Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Majd 3ezer km utan maxrol...

Majd 3ezer km utan maxrol lement a nivo kozepeig az olajszint, az ok?

Figyelt kérdés
99es daewoo lanos 1.5benzin 8szelepes
2022. ápr. 23. 12:40
1 2 3 4
 21/37 krwkco ***** válasza:
29%

#17

"én könnyen beszélek autószerelőként"

Mint szerelő, mit tennél, ha egy autóhoz nem értő ember bevinne hozzád egy 23 éves Daewoo-t, azzal hogy 1,7 dl/1000 km az olajfogyasztása? Vagy bármely más szerelő?

2022. ápr. 23. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/37 anonim ***** válasza:
100%

#21 Megkérdezném, hogy mégis mit szeretne tőlünk. Vállveregetésért jött, hogy "ez még semmi", vagy kezdjünk is vele valamit? Előbbit mi nem vállalunk. Utóbbi esetében tessék itt a munkalap, írd alá és már nézzük is, hogy mit lehet tenni. Amint kiderült mi a baj, nyomunk egy árajánlatot és el lehet dönteni, hogy kell-e a javítás, vagy sem.


Nem értem a kérdésedet.

2022. ápr. 23. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/37 krwkco ***** válasza:
29%

#22

"Utóbbi esetében tessék itt a munkalap, írd alá és már nézzük is, hogy mit lehet tenni."

Pontosan ez a kérdésem. Mit értesz az alatt, hogy megnézzük, hogy mit lehet tenni? Mi az amit ilyen helyzetben egy autószerelő gazdaságosan meg tud tenni?

2022. ápr. 23. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/37 anonim ***** válasza:
32%
#23 Nyugi, meg kell élniük nekik is valamiből, itt kell terjeszteni, hogy ez mekkora probléma, viszi a hiszékeny ember az autóját és megveszi a szerelőtől is mégegyszer az autóját. Aztán semmivel nem ér többet. Egy 23 éves autóra semmi olyat nem szabad költeni, ami nem kell a működéséhez. Persze, csak ha minél kevesebbet akar bukni rajta a tulaj. Ha valaki milliomos az meg nem ilyen autót vesz. Most mekkora munka 2 havonta tölteni rá egy liter olajat? 2 perc szembe a 100-300 ezres motorfelújítással. Szerintem tök egyértelmű a dolog.
2022. ápr. 23. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/37 anonim ***** válasza:
32%
Egy 23 éves, nem tudjuk mennyit futott autónál beleférhet 1-2 deci 1000 kilométerenként, lehet már új korában is elkért ennyit.
2022. ápr. 23. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/37 anonim ***** válasza:
100%

#24 A baj csak az, hogy amikor kezdődő olajfogyasztásod van, akkor eleinte még jó eséllyel nem kell motorgenerál, relatív olcsón megúszható. De ha lesz*rod és elkezded az olajat töltögetni bele, akkor először fizeted a sok olajat, ami utána egyre több és több lesz, az olaj meg főleg manapság nem igazán olcsó. Utána pedig úgyis tönkremegy a motor és kell a motorgenerál, vagy eladod 50 ezerért motorhibásként.


Így vagy úgy, de te fogod meginni a levét, ha csak töltögeted az olajat. Duplán szopatod magad, de olyan keményen, hogy a pornószínészek is megirigyelnék.

2022. ápr. 24. 03:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/37 anonim ***** válasza:
100%
Ja és arról pedig, hogy így szerzünk munkát: soha senkinek nem árultam el, hogy hol dolgozok. Még várost sem, nemhogy a pontos helyet. Ha munkát akarok szerezni, akkor azt nem itt fogom megtenni. Hogy a való életben kinek mit mondok, az egy dolog. De amiket itt GyK-n mondok, abból nekem semmi hasznom nincs.
2022. ápr. 24. 03:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/37 krwkco ***** válasza:
49%

#26

"amikor kezdődő olajfogyasztásod van, akkor eleinte még jó eséllyel nem kell motorgenerál, relatív olcsón megúszható."

Ha ez igaz lenne, Neked is igazad lenne.

Azért kérdeztem, hogy mint szerelő, "mit tennél, ha egy autóhoz nem értő ember bevinne hozzád egy 23 éves Daewoo-t, azzal hogy 1,7 dl/1000 km az olajfogyasztása? Vagy bármely más szerelő?"

Annyi konkrétumot válaszoltál, hogy ALÁÍRATNÁD A MUNKALAPOT. És azt a nem konkrét dolgot, hogy "és már nézzük is, hogy mit lehet tenni."

Hogyan néznétek meg, hogy mit lehet tenni, a motor szétszedése nélkül? Erre nem válaszoltál.

És ha kiderül, hogy a dugattyúgyűrűknél vagy a szelepszárszimmeringeknél van a hiba, akkor mit tudsz ajánlani az ügyfélnek, ami egy 1,7dl/1000km olajat fogyasztó 23 éves autónál gazdaságosan szóbajöhet?

