. febr. 8. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Azt mondja a nagykönyv, a kompresszor azért nem terjedt el, mert nagy a hajtási vesztesége.


[link]


"A kompresszor hátránya, hogy a vele elért teljesítménynövelés aránytalanul megnövelheti az üzemanyag-fogyasztást, hiszen a motornak a feltöltővel való közvetlen kapcsolata miatt mechanikai veszteséget kell ledolgoznia"


Mild-hibrid: "A rendszer alapja egy elektromos motor és egy generátor, ami az amúgy kárba vesző mozgási energiát egy kicsi akkumulátorba gyűjti és ezt az energiát utána amikor szükséges, az autó gyorsításába táplálja be."


Nos, erre gondoltam, hogy ezt a veszteséget oldja meg az elektromos besegítő motor.


[link]


"A kompresszornak pedig előnye, hogy kis fordulaton is tud számottevő nyomást előállítani, ami már hasznosítható, a turbó csak bonyolult és érzékeny geometriás változatban képes ilyenre, de teljesítménye akkor is elmarad egy mechanikusan hajtott kompresszorétól."


Tovább nem kívánom magyarázni a kérdésemet...

2022. febr. 8. 13:55
 3/11 anonim ***** válasza:
Pedig még mindig érthetetlen mit akarsz. Egy villanymotorral hajtott kompresszort, vagy egy kompresszor feltöltésű ice-t plug in hibrid hajtással?
2022. febr. 9. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Kompresszor feltöltésű benzines mild-hibridet :)
2022. febr. 9. 18:23
 5/11 anonim ***** válasza:
És minek?
2022. febr. 9. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

#5 Visszakérdek, van bizonyos Roll-Royce Phantom 102 millió forintért. De minek, kinek?


Na? Mégis gyártják.


Szóval, miért ne? Piaci rés, turbólyuk-mentes közlekedés, erős, alulról már húzó motorok változó geó és biturbó nélkül...

2022. febr. 10. 08:01
 7/11 krwkco ***** válasza:

A mild hibridek néhány deci/100km-t tudnak megspórolni azáltal, hogy lassításkor visszanyerik a mozgási energia egy részét. Ennyi energiát lehetne a kompresszor hajtására felhasználni. Aki kompresszoros autót szeretne, azt nem érdekli ez a néhány deci.

Emiatt itt nincs piaci rés.

2022. febr. 10. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Igen, oké, de csak jobb lenne egy kompresszoros autó ugyanolyan fogyasztással mint egy tonna feletti saját tömegű autó, szívómotorral a maga 70 lóerőcskéjével...?


Oké, ott a turbó, de turbó helyett lehetne kompresszor is.


Van a Volvónak turbós-kompresszoros hibridje, de azt se igazán értem... ha már kompresszoros akkor minek a turbó mellé?

2022. febr. 10. 10:14
 9/11 anonim ***** válasza:
Elektromos turbó létezik. Ha jól rémlik az Audi is kísérletezik ilyennel, viszont jelenleg kell egy +aksi a kocsiba ehhez, ami csak a turbót működteti, és még így sem tud folyamatosan tölteni, lemeríti az aksit.
2022. febr. 10. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Ezért (is) kell kompresszor :)
2022. febr. 10. 11:50
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!