Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Emelőhátfal tudnivalók?

Emelőhátfal tudnivalók?

Figyelt kérdés

Nemrég lett meg a C+GKI és szeretnék váltani olyan munkára ahol rendes teherautóval tudok már dolgozni. Találtam is már le is van beszélve, úgy néz ki egy MAN TGL.12.180 teherautót kapok majd ami viszont emelőhátfalas.


Emelőhátfal vizsgát persze nem kér senki. Eddig én is csak annyit hallottam róla Waberer's-nél pl hogy ő már 86 vagy nememlékszek mióta mondta hogy ott van emelőhátfalassal dolgozik és soha nem kérte se a cég se rendőr se kpm se senki.


Én mindenképpen szeretnék majd gépkezelő vizsgát szerezni hozzá mert mégis csak hasznos dolgokat tanulhatok majd ott meg habár nem egy bonyolult a kezelése.


Ami viszont aggaszt, hogy találkoztam két emelőhátfalas balesettel is helyeken ahol rakodtam. Az egyiknél a sofőr a boltba papírozott az eladókkal míg a rakodó a teherautóbal hozta kis a rolliskocsikat, a raktér elejében volt és az egyik rolliskocsi meggurult hátra az emelőhátfalon pedig már kint volt 10-12 üres rolliskocsi, és a hátragurult rolliskocsi leborította az összes üreset rá egy ott parkoló autóra.

A másik amit nem láttam csak már az eredményt meg annyit tudok amit meséltek, hogy szintén nagy autó, az emelőhátfal leszakadt árúval együtt miközben a rakodó alatta állt és rendőr mentő mindenki ott volt, azt nem tudom hogy túlterhelés vagy más miatt szakadt le illetve azt se hogy ilyenkor ki a hibás, az üzembentartó a sofőr vagy a rakodó mert a hatósugarában állt.


Szóval nagyon örülnék ha olyanok akik aktívan dolgoznak emelőhátfallal, pár dolgot megosztanának velem, hogy mikre lenne nagyon érdemes odafigyelnem, hogy még véletlenül se történjenek velem hasonló esetek.

Előre köszönök minden segítséget!



2022. márc. 4. 14:38
 1/5 Beviz Elek ***** válasza:

Arra kell nagyon figyelni hogy a raktér ne lejtsen kifelé.


Angliában nem kérnek papírt hozzá, több cégnél többféle emelőhátfallal dolgoztam és sosem volt semmi probléma. A lényeg hogy ne legyél hülye. Az árut keréken mozgatod, a gravitáció lefelé húzza.

2022. márc. 4. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Igen elkezdtem közben nézni mindenféle safety measures meg operation instructions videókat. Gondoltam csak megkérdezem, mert jó lenne ha kapnék olyan válaszokat, hogy "figyu én soha nem gondoltam volna hogy ez megtörténhet, szóval erre nagyon figyelj" meg ilyenek, szóval hogy olyan esetekre is fel legyek készülve amiknek 1 a millióból az esélyük hogy megtörténik de ha mégis megtörténik akkor meg lehet hogy milliós árúkárt csinálok vagy tönkreteszem az emelőhátfalat.


Ha lejt egyébként az út ahol rakodnom kéne, tegyük fel valami budai hegyekben lévő lerakó akkor olyankor az emelőhátfalat szintezem ki vagy a teherautó hátúlját?

Illetve mennyi az a maximális lejtés aminél még lehet ezzel játszani vagy akár 15 fokos lejtőn is meg kell tudnom oldani a rakodást?

2022. márc. 4. 15:17
 3/5 Beviz Elek ***** válasza:
91%

A teherautót mindenképp szintezned kell hogy az áru ne guruljon el és oda is tudd tolni az emelőhátfalra. Ha az út annyira lejt hogy már nem tudod teljesen vízszintbe rakni, akkor érdemes orral a lejtő felé állni, jobb ha azért erőlködsz hogy eltold az emelőhátfalig mint azért mert kigurul a teherautóból.


A korábbi munkahelyeim során nem voltam olyan szerencsétlen túl dombos helyre küldjenek, a mostaninál pedig állndó címek vannak és pontosan tudják hogy mekkora a domb, ha túl nagy akkor csak nyergesekkel megyünk így a pót is és a vontató is szintezhető (és kizárólag lejtőnek orral pakolhatunk).

2022. márc. 4. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Ma vizsgáztam emelőhátfalból.🤷‍♂️

3 szóbeli vizsga volt és egy gyakorlat.

Nem vették túl komolyan, leraktam a földig a hátfalat, aztán vissza. Mindezt sisakban, oszt annyi. Az elméletnél meg beszéltem 3×2 percet az adott témában és kész.

2022. márc. 4. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Ja akkor igazából mégse valószínű hogy olyan túl sok hasznos dolgot tanulnék egy ilyen oktatáson. Mondjuk azért lesz papírom mert mégiscsak úgy a szabályos, tachográf kezelő vizsgát is akarok tenni habár senki nem kéri meg amúgy felesleges de dísznek jó lesz a pénztárcába :D


Ez a lejtőn előre állunk meg dolog egyébként mennyire működik? Csak mert valóban így biztonságos persze hiszen ahogy megemelném a raklapot egyből repülne is ki és nem tudnám megfogni ha mondjuk 500kg ha meg hirtelen visszaengedem akkor borul az egész. Viszont ez azt jelenti, hogy kitolni se nagyon tudnám ugyanúgy illetve ha mégis akkor miután leemeltem, ott is valahogy el kéne huzigálni, hát azért az necces, inkább remélem nem kerülök majd ilyen szituba.


Eddig én amiket így videóból összegyüjtötem, hogy a hatósugárban figyelni kell hogy ne legyen parkoló autó, emberek stb, targonca nem állhat rá az emelőhátfalra, tilos és balesetveszélyes a raklapokat kifele húzni, csak kifele tolni szabad illetve hogy nem szabad az emelőhátfal széléig teljesen kitolni se oldalra hanem pont középen kell elhelyezni mert különben a terhelhetőség már csökken.

2022. márc. 4. 20:25

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!