2022. ápr. 24. 03:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/37 anonim ***** válasza:
100%

#28

"Ha ez igaz lenne, Neked is igazad lenne."

Mert szerinted az olajfogyasztást kizárólag hengerfalkopás, gyűrűkopás/törés, szelepszárszimering, stb. okozhat? Nem konkrétan erről az autóról beszélek, hanem nagy általánosságban: mi a helyzet a szelepfedél tömítéssel? Mi a helyzet az olajszűrőház tömítéssel? Mi a helyzet a vezérműpajzs tömítéssel? Ezek mindegyike egyszerű, relatív kevés bontással és párezer forintos tömítésekkel javítható. Ezek kb. a 20-50 ezer forintos kategóriában mozognak, még a mi "drága" 10 ezres óradíjunkkal együtt is.


"Hogyan néznétek meg, hogy mit lehet tenni, a motor szétszedése nélkül? Erre nem válaszoltál."

Tételezzük fel, hogy SEMMIT nem tudok a motorról. Valós helyzetben nyilván az az eljárás, hogy a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb dolgokat nézed meg, de tételezzük fel, hogy nagyon sietek, nem akarok felesleges köröket futni, ezért SEMMIT nem tudok a motorról, hanem rögtön a lényegre akarok térni, hogy nagy-e a baj. Létezik ez a nagyon remek kis műszer, talán már hallottál róla, úgy hívják, hogy kompressziómérő és/vagy nyomásveszteségmérő. Ledugod a gyertya helyén, elvégzed a mérést és a végeredmény egyértelmű: ha van mérhető baj, akkor bontani kell a motort. Tök mindegy, hogy szelepszárszimering, gyűrű, hengerfejtömítés... mindegy, mert a motort ígyis-úgyis bontani kell. Ha nincs ilyen jellegű baj, akkor a megoldás relatív olcsó és gyors, mint például a fent említett példák.


Mit tudok ajánlani, ami gazdaságosan szóbajöhet? Ki mondta, hogy tudok/fogok ilyet ajánlani? Erről ugattam végig ember, elolvasod te egyáltalán, hogy mire reagálsz? Végig ezt pofáztam, hogy eljön az a pont, amikor a motor már nem javítható gazdaságosan. Erre épül az egész mondandóm.

Nyilván előfordulhat, hogy már a kezdeti problémát is egy ilyen drága mulatság okozza, ebben az esetben nincs mit tenni. De megvan rá az esély, hogy nem nagy a baj. De ha halogatod az időt, akkor a kis bajból is nagy baj lesz. Ha elmész idejekorán kivizsgáltatni, akkor 50-50: vagy kicsi a baj és gazdaságosan javítható, vagy nagy a baj, bontani kell a motort és csőd. De ha nem vizsgáltatod ki, akkor 100%, hogy a végeredmény motorbontás és csőd lesz.

Szóval ez alapján te meg azt válaszold meg nekem, hogy mégis mi az isten f*száért nem vizsgáltatnál ki egy olyan problémát, ami talán olcsón javítható, de gazdasági csődhöz vezet? Ez kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy 50 ezer kilométert futottál az előző olajcsere óta, de még nem sült be a motor, úgyhogy nem cseréled le. Majd ha besül a motor és félmillióért cserélni kell, na majd akkor kap új olajat. Van ennek értelme? Miért ilyen elcseszett csökönyös a magyar, hogy még véletlenül sem törődik a problémákkal, inkább megvárja a totális káoszt és általában utána pont az ilyen emberek jajveszékelnek, hogy de szar ez az autó, hogy így cserbenhagyott, meg milyen drága a javítás. A tulajdonos hagyja cserben az autót, nem fordítva. Egy gondosan vigyázott és szervizelt autó nem hagy cserben, de ha így leszarod az autódat, akkor utána ne csodálkozz, ha mélyen zsebbe kell nyúlni.

2022. ápr. 24. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/37 krwkco ***** válasza:
49%

#29

Végre olyat is írtál, ami a kérdező számára is hasznos. Hogy nézzék meg az olajfolyást különféle pontokon. Ebből ugyan nem keletkeznek súlyos károk, amit folyamatosan hangsúlyozol, ha rendszeresen ellenőrzik az olajszintet. És ezt a kérdező maga is meg tudja nézni.

Amire szerelő létedre nem gondoltál, és nem említetted, az a kartergáz visszavezető rendszeren keresztüli olajveszteség. A nyitott állapotban rögzült PCV szelep. Pedig ez egy alapvető olajfogyasztási ok, ami könnyen orvosolható.

És ha nem gondolnak rá, akkor könnyen az lehet a vége, hogy nem találnak olajfolyást és megbontják a motort.

Az ilyen szerelőkhöz való fordulástól óvnám a kérdezőt egy olyan olajfogyasztás esetén, ami bőven a gyári specifikáción belül van.

2022. ápr. 24. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!